Dworzec Południowy
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlatego najlepsze rozwiązanie to trasa z Wilanowa nowym przebiegiem, a nie po Wilanowskiej. Wspólny przystanek z linią DP-Służewiec, wszystkie tramwaje obsłużone na dwóch peronach, ewentualnie na placu przed metrem mógłby być "dla wysiadających" z Wilanowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Też mi się tak zaczęło wydawać
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Zerkam teraz na oryginalny rysunek z torowiskiem, na podstawie którego powstawał opublikowany schemat. Oczywiście są podwójne, dwukierunkowe tory wokół nowego Dworca Południowego wraz ze skrętem od strony Służewca i w jego stronę al. Wilanowska <-> al. Niepodległości. Dzięki temu ewentualny przejazd Służewiec <-> Miasteczko Wilanów przez Dworzec Płd. odbywałby się naokoło, za to blisko wejść do stacji metra i z zatrzymaniem w jednym miejscu z tramwajami kursującymi prostopadle Puławską (N-S). Bardzo mi się ten projekt podoba, ale go się doczekamy? Może jeśli zostanie zgłoszony do wsparcia przez UE, to będzie jakiś bat. Choć przykład wycofania remontu Obozowej z dofinansowania unijnego i opóźnienie tego projektu (też świetnego) na kolejne lata pokazuje, że i to nie musi być pewnikiem.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Poczekaj, Obozowa nie będzie robiona w tym roku? Czy chodzi o jakieś wcześniejsze wypadnięcia z planu?Choć przykład wycofania remontu Obozowej z dofinansowania unijnego i opóźnienie tego projektu (też świetnego) na kolejne lata pokazuje, że i to nie musi być pewnikiem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Macie Obozową w innym temacie
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
200 m to ze 2,5-3 min. Ale tak, jako przesiadki do/z metra to byłoby bardzo niewygodne.6 minut (200 m),
Tym niemniej zastanowiłbym się nad przebiegiem tramwaju Bukowińską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Te 6 minut zawiera też jakiś szacunek czasu oczekiwania na pokonanie skrzyżowania...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję komunikacyjno-urbanistyczną okolic stacji metra Wilanowska: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51480.html
Takie to... Niby fajnie zrobione, ale pojawia się pytanie dlaczego tramwaje, których część tam będzie się poruszać jako tranzyt zostały na wierzchu (a więc ich schowanie pod ziemię dałoby wymierne zyski dla układu komunikacyjnego), a autobusy, które tam tranzytem nie są i nie będą, zostały na wierzchu.
Moje wątpliwości budzi też jednokierunkowa Niepodległości i Puławska aż do Domaniewskiej. Ja bym zrobił takie wielkie rondo z wykorzystaniem Japońskiej, inaczej, będzie się tam jeździć równie fatalnie, co z Leszna w al. Solidarności albo jeszcze gorzej. Wróżę tragedię.
Moje wątpliwości budzi też jednokierunkowa Niepodległości i Puławska aż do Domaniewskiej. Ja bym zrobił takie wielkie rondo z wykorzystaniem Japońskiej, inaczej, będzie się tam jeździć równie fatalnie, co z Leszna w al. Solidarności albo jeszcze gorzej. Wróżę tragedię.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Projekt zakłada także wyburzenie resztek dawnej zabudowy parterowej przy Bukowińskiej. W sumie trochę szkoda, no ale jest to nieunikniony proces.
Na razie tam mamy 100 lat planowania w postaci parkingu strzeżonego z wjazdem po chodniku: http://umapa.pl/MLHaJ
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To prawda, ale rzecz w tym, że tramwajowi znacznie trudniej jest zjechać pod ziemię (dozwolony spadek), a już zwłaszcza, gdy w dwóch kierunkach musi przejechać nad płytkim metrem. Owszem więc, były takie idee, ale nijak to nie chciało wyjść...Poc Vocem pisze:Takie to... Niby fajnie zrobione, ale pojawia się pytanie dlaczego tramwaje, których część tam będzie się poruszać jako tranzyt zostały na wierzchu (a więc ich schowanie pod ziemię dałoby wymierne zyski dla układu komunikacyjnego), a autobusy, które tam tranzytem nie są i nie będą, zostały na wierzchu.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie wiem jak to wygląda pod kątem spadków, nie analizowałem. Niemniej jeśli odnośnie spadków tramwajowych twórcy byli propagatorami myśli dra Brzezińskiego to tak, to nie miało prawa wyjść
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
W sensie, żeby były dwa poziomy tramwaju i oba nad metrem? Czy że gdzieś ma tramwaj schodzić poniżej poziomu 'nad metrem'?Bastian pisze: To prawda, ale rzecz w tym, że tramwajowi znacznie trudniej jest zjechać pod ziemię (dozwolony spadek), a już zwłaszcza, gdy w dwóch kierunkach musi przejechać nad płytkim metrem.
Wydaje mi się, że w ogóle nad metrem a pod ziemią nie ma miejsca na tramwaj, zwłaszcza jeśli pamiętać, że gdzieś tam są piesi.
Ale z tymi spadkami, to nie przesadzajmy...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No przecież nie będzie prawdą, że nie da się wyjść z węzła na -1 tak, aby w osi Puławskiej przejść NAD metrem. Można zrobić 15% pochylenia. Natomiast będzie prawdą, że nie da się tego zrobić, zachowując spadki odpowiednie dla tramwajów.MichalJ pisze:Ale z tymi spadkami, to nie przesadzajmy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow