Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lis 2019, 10:13

Nieosygnalizowane przejścia przez tory tramwajowe są główną przyczyną zawałów w grupie audytorów BRD :roll:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lis 2019, 11:30

Osygnalizowane nie są przeszkodą dla pieszych, vide Plac Narutowicza.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 lis 2019, 13:33

Glonojad pisze:
28 lis 2019, 10:13
Nieosygnalizowane przejścia przez tory tramwajowe są główną przyczyną zawałów w grupie audytorów BRD :roll:
Serio? Hahaha, gdzie ja żyję
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lis 2020, 12:34

To chyba dobry wątek...
Drogowcy ogłosili sukces na polu walki z przebudową pl. Pięciu Rogów.
Sukces drogowców, to porażka zbiorkomu:
Przestrzeń jezdni nie będzie oznaczona, nadrzędną rolę otrzymają piesi (strefa zamieszkania). Dla bezpieczeństwa pieszych, którzy otrzymają tutaj priorytet, ustalono, że będą przejeżdżać tędy nie więcej niż trzy autobusy na godzinę na kierunek.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66681.html
ZDM tłumaczy, że taki był wymóg Policjantów. Przez WRD jedna czwarta kursów 107 będzie musiała kursować objazdem :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lis 2020, 12:59

Może to głupie pytanie i pewnie nie chcę znać odpowiedzi, ale w jaki sposób na bezpieczeństwo pieszych wpływa to, czy autobus kursuje co 15 czy co 20 minut?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 25 lis 2020, 13:07

No przecież to oczywiste. 4 kursy na godzinę to 4 szanse na potrącenie pieszego, 3 kursy = 3 szanse. Dla stuprocentowego bezpieczeństwa powinno nie być go tam w ogóle.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 25 lis 2020, 13:09

Polskie przepisy zabraniają stosowania uspokojenia ruchu wobec zbiorkomu więc zezwolenie na jakiekolwiek kursy 107 tamtędy to nieporozumienie. Chyba że chodzi o powolne wygaszanie tam zbiorkomu a docelowo cała 107 pojedzie objazdowo.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lis 2020, 13:17

Sebastian pisze:
25 lis 2020, 13:09
Polskie przepisy zabraniają stosowania uspokojenia ruchu wobec zbiorkomu
Co.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 lis 2020, 13:23

Czyli 3 przejechanych pieszych na godzinę WRD jeszcze jest w stanie zaakceptować, a 4 już nie ?
Czy tak na serio to ktoś będzie to w stanie potem wyegzekwować ? Od kiedy to rozkład jazdy wymaga konsultacji z zewnętrznymi instytucjami ?
No chyba że przy okazji będzie pretekst żeby pociąć rozkład 107 i przyoszczędzić ? Chociaż te 2 brygady to raczej nie zaważą o bankructwie lub nie miasta.
Sebastian pisze:
25 lis 2020, 13:09
Polskie przepisy zabraniają stosowania uspokojenia ruchu wobec zbiorkomu więc zezwolenie na jakiekolwiek kursy 107 tamtędy to nieporozumienie. Chyba że chodzi o powolne wygaszanie tam zbiorkomu a docelowo cała 107 pojedzie objazdowo.
Ale gdzie to konkretnie jest napisane ? Chyba przepisy są nie do końca precyzyjne w tym zakresie. W każdym razie jakoś się dało z tego wybrnąć stosując progi wyspowe.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 lis 2020, 13:28

