Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 kwie 2021, 13:46

person pisze:
27 kwie 2021, 13:23
ashir pisze:
27 kwie 2021, 11:10
To nie ciepły guzik jest potrzebny, a przyciski stop. Chyba nie wszystkie pojazdy mają najnowszy typ przycisków, który łączy ciepły guzik i stop?
Chyba nie wszystkie, czyli ile ich jest i jak długo mogłoby potrwać doposażanie?
W przypadku 1252+1251 to do końca świata i o jeden dzień dłużej, bo został uznany za historyczny.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 27 kwie 2021, 15:47

Jedyna sygnalizacja jest w wagonach niskich na ekranie.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 kwie 2021, 15:55

Dokładnie tak jak myślałem, czyli nie ma żadnej możliwości wprowadzenia tramwajowych przystanków na żądanie przez kolejne kilkanaście lat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 kwie 2021, 7:40

Przystanek jest zbędny, bo w szczycie korzysta z niego jakikolwiek pasażer w ledwie co czwartym kursie, a niebezpieczny, bo ludzie przechodza nielegalnie przez tory w miejscu do tego nieprzeznaczonym i nielegalizowalnym - brak trójkątów widoczności. Do tego nie ma mozliwości przedłużenia go do przystanku podwójnego - będzie na zawsze wąskim gardłem na całym ciągu tramwajowym, może uniemożliwić przejście 1 na trakcję podwójną (choć byłoby to dobre rozwiązanie, że metrotram 1 po prostu na nim nie stawał). Bliźniaczy przystanek Most Gdański nie tylko może byc wydłużony do podwójnego, ale także dość prosto można go dostosować do potrzeb obsługi wózków - winda bezpośrednio na bulwary.

Pomiary są zrobione w szczycie - owszem, pandemicznym, bo innych pomiarów obecnie zrobić się nie da - ale proporcja wymian między poszczególnymi przystankami raczej została zachowana. Podobnie jak kluczowa w dyskusji cecha, że w 75% kursów nie jest wykorzystany.

Z pewnością latem korzysta z tego przystanku więcej osób, ale w układzie komunikacyjnym najważniejsze sa podróże w DP, w relacji dom-praca-dom względnie służbowe, a te na obecności tego przystanku cierpią. Projektowanie systemu pod podróże rekreacyjne to nonsens. Dodajmy, że ZOO zyskało ostatnio dodatkowe dojście bezpośrednio z przystanków tramwajowych Ratuszowa - ZOO (sic!).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 kwie 2021, 9:07

Oczywiście, bardzo dobre posunięcie.
A kiedy przebudowa torowiska na moście?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 kwie 2021, 14:02

Glonojad pisze:
28 kwie 2021, 7:40
Dodajmy, że ZOO zyskało ostatnio dodatkowe dojście bezpośrednio z przystanków tramwajowych Ratuszowa - ZOO (sic!).
Tak jak pisałem, to wejście jest otwierane bądź zamykane w zależności od widzimisię dyrekcji ZOO.
Od kilku lat żadna linia nie podjeżdża już pod główne wejście do ZOO (dawniej linie turystyczne 100 / 400 oraz linia dowozowa 444).
Glonojad pisze:
28 kwie 2021, 7:40
Projektowanie systemu pod podróże rekreacyjne to nonsens.
Właściwie trudno mówić tu o projektowaniu systemu, kiedy to wyłącznie przystanek przelotowy, w dodatku funkcjonujący od kilkudziesięciu lat.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 kwie 2021, 16:11

Glonojad pisze:
28 kwie 2021, 7:40
Z pewnością latem korzysta z tego przystanku więcej osób, ale w układzie komunikacyjnym najważniejsze sa podróże w DP, w relacji dom-praca-dom względnie służbowe, a te na obecności tego przystanku cierpią.
A co zyskają te podróże skoro czas przejazdu raczej się nie zmieni? Chyba, że tramwaj ze Starzyniaka na Most Gdański będzie jechał w minutę, to zwracam honor.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 kwie 2021, 16:21

Najwięcej energii jest potrzebne do ruszenia z miejsca.
miłośnik 13N

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 kwie 2021, 16:30

Rzeczywiście, pasażera bardzo obchodzi zużycie energii.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2021, 16:31

Matt Cubis pisze:
28 kwie 2021, 16:11
Glonojad pisze:
28 kwie 2021, 7:40
Z pewnością latem korzysta z tego przystanku więcej osób, ale w układzie komunikacyjnym najważniejsze sa podróże w DP, w relacji dom-praca-dom względnie służbowe, a te na obecności tego przystanku cierpią.
A co zyskają te podróże skoro czas przejazdu raczej się nie zmieni? Chyba, że tramwaj ze Starzyniaka na Most Gdański będzie jechał w minutę, to zwracam honor.
No ja myślę, że w wyniku likwidacji tego przystanku rozkładowy czas przejazdu może się zmienić zupełnie gdzie indziej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 kwie 2021, 16:39

Matt Cubis pisze:
28 kwie 2021, 16:30
Rzeczywiście, pasażera bardzo obchodzi zużycie energii.
Pasażera obchodzi szybkie dotarcie z punktu A do punktu B.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 kwie 2021, 17:50

Stary Pingwin pisze:
28 kwie 2021, 16:21
Najwięcej energii jest potrzebne do ruszenia z miejsca.
Czy przypadkiem Tramwaje Warszawskie i tak nie płacą za prąd ryczałtem?
Bo mam wrażenie że gdyby płaciły według bieżącego zużycia, to już od dobrych kilku(nastu) lat wszystkie stopiątki miałyby silniki prądu przemiennego, albo chociaż rozruch tyrystorowy.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 kwie 2021, 18:25

Nie wiem, jak za energię płacą TW, rozmawiamy o przystankach. Każde zbędne zatrzymanie tramwaju wydłuża podróż osób będących w tymże tramwaju oraz zwiększa zużycie energii. Uzyskiwanej z węgla, globalne ocieplenie itd. Mimo to uważam przystanek Wybrzeże Helskie za potrzebny. Może tylko latem, kwestia do dyskusji. Kilka przystanków w tym mieście zlikwidowano, żadna mała panda z tego powodu nie straciła życia.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 kwie 2021, 18:38

Oidp TW robi co roku przetarg na konkretną ilość MWh.
Na szybko tutaj artykuł, że zebrane to zostało w przetarg dla różnych odbiorców miejskich w 2018: link.

Niewątpliwie zużyty prąd to koszt i trzeba za niego zapłacić w ten czy inny sposób.

Przy czym czas pasażerów i tak pewnie liczy się bardziej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 28 kwie 2021, 18:42

Przystanek będzie zabudowany tak żeby się nie dało przechodzić czy i tak będzie trzeba zwalniać do 10 w obawie przed pieszym?

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