Dworzec Południowy

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Dworzec Południowy

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lut 2015, 15:40

Nie mam pojęcia na ile właściwy to temat, ale sprawa bardzo mnie zaintrygowała i jest bardzo interesująca, jak np. biurowiec ZTM w miejscu dworca Południowego.
Obrazek
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,54 ... plany.html

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 28 lut 2015, 0:58

No, no. Przyszedł czas spieniężyć grunta. Pomysł z II poziomowym dw. autobusowym całkiem całkiem. Rozumiem że pętla tramwajowa do likwidacji ale przy założeniu wybudowania łącznika do Służewa Biurowego, bo tramwaj objeżdżający w koło tą parcelę jest groteskowy. Na koniec tylko ja się pytam, czemu chcą zmienić położenie tego dworca odsuwając go zarówno od P+J jak i metra? Gdzie tu logika/hub???

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lut 2015, 8:29

Nie wiem,co jest groteskowe w tramwaju wokół parceli - z reguły na tym polega pętla.

Co do odsunięcia - od tunelu będzie dalej, ale od wejść to już taki pewien bym nie był.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 lut 2015, 9:18

Najbliżej by było gdyby pętla była obok parkingu, ale tamta działka niestety idzie do zabudowy tak czy siak.

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 28 lut 2015, 13:42

Mnie zastanawia sensowność likwidowania pętli tramwajowej na Wilanowskiej. Zakładając że linie na niej stacjonujące to nie muchowozy (a ta na Służewiec to już na pewno), to trzeba będzie dla nich znaleźć miejsce, a Wyścigi chyba puste nie są, tam już teraz stacjonują trzy linie.
Słyszałem coś jakoby również w związku z budową trasy świętokrzyskiej miano likwidować pętle na Dw. Wschodnim. Okej, jest niedaleko pętla na Kawęczyńskiej + tam - na Dw. Wschodnim mało co stacjonuje.. Ale warto by się przy tej okazji zastanowić, czy nie rodzi się przypadkiem nowy trend likwidowania pętli tramwajowych przy jakichś ruchach w otoczeniu ich lokalizacji i czy jest on pozytywny?
Tak poza tym jeżeli chodzi o moje zdanie to jestem sceptyczny wobec ukazanych na tym rysunku nowych linii tramwajowych na Służewiec i do Miasteczka Wilanów tzn: nie miałbym nic przeciwko nim, a nawet dobrze jakby powstały, ale wątpię aby to w ogóle miało miejsce lub w najbliższej przyszłosci z racji dotychczasowego tempa budowy tras tramwajowych i tego że inne trasy są priorytetowe (Kaprzaka, przedłużenie Tarchomina do Winnicy).
Oprócz tego nie wiem czy "dworzec autobusowy" o dwóch poziomach rzeczywiście będzie lepszy od obecnej pętli.. Nie wiem czy przy tutejszym natłoku linii w tym podmiejskich nie będą robić się zatory przy wyjeździe z poziomu -1. Poza tym uważam (a mam okazję w sezonie wiosenno-letnim często się tutaj przesiadać do Wilanowa, czy na Wyczółki), że przesiadki tutaj nie są upierdliwe, droga od metra do pętli niedługa, a lepiej jest być pod gołym niebem niż w ciemnościach częściowo pod dachem jak na P+R Al. Krakowskiej. I nie, nie tylko jak się fotografuje. Nie wiem również czemu miałaby służyć dodatkowa siedziba ZTM. Najbliższy punkt obsługi pasażerów jest na Służewiu - czyli blisko, a jak ktoś ma większe interesy z ZTMem to metro ma pod nosem do śródmieścia. "Europa"? To że jakieś rozwiązanie opatrzymy tym jakże podniosłym słówkiem, nie znaczy że mamy je bezmyślnie stosować. Jedyne czego bym się tutaj domagał to większa pętla naziemna ( co by takie 715 czy coś nie stało na ulicy bez wysepki przystankowej) oraz porządek z budkami w drodze do stacji.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 13:51

Oj, czytać, czytać...

Nie ma mowy o likwidacji pętli tramwajowej. Właśnie przeciwnie, musi ona obsługiwać dodatkowe kierunki - o ile trasy w stronę Wilanowa i Piaseczna to pieśń przyszłości (o ile w ogóle), to trasa na Służewiec ma szansę powstać szybko, zwłaszcza gdy nagle zrobiła się politycznie pożądana.