Sebastian pisze:
25 lis 2020, 13:09
Polskie przepisy zabraniają stosowania uspokojenia ruchu wobec zbiorkomu więc zezwolenie na jakiekolwiek kursy 107 tamtędy to nieporozumienie. Chyba że chodzi o powolne wygaszanie tam zbiorkomu a docelowo cała 107 pojedzie objazdowo.
Proponuje przejechać się po garbach na L-4 W Mysiadle i Nowej Iwicznej by zweryfikować tą tezę. Około 10 tam jest na odległości 2,5km.
Nie przesadzajmy, to że zrobi się nawet strefę ruchu nie oznacza że trzeba wywalić autobusy. Pamiętam taką linie z Wiednia chyba i fajnie to działało.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 25 lis 2020, 14:35

kajo pisze:
25 lis 2020, 13:28
Proponuje przejechać się po garbach na L-4 W Mysiadle i Nowej Iwicznej by zweryfikować tą tezę. Około 10 tam jest na odległości 2,5km.
Nie przesadzajmy, to że zrobi się nawet strefę ruchu nie oznacza że trzeba wywalić autobusy. Pamiętam taką linie z Wiednia chyba i fajnie to działało.
To, że coś jest zrobione nie oznacza że jest to zgodne z prawem. Na Krasińskiego ZDM uparcie przekonywał że nieoznakowane wysepki na jezdni są zgodne z przepisami do kiedy nie zaczął przegrywać w sądzie.
Natomiast z jakiegoś powodu wprowadzając weekendowo strefę zamieszkania na KP wprowadza się też objazdy zbiorkomu dla wszystkich kursów, wszystkich linii.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lis 2020, 15:17

Przydałaby się jakaś podstawa prawna - w PoRD nie widzę zakazu zbiorkomu w takiej strefie.
Wycofanie autobusów z NS/KP to nie jest przypadkiem polityka miasta?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 lis 2020, 15:42

O ile wymuszenie ograniczenia częstotliwości linii 107 uważam za srogą głupotę, o tyle nie widzę problemu ze skierowaniem reszty linii objazdem przez Marszałkowską (a może w ogóle niektóre powinno się skrócić w weekendy, np. 222, 503, 178, 518?). Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście są dobrze obsługiwane ciągami prostopadłymi, a autobusy jadące objazdem przez pl. Powstańców Warszawy i tak zazwyczaj woziły powietrze (a przynajmniej tak wynikało z moich obserwacji).

Inna kwestia jest taka, że np. w stolicy Słowenii utworzono deptak z ruchem autobusowym i moim zdaniem działa to bardzo fajnie. Jest tylko jedno ale - tamte autobusy, faktycznie przestrzegają ograniczenia i jadą 20-30 km/h. U nas na Krakowskim Przedmieściu również jest ograniczenie do 30 km/h, a faktycznie autobusy zapieprzają najczęściej 50-60 km/h, zapewne w celu nadrobienia opóźnień z innej części trasy. Osobiście np. boję się jeździć po Krakowskim Przedmieściu rowerem bardziej, niż po mokotowskim odcinku Puławskiej (mówię tu oczywiście o jeździe razem z ruchem autobusowym). Jeżeli tak u nas wygląda szacunek kierowców zawodowych do przepisów o ruchu drogowym, to trochę nie dziwię się policji że dmucha na zimne i zaakceptowała zostawienie jedynie linii 107.

Bonusowo, polecam zobaczyć jak to właśnie wygląda w Lublanie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2020, 15:54

Sebastian pisze:
25 lis 2020, 14:35
kajo pisze:
25 lis 2020, 13:28
Proponuje przejechać się po garbach na L-4 W Mysiadle i Nowej Iwicznej by zweryfikować tą tezę. Około 10 tam jest na odległości 2,5km.
Nie przesadzajmy, to że zrobi się nawet strefę ruchu nie oznacza że trzeba wywalić autobusy. Pamiętam taką linie z Wiednia chyba i fajnie to działało.
To, że coś jest zrobione nie oznacza że jest to zgodne z prawem. Na Krasińskiego ZDM uparcie przekonywał że nieoznakowane wysepki na jezdni są zgodne z przepisami do kiedy nie zaczął przegrywać w sądzie.
Jakieś źródło tych rewelacji poproszę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lis 2020, 17:33

Jest różnica między nieprawidłowym oznaczeniem wysepki (wykonaniem), a zakazem ogólnokrajowym zawsze i wszędzie stosowania "uspokojenia ruchu" wobec zbiorkomu.

