Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 18 sty 2016, 10:28

Uwaga ideologiczna: jeśli jakiś element infrastruktury drogowej w centrum(!) jest prawie nieużywany, to to jakieś okropne marnotrawstwo.

I jeszcze jedna: czy możemy wierzyć w sensowną koegzystencję warszawskich kierowców i tramwajów? To chyba jeszcze nie ten etap.

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 18 sty 2016, 11:26

Tor wspólny z jezdnią to mogło tylko Zielone Mazowsze wymyślić - nie pierwszy to ich antytramwajowy projekt zresztą.
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 sty 2016, 12:55

Ale faktem jest że można by się zastanowić w ogóle nad sensem istnienia tej jezdni. :)
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 sty 2016, 14:36

Glonojad pisze:co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe
Co robi?
https://goo.gl/maps/EySkPjUJuFK2

Tam jest z tuzin miejsc do parkowania równoległego i nie ma podjazdów do sklepów. Jak dla mnie, to tej ulicy może w ogóle nie być, a parkowanie przenieść na Boya.

Natomiast generalnie biorąc, parkowanie powinno być co do zasady wszędzie tak, jak tam jest teraz - równolegle i w zatoczkach na poziomie jezdni, a nie na chodniku.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 sty 2016, 14:59

Mozę i ZM nie zmienia sposobu parkowania, ale w warszawskich warunkach parkowanie wprost z torów tramwajowych rzeczywiście może nie być najszczęśliwszym pomysłem.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sty 2016, 20:15

Mogli wymyślić tor wspólny z parkingiem.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2016, 20:23

gfedorynski pisze:
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.
Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów, przy liniowym ruchu tramwajów co najmniej 6 kursów na godzinę (jestem szczodry, wystarczy mi 20% tego co tam dziś jest, Wilanów pominę).

Projekty z b. ZSRR oraz Stanów Zjednoczonych z lat '50 nie liczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sty 2016, 20:28

Przecież przodujemy w rozwiązaniach tramwajowych!
ŁK

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 19 sty 2016, 13:25

Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów
I może jeszcze ma zjeżdżać z ronda, na którego środku jest pomnik kogoś ze śmigłem?

Chodziło mi o obsesję separacji ruchu w centrum miasta, jakbyśmy byli na autostradzie albo magistrali kolejowej.

Pewnie, że parkowanie równoległe z torowiska może nie być najlepszym pomysłem, więc można np. dać tam postój taksówek, albo - jak zresztą proponują tu niektórzy - całkiem wygasić tę jezdnię. Ale to nie znaczy, że pomysł jest "antytramwajowy".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2016, 15:46

Cały może nie jest, ale to konkretne rozwiązanie - owszem. A rzutuje na wygodę większości użytkowników tego miejsca (pasażerow tramwajów jest tam najwięcej), czyli na ogólną jakość projektu także i to w fubdamentalny sposób.

A co do obsesji - ruch tramwajowy wydziela się z ruchu kołowego wszędzie. To nie żadna obsesja. Co innego deptaki, ale akurat tam nic takiego nie widzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 sty 2016, 17:40

I tak sobie dyskutujemy akademicko, bo torów nikt palcem nie ruszy, nawet gdyby to miało tramwajom poprawić.

Ale to jest taka wisienka na torcie tego pomysłu na plac, bez przesuwania torów wszystkie pozostałe rozwiązania się zachowują.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 mar 2016, 23:04

Na potrzeby dyskusji można chyba założyć że Towarowa to Śródmieście?
Przedstawiono jakieś luźne wizje tej ulicy: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 95602.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 lis 2016, 21:46

Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję placu na skrzyżowaniu Chmielnej, Brackiej, Szpitalnej i Zgody (pl.Pięciu Rogów?!)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53498.html
Zapowiada się prosto i z drzewami. Ciekawe co ze zbiorkomem (107?).
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lis 2016, 23:58

Ruch (w tym autobusy) ma być w obie strony Szpitalną.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 11 lis 2016, 0:38

Dziwi mnie likwidacja przejazdu Chmielną na wprost. Raczej bym widział uporządkowanie ruchu w tym miejscu jako właśnie Chmielną na wprost, Szpitalną jak w propozycji i w Zgodę tylko prawoskręty...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