Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sie 2021, 17:42

SU89 pisze:
09 sie 2021, 17:34
Moje narzekanie nie miałoby sensu, gdyby PO DRUGIEJ STRONIE PO ULICY KSIĘCIA JANUSZA NIE BYŁA OBECNA >OBECNIE W OGÓLE NIE WYKORZYSTYWANA< ZATOKA PRZYSTANKOWA, DO KTÓREJ PROWADZĄ SCHODY RUCHOME I WINDA.
Chodzi o przystanek 08, czy jakiś inny?
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... anusza.pdf


P.S. Czy ten zapach roznosi się tylko przy przystanku 02? Fakt, sam go poczułem tydzień temu, ale nie tylko w tym miejscu w Wawie woni, więc wzruszyłem ramionami...

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 09 sie 2021, 17:47

Tak, 08.

Jeśli chodzi o tą stację, to na pewno dosc intensywnie przy 02, mam wrażenie, że z drugiego wylotu (OIDP przy pawilonach) aż tak nie capi.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sie 2021, 17:56

Niestety, podobnych przykładów jest na pęczki. Dajmy na to przystanek Chyliczkowska-Technikum w kierunku centrum Piaseczna. Słupek z numerem 01 umiejscowiony jest tuż przed skrzyżowaniem na pasie do skrętu w prawo. Zatrzymując się przegubem tak żeby wszystkie drzwi były na wysokości przystanku trzeba podjechać niemal do samych świateł. Nie byłoby w tym jeszcze nic nagannego, gdyby nie to że za skrzyżowaniem znajduje się przystanek z numerem 03 a wszystkie linie zatrzymujące się na przystanku 01 jadą prosto. Reasumując: mamy dwa przystanki blisko siebie, w tym samym zespole, w tym samym kierunku i obsługujące te same linie, realne trudności z obsłużeniem przystanku przed skrzyżowaniem (nawet poza godzinami szczytu problematyczna bywa zmiana pasa kilka metrów przed sygnalizatorem), w dodatku przystanek za skrzyżowaniem jest warunkowy, mimo że jego wykorzystanie jest znacznie większe niż tego przed światłami. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 09 sie 2021, 19:38

SU89 pisze:
09 sie 2021, 17:34
(...)Moje narzekanie nie miałoby sensu, gdyby PO DRUGIEJ STRONIE PO ULICY KSIĘCIA JANUSZA NIE BYŁA OBECNA >OBECNIE W OGÓLE NIE WYKORZYSTYWANA< ZATOKA PRZYSTANKOWA, DO KTÓREJ PROWADZĄ SCHODY RUCHOME I WINDA. Do cholery jasnej! Ta zatoka po otwarciu metra była tylko raz wykorzystywana - jako przystanek dla MPP... Czy tak powinien wyglądać układ przystanków na (całe szczęście tymczasowym) węźle przesiadkowym?
Przenosząc autobusy do zatoki sztuczne rozdzielasz 154 od reszty towarzystwa. Rozumiem, że gdyby wprowadzić Twoją krotochwilę w życie, będę musiał na podstawie rzutu monetą wybrać, czy iść na 154 czy 523.[quotre=SU89]Czy naprawdę nikt nie może ruszyć tyłka z Żelaznej 61, żeby na własne oczy zobaczyć, jak na codzień mieszkańcy na zachód od Woli muszą walczyć z odrealnionymi pomysłami?[/quote]Mam wrażenie, że ktoś w tym przypadku ruszył tyłek zza biurka i rozwiązał patologiczną sytuację jaka była przed budową metra, gdzie 154 stawało za Księcia Janusza, a reszta linii przed Księcia Janusza. A najlepsze było, że formalnie były to dwa zespoły przystankowe :term: Na razie ja, jako mieszkaniec Woli, korzystający regularnie z w/w węzła, jedyne z czym muszę walczyć, to z Twoim odrealnionym pomysłem oddzielenia 154 i reszty linii na dwa przystanki.
SU89 pisze:A może czas wprowadzić nowe hasło - "pasażer - gowno w komunikacji"? To chyba by najlepiej okreslilo wzrastajaca liczbe debilnych decyzji w warszawskim zbiorkomie.
A może warto byłoby zastanowić się czasem nad jakimś pomysłem, czy nie ma mankamentów? :twisted:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sie 2021, 20:10

