Węższe główne ulice Śródmieścia?
Moderator: Wiliam
Dzisiejsza Stołeczna donosi o projekcie Zielonego Mazowsza na Pl.Unii Lubelskiej: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... olicy.html
Więcej o pomyśle tutaj: http://www.zm.org.pl/?a=plac_unii-161
Projekt może mieć jakąś przyszłość, gdyż pójdzie pod obrady Komisji Dialogu Społecznego, no i chyba dosyć przychylnie wypowiada się o nim szef ZDMu.
Więcej o pomyśle tutaj: http://www.zm.org.pl/?a=plac_unii-161
Projekt może mieć jakąś przyszłość, gdyż pójdzie pod obrady Komisji Dialogu Społecznego, no i chyba dosyć przychylnie wypowiada się o nim szef ZDMu.
Likwidacja przebicia przez środek jest słuszna i od dawna wyczekiwana.
Przesunięcie torów - fajny pomysł, ale pewnie nie przejdzie, bo TW będą się bały toru w jezdni, nawet prawie nieużywanej.
Zwężenie ulic - na pewno tak w przypadku Bagateli i Klonowej, mam wątpliwości co do Szucha (jedyna większa ulica wyprowadzająca ruch z placu) i Boya w kierunku placu (teraz są dwa pasy i zawsze kolejka na obu).
Pytanie, jak miałaby wyglądać sygnalizacja (teraz są 3 ulice bez sygnalizacji)...
Edit: Wydajemisie, że oni w ogóle chcą bez sygnalizacji. To nie przejdzie na 200%.
Przesunięcie torów - fajny pomysł, ale pewnie nie przejdzie, bo TW będą się bały toru w jezdni, nawet prawie nieużywanej.
Zwężenie ulic - na pewno tak w przypadku Bagateli i Klonowej, mam wątpliwości co do Szucha (jedyna większa ulica wyprowadzająca ruch z placu) i Boya w kierunku placu (teraz są dwa pasy i zawsze kolejka na obu).
Pytanie, jak miałaby wyglądać sygnalizacja (teraz są 3 ulice bez sygnalizacji)...
Edit: Wydajemisie, że oni w ogóle chcą bez sygnalizacji. To nie przejdzie na 200%.
Co do zwężenia wlotu ul. Boya nie mam wątpliwości, bo dziś niepotrzebnie jest tak szeroko i niebezpiecznie (zła widoczność zza rogatek). Jeśli chodzi o al. Szucha, wątpliwości już mam, bo to teraz najbardziej ruchliwy zjazd z placu, ale przekonują mnie też argumenty Zielonego Mazowsza, że zjazdy z ronda dwoma pasami nie są bezpieczne.
A sam projekt - marzenie! Może się w końcu uda. Szkoda tylko, że 10 lat temu tak niedobrze wyremontowano tory tramwajowe na Marszałkowskiej.
A sam projekt - marzenie! Może się w końcu uda. Szkoda tylko, że 10 lat temu tak niedobrze wyremontowano tory tramwajowe na Marszałkowskiej.
Przede wszystkim ronda z dwoma pasami ruchu to zło w czystej postaci.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Chyba żeby próbować jakieś turbiny, bo tak to się zgadzam.Poc Vocem pisze:Przede wszystkim ronda z dwoma pasami ruchu to zło w czystej postaci.
Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?
A w Szucha oczywiście powinna wprowadzać turbina, tym bardziej, że dookoła ronda dwa pasy narysowali.
A w Szucha oczywiście powinna wprowadzać turbina, tym bardziej, że dookoła ronda dwa pasy narysowali.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
"Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?"
Na Kole ma być! I to z wyjazdem z pętli...
(w lutym)
Na Kole ma być! I to z wyjazdem z pętli...
(w lutym)
Chyba 3: Pl. Zbawiciela, Pl. Politechniki, Stare Bemowo. I sprawdzają się raczej dobrze moim zdaniem.MichalJ pisze:Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?
Pl. Politechniki o tyle się nie sprawdza, że piesi blokują zjazd w Polną (bez wymuszenia na pieszych można stać kilka godzin, tam po południu idzie nieprzerwana rzeka ludzi) a samochody w relacji Noakowskiego-Polna na sztywno blokują wjazd z Nowowiejskiej. Tramwaj o tyle pomaga, że chociaż na chwilę ten ciąg aut przerywa. Ale kolizja piesi/samochody na wylocie Polnej wg mnie powinna być rozwiązana światłami.
Pl. Zbawiciela działa dobrze, ale tam jest mały ruch w ogóle.
Bemowa nie znam.
Pl. Zbawiciela działa dobrze, ale tam jest mały ruch w ogóle.
Bemowa nie znam.
- Solaris U10
- Posty: 2703
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Od tranzytu to jest Waryńskiego generalnie. Pojawiały się koncepcje przecięcia placu Politechniki na pół, od czego połowa miasta by pewnie nie stanęła, bo przepustowość i tak niewielka.
Na jakie pół?
- Solaris U10
- Posty: 2703
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Bez możliwości przecięcia torów, czyli z Noakowskiego tylko w Lwowską, a w Polną tylko z Nowowiejskiej.
Wyjeżdżający z Politechniki ucieszą się jak dzieci.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Starzyniak jeszcze. Też jest OK. Ustawienie tam świateł sparaliżowałoby zarówno tramwaje, jak i jeżdżących po jezdniach.mb112 pisze:Chyba 3: Pl. Zbawiciela, Pl. Politechniki, Stare Bemowo. I sprawdzają się raczej dobrze moim zdaniem.MichalJ pisze:Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tor wspólny z jezdnią to mogło tylko Zielone Mazowsze wymyślić - nie pierwszy to ich antytramwajowy projekt zresztą.
Nie "prawie nieużywaną", tylko używaną do parkowania - co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe, które zajmuje (przynajmniej w Warszawie) jeszcze więcej czasu.
Nie "prawie nieużywaną", tylko używaną do parkowania - co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe, które zajmuje (przynajmniej w Warszawie) jeszcze więcej czasu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.