Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 maja 2021, 22:15

A to faktycznie będzie rozwałka jakiej nie byłem świadomy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 maja 2021, 9:40

Flash8222 pisze:
20 maja 2021, 13:22
W Wyborczej jest informacja, że jednak na skrzyżowaniu Jerozolimskich oraz Marszałkowskiej, znowu będą pełne relacje skrętne.
Z kolei nie znajduje to potwierdzenia w obrazkach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 maja 2021, 12:58

Bo to tylko obrazki, a nie gotowe projekty przecież. Podobno to sam ZTM nalegał na gwiazdę w centrum.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 maja 2021, 14:47

Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 maja 2021, 15:00

Założenie jest chyba takie że po to przestawia się przystanki by zgrać to lepiej z priorytetem. A dojścia z obu stron od razu powodują, że czas jazdy skraca się o czas dojścia do tramwaju, także nawet jak minutę łącznie straci tramwaj to na dojściu do przystanku może 2 minuty zyskać.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 maja 2021, 22:39

:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 maja 2021, 11:02

Krzysztof_J pisze:
28 maja 2021, 14:47
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?
Zapraszam na wąską Marszałkowską, na odcinku jednego przystanku jest 5 pdp. Każde żyje własnym życiem, tzn. tramwaj na każdym stoi.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 maja 2021, 23:02

Krzysztof_J pisze:
28 maja 2021, 14:47
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów.
Czas przejazdu tramwajów zdecydowanie nie był priorytetem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 31 maja 2021, 10:22

No dobrze, ale nie straszmy, że od zwężenia ulic tramwaje będą miały gorzej. Przy "losowej" sygnalizacji statystycznie czy przystanek jest przed czy za skrzyżowaniem nie powinno mieć znaczenia, jak mamy priorytety, powinno tylko pomóc.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 maja 2021, 14:24

Przy losowej sygnalizacji dokładnie każda dodatkowa statystycznie dodaje stratę czasu. Priorytet da się oczywiście zrobić prawie częściej, ale przy licznych i sprzecznych wymaganiach opiniodawców (np. żądanie priorytetu autobusowego przy 45 tramwajach na godzine i druigie tyle autobusach, plus dla autobusów na ciągach kolizyjnych; przejścia dla pieszych "na raz", zapewnienie koordynacji sieciowej o usztywnionych w skali połowy dzielnicy cyklach) dobrze by było jednak chociaż układ przystanków przemyśleć.

Więc jeśli po przebudowie czas przejazdu tramwajöw wzrośnie o mniej, niż 2 minuty, to i tak będzie sukces.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 maja 2021, 14:57

Przy uspokojeniu ruchu samochodowego, tramwaje dostają w tylny sprzęg ?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 maja 2021, 16:39

MZ pisze:
28 maja 2021, 22:39
:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 31 maja 2021, 22:37

TGM pisze:
31 maja 2021, 16:39
MZ pisze:
28 maja 2021, 22:39
:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.
Bo ponieważ? Podobne do siebie ulice w części drogowej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 maja 2021, 22:43

MisiekK pisze:
31 maja 2021, 22:37
TGM pisze:
31 maja 2021, 16:39

Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.
Bo ponieważ? Podobne do siebie ulice w części drogowej.
Akurat porównywanie Warszawy i Kopenhagi na dużo wspólnego. Akurat mamy podobną gęstość zaludnienia patrząc po odległości od centrum.
http://zm.org.pl/?a=war_jak_cop-195
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 19 lip 2021, 7:06

To kiedy będą przejścia naziemne przy rondzie Dmowskiego?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... gowki.html
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ODPOWIEDZ