primoż pisze:
09 sie 2021, 19:38
Przenosząc autobusy do zatoki sztuczne rozdzielasz 154 od reszty towarzystwa. Rozumiem, że gdyby wprowadzić Twoją krotochwilę w życie, będę musiał na podstawie rzutu monetą wybrać, czy iść na 154 czy 523.
Zdaje się że mówimy o całkiem nietypowej relacji, bo poza odcinkiem Metro Księcia Janusza - Bemowo-Ratusz 154 i 523 mają wspólny zaledwie jeden przystanek i to końcowy. I tak, dalej uważam że setki przesiadających się przy metrze pasażerów powinny mieć ułatwioną przesiadkę i to nawet kosztem garstki osób jadących do Starego Bemowa którym pasuje zarówno 154 jak i 523. Swoją drogą dałoby się niedogodność dla tej garstki zminimalizować poprzez montaż przy bramkach biletowych tablic z najbliższymi odjazdami z poszczególnych przystanków.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 09 sie 2021, 20:33

Autobus Czerwon pisze:
09 sie 2021, 20:10
Zdaje się że mówimy o całkiem nietypowej relacji, bo poza odcinkiem Metro Księcia Janusza - Bemowo-Ratusz 154 i 523 mają wspólny zaledwie jeden przystanek i to końcowy. I tak, dalej uważam że setki przesiadających się przy metrze pasażerów powinny mieć ułatwioną przesiadkę i to nawet kosztem garstki osób jadących do Starego Bemowa którym pasuje zarówno 154 jak i 523.
To jeszcze pozostają pasażerowie jadący do przystanków na odcinku MKJ - OSG. Szczególnie przystanki Góralska i Białowiejska z racji Wola Parku powodują, że nie jest to garstka osób.
Autobus Czerwon pisze:Swoją drogą dałoby się niedogodność dla tej garstki zminimalizować poprzez montaż przy bramkach biletowych tablic z najbliższymi odjazdami z poszczególnych przystanków.
Jest to jakieś rozwiązanie problemu :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sie 2021, 20:51

primoż pisze:
09 sie 2021, 20:33
To jeszcze pozostają pasażerowie jadący do przystanków na odcinku MKJ - OSG. Szczególnie przystanki Góralska i Białowiejska z racji Wola Parku powodują, że nie jest to garstka osób.
W godzinach szczytu między MKJ a Bemowem-Ratusz jest 35 kursów na godzinę z czego 4 kursy to linia 154, czyli właściwie niewiele ponad 11%. Abstrahując od tych wyliczeń, to co jakby po prostu zamienić 154 ze 184 ciągami (w sensie 154 wysłać na Elekcyjną, a 184 na Redutową)? Wtedy nawet przesiadka ze 184 na metra by się poprawiła a także 154 mogłoby stawać razem z innymi liniami na przystanku 08.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 sie 2021, 22:22

SU89 pisze:
09 sie 2021, 17:34
Zapewne już kiedyś tutaj się żaliłem, ale ze względu na nasilenie niedogodności, muszę jeszcze raz. (...)
Wysłano z mojego ziemniaka przy użyciu odcedzaka.
:arrow: Abstrahując od merytorycznej części tegoż wywodu, muszę autorowi przyznać ogromnego plusa za sposób opisania całej sytuacji.

Całe szczęście, że w czasach totalnej olewki wszelkich zasad pisowni przez bardzo wielu użytkowników są jeszcze ludzie, którzy potrafią opisać taką - z pozoru - błahostkę w znakomity felietonowy sposób. Brawo! =D>

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 sie 2021, 0:00

primoż pisze:
09 sie 2021, 19:38
SU89 pisze:
09 sie 2021, 17:34
(...)Moje narzekanie nie miałoby sensu, gdyby PO DRUGIEJ STRONIE PO ULICY KSIĘCIA JANUSZA NIE BYŁA OBECNA >OBECNIE W OGÓLE NIE WYKORZYSTYWANA< ZATOKA PRZYSTANKOWA, DO KTÓREJ PROWADZĄ SCHODY RUCHOME I WINDA. Do cholery jasnej! Ta zatoka po otwarciu metra była tylko raz wykorzystywana - jako przystanek dla MPP... Czy tak powinien wyglądać układ przystanków na (całe szczęście tymczasowym) węźle przesiadkowym?
Przenosząc autobusy do zatoki sztuczne rozdzielasz 154 od reszty towarzystwa. Rozumiem, że gdyby wprowadzić Twoją krotochwilę w życie, będę musiał na podstawie rzutu monetą wybrać, czy iść na 154 czy 523
Jasne, że kolega SU89 ma rację. Jeśli jest przystanek, do którego prowadzą schody ruchome i winda, to oczywiście, że powinien być on wykorzystany w pierwszej kolejności, bo tak to marnotrawienie miejskiej kasy, nawet kosztem pogorszenia komfortu, jakiejś części pasażerów korzystających i ze 154 i 523.
Niestety drogi SU89, mimo że włodarze miast i urzędnicy lubią szermować hasłami o dostępności dla osób z niepełnosprawnością, niestety potrzeby tej grupy osób są często brane pod uwagę w ostatniej kolejności. I to nie tylko w Warszawie.

Przyznaję też rację, że ZP Metro Księcia Janusza dla niepełnosprawnych jest trudnym zespołem, choćby dlatego, że trzeba się zdrowo nałazić, żeby znaleźć swój autobus i odpowiedni przystanek - takie wrażenie odniosłem, gdy odwiedziłem to miejsce po otwarciu stacji metra. Niestety jakoś nie sądzę, aby w najbliższym czasie coś się poprawiło.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 sie 2021, 16:18

primoż pisze:
09 sie 2021, 19:38
SU89 pisze:
09 sie 2021, 17:34
(...)Moje narzekanie nie miałoby sensu, gdyby PO DRUGIEJ STRONIE PO ULICY KSIĘCIA JANUSZA NIE BYŁA OBECNA >OBECNIE W OGÓLE NIE WYKORZYSTYWANA< ZATOKA PRZYSTANKOWA, DO KTÓREJ PROWADZĄ SCHODY RUCHOME I WINDA. Do cholery jasnej! Ta zatoka po otwarciu metra była tylko raz wykorzystywana - jako przystanek dla MPP... Czy tak powinien wyglądać układ przystanków na (całe szczęście tymczasowym) węźle przesiadkowym?
Przenosząc autobusy do zatoki sztuczne rozdzielasz 154 od reszty towarzystwa. Rozumiem, że gdyby wprowadzić Twoją krotochwilę w życie, będę musiał na podstawie rzutu monetą wybrać, czy iść na 154 czy 523.
SU89 pisze:Czy naprawdę nikt nie może ruszyć tyłka z Żelaznej 61, żeby na własne oczy zobaczyć, jak na codzień mieszkańcy na zachód od Woli muszą walczyć z odrealnionymi pomysłami?
Mam wrażenie, że ktoś w tym przypadku ruszył tyłek zza biurka i rozwiązał patologiczną sytuację jaka była przed budową metra, gdzie 154 stawało za Księcia Janusza, a reszta linii przed Księcia Janusza. A najlepsze było, że formalnie były to dwa zespoły przystankowe :term: Na razie ja, jako mieszkaniec Woli, korzystający regularnie z w/w węzła, jedyne z czym muszę walczyć, to z Twoim odrealnionym pomysłem oddzielenia 154 i reszty linii na dwa przystanki.
Ale po prostu schody ruchome i winda powinny być na przystanek Metro Księcia Janusza 02, skrajny. A zatoka 08 może posłużyć za, nie wiem, Kiss&Ride.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 28 wrz 2021, 12:36

