Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 wrz 2018, 22:23

A K+R nie jest przypadkiem pod samym dworcem?
Obrazek

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 12 wrz 2018, 23:26

Nie, jest przed wiaduktem.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 wrz 2018, 8:29

Georg pisze:
12 wrz 2018, 21:04
Czy zatoka przystankowa widoczna na zdjęciu istnieje i mogłaby być wykorzystana przez 380?
drobert pisze:
12 wrz 2018, 21:56
Tam jest teraz parking K+R
Wiliam pisze:
12 wrz 2018, 22:23
A K+R nie jest przypadkiem pod samym dworcem?
drobert pisze:
12 wrz 2018, 23:26
Nie, jest przed wiaduktem.
Strefa K+R przy dw. Gdańskim jest przed samym dworcem (2 stanowiska) i w owej zatoce przed wiaduktem (3 stanowiska) http://www.ztm.waw.pl/download/newsSche ... danski.jpg

Jeszcze pozostaje:
1) przystanek Park Traugutta 02. Tam stają i tak tylko nocne, a zatoka jest.
2) dawna pętla Dw. Gdański na wyłączonym odcinku Bonifraterskiej, która obecnie służy za parking dla autobusów prywatnych i samochodów prywatnych.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 paź 2018, 18:44

Czy jest jakiś głębszy sens utrzymywania dwóch przystanków autobusowych w ZP Plac Zawiszy w tym samym kierunku - 01 i 03? Istnieją w tym mieście przystanki z większą liczbą kursów w ciągu godziny, a mimo nie są one rozdzielone na 2. A na Placu Zawiszy mamy sytuację taką, że większość linii + wszystkie Minibusy stoją przy 01, a 517 i 521 zatrzymują się daleko za placem. Rozumiem, że to relikt, ale nikt nie próbował z tym nic zrobić?

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 12 paź 2018, 20:41

Też mnie to od dawna zastanawia. Logiczniej byłoby zrobić jeden przystanek dla linii miejskich, drugi dla Minibusa+innych prywaciarzy (jak w zespole Centrum w kierunku Poniatoszczaka)

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 paź 2018, 21:09

pietia pisze:Też mnie to od dawna zastanawia. Logiczniej byłoby zrobić jeden przystanek dla linii miejskich, drugi dla Minibusa+innych prywaciarzy (jak w zespole Centrum w kierunku Poniatoszczaka)
Akurat to chyba nie jest najszczęśliwszy przykład, bo często te PKSy blokują wjazd na przystanek autobusom miejskim. Ale jakby zamienić miejscami przystanki mogłoby być lepiej.

A taka zmiana na Zawiszy jak najbardziej wskazana imho.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 12 paź 2018, 23:27

Od poniedziałku zamknięta ulica Newelska na Kole. Przystanek tymczasowy dla linii 197 miał być uruchomiony na Księcia Janusza za Obozową w kierunku Księcia Bolesława. Tymczasem barierki i trawa usunięte oraz zygzaki wymalowane... na Księcia Janusza w kierunku Górczewskiej, równolegle z przystankiem Koło 09. To jest czyjś błąd, czy może spontaniczna nagła decyzja by autobusy 201 i 397 jechały Księcia Janusza prosto aż do Astronomów i dopiero tam zawracały? Pod Domem Studenckim jest zatoka która bez problemu mogłaby posłużyć za tymczasowy kraniec. Tylko ulica Astronomów pozastawiana ciasno przez auta.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 paź 2018, 0:01

lublin42 pisze:
12 paź 2018, 23:27
Od poniedziałku zamknięta ulica Newelska na Kole. Przystanek tymczasowy dla linii 197 miał być uruchomiony na Księcia Janusza za Obozową w kierunku Księcia Bolesława. Tymczasem barierki i trawa usunięte oraz zygzaki wymalowane... na Księcia Janusza w kierunku Górczewskiej, równolegle z przystankiem Koło 09. To jest czyjś błąd, czy może spontaniczna nagła decyzja by autobusy 201 i 397 jechały Księcia Janusza prosto aż do Astronomów i dopiero tam zawracały? Pod Domem Studenckim jest zatoka która bez problemu mogłaby posłużyć za tymczasowy kraniec. Tylko ulica Astronomów pozastawiana ciasno przez auta.
Faktycznie, jest już komunikat: http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=12029&l=1 i rzeczywiście przystanek zastępczy powinien być na Ks. Janusza, ale w stronę Ks. Bolesława (201 i 397 mają zawracać przez Brożka zamiast przez Newelską). Czyżby ktoś się rąbnął w terenie ? :-D

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 15 paź 2018, 22:36

I stało się: zygzak zdarty, przystanku nie ma, ale nadal barierki zdjęte, a tłuczeń na przystanku ubity :P

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 mar 2019, 17:21

Na wyremontowanej Bokserskiej, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 191 pojawiła się zatoka (jak domniemywam przystankowa), jednakże wykonana z polbruku (domyslam się że to zatoka przystankowa, gdyż brzeg chodnika jest wypłytkowany płytami z wypustkami). Planowana jest tam jakaś linia, czy zrobiono to z myślą o wycieczkach szkolnych?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 31 mar 2019, 18:02

A którędy miałby jakikolwiek autobus tam dojechać? No chyba, że zrobią zawrotkę na obecnie zamkniętym terenie przed jeziorkiem albo puszczą coś kryterium Bartłomieja - Pallutha - Rzymowskiego - aleja Wyścigowa - Bartłomieja. Tylko akurat jedyną linią, która by tam mogła dojechać, jest 365, a ono ma nie najgorzej ogarnięte miejsce na Bokserskiej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 24 cze 2019, 23:43

Nie wiem, czy to dobry wątek, ale i tak to wrzucę:
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61967.html
Chodzi o przebudowę skrzyżowań alei Niepodległości z Rakowiecką i Batorego. Nurtują mnie dwa pytania: czemu przebudowuje się to skrzyżowanie na dwa lata przed budową trasy tramwajowej na Wilanów i czemu ta przebudowa nie jest przystosowana do nowego układu? Przystanki przy MPM mają się znajdować w obrębie skrzyżowania, tutaj zaś są cofane w kierunku Batorego.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 cze 2019, 19:51

W kontekście przystanków myślę że to kosmetyka, zaś Batorego nie wejdzie w skład budowy tramu.
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 sie 2019, 9:39

Jest jakiś sensowny powód, dla którego 222 na placu Na Rozdrożu w kierunku Mokotowa zatrzymuje się na przystanku na alei Szucha, za skrzyżowaniem? Często autobusy tej linii i tak zatrzymują się przed skrzyżowaniem, czekając aż poprzedni autobus ruszy, czy z powodu światła.

Georg
Posty: 5940
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 sie 2019, 15:46

Autobus Czerwon pisze:
12 sie 2019, 9:39
Jest jakiś sensowny powód, dla którego 222 na placu Na Rozdrożu w kierunku Mokotowa zatrzymuje się na przystanku na alei Szucha, za skrzyżowaniem? Często autobusy tej linii i tak zatrzymują się przed skrzyżowaniem, czekając aż poprzedni autobus ruszy, czy z powodu światła.
Pozostałość z czasów, kiedy na pl. Na Rozdrożu zatrzymywało się tyle linii, że nie mieściły się na jednym przystanku.

ODPOWIEDZ