Linia tramwajowa na Moście Łazienkowskim

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 21 lut 2015, 0:11

rhemek pisze:Skoro most sie spalil a trzeba bedzie ograniczac ruch samochodow bo normy przekroczylismy strasznie i unia na wlasnie bedzie dowalac mega kary, to moze skorzystac z okazji, i trase lazienkowka zlikwidowac dla ruchu tranzytowego, zostawic tylko jeden pas dla samochodow, buspas i zrobic na reszcie linie tramwajowa, rowerostrade i posadzic drzewa. Przeciez za 4 lata bedzie gotowa obwodnica.

Ps: Pisze serio i nie , nic nie bralem :)
rozmarzyłeś się :D ... zbyt piękne, żeby było prawdziwe ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lut 2015, 0:14

W ogóle zróbmy tam deptak dla pieszych i wybieg dla słoni. :D

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 lut 2015, 0:15

Warszawskie High Line :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 lut 2015, 2:34

rhemek pisze:Skoro most sie spalil a trzeba bedzie ograniczac ruch samochodow bo normy przekroczylismy strasznie i unia na wlasnie bedzie dowalac mega kary, to moze skorzystac z okazji, i trase lazienkowka zlikwidowac dla ruchu tranzytowego, zostawic tylko jeden pas dla samochodow, buspas i zrobic na reszcie linie tramwajowa, rowerostrade i posadzic drzewa. Przeciez za 4 lata bedzie gotowa obwodnica.

Ps: Pisze serio i nie , nic nie bralem :)
Otrzymawszy tak napisaną wiadomość na fejsie odpisałbym: HAAA! Skułeś się?

A tak na serio, konieczność odbudowy mostu, to sytuacją szczególnie kusząca, by przynajmniej zostawić tam rezerwę na tramwaj - ciekawe, czy filary (które ponoć mają posłużyć dla nowej konstrukcji) na takie święto pozwalają...(?)

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 21 lut 2015, 11:35

Osobiście to ten tramwaj widział bym jako taki drugi poziom mostu. Tak, na filarach, o odpowiedniej konstrukcji (czyli niekoniecznie betonowe kloce). Dostęp co prawda przez kładko schody ale nikt istniejących kładek i schodów nie wyburzy i tak. Oczywiście buspas out, ale w zamian szeroki ciąg pieszo-rowerowy po obu stronach.

Fantastyka? może, wystarczy ze teraz przy odbudowie przewidzą miejsce na taka konstrukcje by ją zrealizować za 10-20 lat. Dzis koszt znikomy, bo i tak będzie trzeba jeździc po buspasie i tak. I to sie nie zmieni. Poszerzanie mostu - nonsens. Za 10-15 lat będzie czas na remont nawierzchni, odmalowanie konstrukcji i wtedy grzmotnęło by się tramwaj po środku. A Problem l. Na rozdrożu? Przebudować toto w diabły - wjazd i zjazd na tym węźle i tak jest ułomny wiec można sobie go odpuścić podobnie jak fontannę. Zrobić raz a porządnie czyli przeciąć ten plac tramwajem , na środek i na filary. Oczywscie nie na całym ciągu na filarach, jednak tam gdzie to konieczne to ustawiać.

Jest okazja to korzystać, drugiej nie będzie za naszego żywota.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2015, 11:45

Budowa tramwaju w tym podejściu to fantastyka, ze względu na nagłość okazji i ogólną antytramwajowość establishmentu politycznego (to nie jest problem tylko HGW).
Natomiast popieram postulat zostawienia rezerwy pod przyszłą budowę linii.

Jeśli ktoś zrobi petycję np. na http://www.petycjeonline.com/, to z chęcią podpiszę i ogłoszę to wśród znajomych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2015, 12:15

Ja bym po prostu w wewnątrznych pasach zrobił TTA, etetapowo wykorzystywane jako zwykły pas.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 lut 2015, 12:24

@Teokryt: to ,,rowerowy", to rozumiem, ale w pieszych łażących kilometr znikąd donikąd, nie po parki, a przy samochodach - nie wierzę.

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 21 lut 2015, 12:25

Ja mam natomiast nadzieję, że będzie ścieżka rowerowa, bo Łazienkowski dla rowerzystów był bardzo mało przyjazny. A czy za mostem - na części praskiej - będzie miejsce na tramwaj? Bo patrząc na budynki wzdłuż Paryskiej, to nie zostawiają one zbyt wiele miejsca. Więc wizja przyszłościowa tramwaju musiałaby zakładać albo zjazd tramwaju z mostu tuż za Wałem Miedzeszyńskim albo zwężenie "samochodowej" części TŁ na rzecz tramwajowej.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 21 lut 2015, 13:34

A nie mozna po prostu zrobic trambuspasu na calej dlugosci trasy? Autobusow jezdzi po nim dosc malo nawet w szczycie, wiec wyszloby tanio. Po prostu na miejscu buspasu ulozyc tory od Wiatracznej do Grojeckiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2015, 13:52

W prawym pasie bym tego nie robil ze wzgledu na wjazdy i zjazdy. Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru, gdzie bylby przystanek ; na Saskiej juz jest w poziomie terenu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lut 2015, 14:06

Glonojad pisze:Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru
I zburzenia nowiutkich ślimaków.

No i jak zrobisz pl. Na Rozdrożu?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2015, 14:11

Na gorze i zjazd pochyla estakada (6 albo nawet 8 stopni) przy okazji udowadniajac co nieco niedowiarkom.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 21 lut 2015, 14:38

To by jeszcze rozporządzenie trzeba zmienić.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 lut 2015, 16:11

Glonojad pisze:Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru
A co taaakiego jest na Torwarze, że autobusy nie starczą? Chodzi o więzieł przesiadkowy? :lol:

ODPOWIEDZ