Zmiana organizacji stanowisk na Dw. Zachodnim i znów zacznie się walka z busami i notorycznie zastawionym przystankiem...
Zmiana lokalizacji przystanku krańcowego dla linii 717 w zespole DW. ZACHODNI

W związku z wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu w rejonie Dworca Zachodniego od dnia 30.09.2021 r. (czwartek) likwiduje się przystanki: DW. ZACHODNI 06 obowiązujący jako krańcowy linii autobusowej 717 oraz DW. ZACHODNI 07.

Przystankiem krańcowym linii 717 od dnia 30.09.2021 r. jest przystanek DW. ZACHODNI 05 zlokalizowany około 240 m przed przystankiem dotychczas funkcjonującym, przy drodze bocznej Al. Jerozolimskich tj. przy drodze dojazdowej do krańca DW. ZACHODNI.

Od dnia 30 września linia 717 kursować będzie według nowego rozkładu jazdy uwzględniającego powyższą zmianę.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2021/09/2 ... -zachodni/

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 28 wrz 2021, 16:11

Gdyby tylko istniały jakieś służby, które mogłyby skutecznie walczyć z tym problemem... A nie, czekaj...

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 wrz 2021, 17:59

Ale przecież to ZTM wpuścił busiarzy na ten przystanek.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 17 lis 2021, 14:28

Ciekawe, że na tym przystanku OS. PANIEŃSKA 01 od kilku dni jest już słupek z zawieszka "Przystanek Nieczynny".
W związku z wybudowaniem nowych przystanków i zmianą organizacji ruchu w ramach rozbudowy ciągu ulic Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie od nocy 21/22 listopada 2021 r. (linia dzienna od dnia 22.11.2021 r.) wprowadzone zostają poniższe stałe zmiany przystankowe:

1. Uruchomiony zostaje nowy zespół przystankowy OS. PANIEŃSKA składający się z poniższych przystanków:
OS. PANIEŃSKA 01 zlokalizowany przy ulicy Wybrzeże Szczecińskie pomiędzy zespołami przystankowymi SIERAKOWSKIEGO i MOST ŚWIĘTOKRZYSKI na chodniku za skrzyżowaniem z ulicą ks. I. Kłopotowskiego w kierunku ulicy Zamoście, obowiązujący jako warunkowy dla linii 162, N14 i N64 w kierunku krańców: EC SIEKIERKI / DW. CENTRALNY
OS. PANIEŃSKA 02 zlokalizowany przy ulicy S. Okrzei pomiędzy zespołami przystankowymi MOST ŚWIĘTOKRZYSKI i SIERAKOWSKIEGO w półotwartej zatoce za skrzyżowaniem z ulicą Wybrzeże Szczecińskie w kierunku ulicy J. Sierakowskiego, obowiązujący jako warunkowy dla linii 162, N14 i N64 w kierunku krańców: PL. HALLERA / OLESIN / CHOSZCZÓWKA.

Zmianie ulega numeracja przystanków z zespole SIERAKOWSKIEGO. Przystanek SIERAKOWSKIEGO 01 obowiązujący jako stały dla linii 162 oraz jako warunkowy dla linii N14 i N64 w kierunku krańców: HALLERA / OLESIN / CHOSZCZÓWKA zostaje zmieniony na SIERAKOWSKIEGO 02.
Jednocześnie przystanek SIERAKOWSKIEGO 02 obowiązujący jako stały dla linii 162 oraz jako warunkowy dla linii N14 i N64 w kierunku krańców: EC SIEKIERKI / DW. CENTRALNY zostaje zmieniony na SIERAKOWSKIEGO 01.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2021/11/1 ... panienska/
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lis 2021, 14:35

Dlaczego nowy przystanek nie nazywa się po prostu Panieńska? Po co to wydłużenie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