Nie ma też mowy o "dodatkowej" siedzibie ZTM, tylko o przeniesieniu go w całości z wynajmowanej Żelaznej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2015, 14:04

Mnie zastanawia sensowność likwidowania pętli tramwajowej na Wilanowskiej. Zakładając że linie na niej stacjonujące to nie muchowozy (a ta na Służewiec to już na pewno), to trzeba będzie dla nich znaleźć miejsce
Podobno docelowo 31 ma jeździć do Metra Wierzbno, a 14 to myślę że mogłaby na Służewiec pojechać, tylko pytanie jak z miejscem na tamtejszej pętli, bo już teraz jest krucho.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2015, 14:09

Otwarcie łącznika w al. Wilanowskiej odciąży pętlę na Służewcu bo nie wszystko z Wołoskiej będzie musiało tam dojechać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 14:11

Jeszcze raz, DUŻYMI LITERAMI: rzut oka na obrazek wystarczy, by zauważyć tory tramwajowe dookoła całej parceli. Oczywiście to tylko jakiś tam wstępny schemat, toteż nie są wrysowane wszystkie potrzebne rozjazdy itp. Tym niemniej: PĘTLA TRAMWAJOWA MA POZOSTAĆ.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 28 lut 2015, 14:13

A te 31bis jadące al. Wilanowską to raczej nie ma szansy zakrańcować na tej pętli... chyba że narysowany układ torów jest mocno poglądowy...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 14:15

pawcio pisze:Otwarcie łącznika w al. Wilanowskiej odciąży pętlę na Służewcu bo nie wszystko z Wołoskiej będzie musiało tam dojechać.
Ja bym widział 31 DP - Służewiec, 4X DP - Wołoska - Wierzbno, 17 i 18 po staremu, nowa linia DP - Wołoska - Banacha - DWZ.

To taka dość luźna propozycja - jest za wcześnie na planowanie dokładnej siatki tras, tym niemniej chciałem pokazać, jak łącznik na al. Wilanowskiej uelastyczniłby możliwości wytyczania połączeń.


RobertP pisze:A te 31bis jadące al. Wilanowską to raczej nie ma szansy zakrańcować na tej pętli... chyba że narysowany układ torów jest mocno poglądowy...
Oczywiście, że poglądowy. To przecież pomysł, a nie projekt, nawet nie koncepcja. Na to jeszcze przyjdzie czas.

NB wystarczyłby JEDEN dodatkowy łuk - skręt z zachodu w al. Niepodległości - aby dało się zawrócić i jeszcze podstawić tam, gdzie trzeba. Ja w ogóle lansuję pętlę dwukierunkową...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5805
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lut 2015, 14:54

Dlaczego zmieniamy przebieg Puławskiej w okolicach pętli z prostego na wywijasy(na południe)?
miłośnik 13N

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 28 lut 2015, 15:14

Cóż. Jeżeli chodzi o pętle tramwajową to przepraszam, jeżeli źle zaobserwowałem ale zobaczyłem dymek odnoszący się do likwidacji obecnej pętli i nie zobaczyłem dymka odnoszącego się do rzekomego powstania nowej, toteż tak, a nie inaczej wywnioskowałem. W sumie wskazywał na to również fakt, że na miejscu obecnej w zakreślonym obszarze ma być ten dworzec autobusowy i siedziba ZTM, a trochę ciężko sobie wyobrazić żeby wepchnąć tam jeszcze przystanki postojowe dla tramwajów w wypadku gdy łuk tej "nowej pętli" jest granicą tego zakreślonego obszaru. Chociaż w sumie to gdyby to nie była pętla to nie wiadomo czemu miałby on służyć.
Co do owej siedziby to nie wiedziałem, że obecna siedziba jest wynajmowana, a nie należy jako taka do ZTM. W takim wypadku może rzeczywiście potrzebna jest nowa. Pytanie jednak czy powinna być tutaj - na Wilanowskiej czy może jednak w kolejnym, innym miejscu w centrum?

Stary Pingwin
Posty: 5805
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lut 2015, 15:15

Na Służewiec ich.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lut 2015, 15:35

Nowy dworzec autobusowy byłby nieco bliżej wejść do metra i znacznie bliżej tramwaju. Zmiana na plus. Owszem, byłby dalej od P&R, ale przyjeżdżający samochodem nie przesiadają się przecież do autobusów do Piaseczna czy Konstancina.

A zamiana z dwóch arterii samochodowych zbiegających się w jedną na coś na kształt wielkiego ronda dokoła dworca też jest bardzo na plus.

ODPOWIEDZ