O ile pamiętam, autobusy mogą na stałe jeździć po wysepkach, ale specjalnych, dość szerokich (więcej niż rozstaw kół osobówek), ale i dość wąskich (mniej niż rozstaw kół autobusów). Oidp takie były na Elektoralnej w czasie budowy M2 na Woli, nie wiem, czy zostały. Nie wiem tylko, czy to przepisy ruchu drogowego, czy umowa ZTM-przewoźnicy.

Metod uspokajania ruchu jest długa litania:
1. głupie ograniczenie prędkości np. < 20 km/h;
2. wymalowane przejście dla pieszych lub skrzyżowanie na wyniesionej tarczy i/lub na tarczy o innym kolorze (np. ul. Opaczewska);
3. wyposażenie pasów w migające żółte światła dla kierowców, pod warunkiem znalezienia się pieszego na (przy) nim (Grzybowska koło Biedronki). Na Rakowcu są przejścia, które mają migające losowo światła w jezdni bez takiego warunku - i to jest okropne, jako kierowcę (roweru ;) ) rozprasza mnie to bardzo niebezpiecznie.
4. mniej pasów;
5. węższe pasy;
6. Wysepki/progi spowalniające aka leżący policjanci.
7. ograniczenie parkowania;
8. kostka brukowa zamiast asfaltu (na samym skrzyżowaniu);
9. mikroronda;
10. ronda ze ścianą na środku;
11. światła i ich priorytety;
12. prowadzenie ruchu poziomym slalomem np. wokół klombów;
13. objazdy/obwodnice;
14. cul-de-sac;
15. ograniczenia wielkości pojazdów lub czasu ich pojawiania się;
16-30. przynajmniej drugie tyle innych, o których teraz nie pamiętam.

Nie wierzę, żeby polskie prawo zakazywało wszystkich tych metod przy zbiorkomie. Tylko minimalna szerokość pasa rośnie z 2,75 do 3 m na drodze klasy Z (sprawdzić).

Pierwsze 8 metod są do zastosowania od ręki na pl. Pięciu Rogów. Przede wszystkim zwężenie ulicy z 2x2 do 2x1 pasów.
Dodatkowo, celem podniesienia bezpieczeństwa, należy zakazać wyjazdów z ul. Chmielnej zachodniej i wschodniej na skrzyżowanie. Tym sposobem przestaje to być skrzyżowanie, jedynie normalne przejście dla pieszych w poprzek deptaka.

W Kielcach, na podstawie rekomendacji uspokojenia ruchu właśnie, zmodernizowano skrzyżowanie reprezentacyjnego deptaka ul. Sienkiewicza z dużą (uprzednio) ul. Paderewskiego w ten sposób, że:
- tylko autobusy zbiorkomu (w tym taksówki) mają prawo przejechać przez skrzyżowanie;
- szerokość wydzielonego obukierunkowego przejazdu jest na jeden autobus; zatem kierowca musi się zatrzymać przed przejechaniem, aby przepuścić tego z przeciwka;
Można zobaczyć to na StreetView.

Obecnie tamtędy poprowadzonych jest ok.* 16 linii i 42 kursy w obu kierunkach (w godzinie szczytu).
Ponieważ osobówki przestały móc przejechać ul. Paderewskiego, więc ruch na niej spadł (na oko) z klasy G do L. Oczywiście wszyscy uważali, że zakorkowany ruch z Paderewskiego przeniesie się na równoległy ciąg Żelazna-Czarnowska i kompletnie do reszty zakorkuje centralne rondo (im. G. Herlinga-Grudzińskiego) i całe miasto. Z symulacji natomiast wynikało, że to rondo będzie lepiej pracować na 4 wlotach niż 5 - i to się sprawdziło!**
Ul. Paderewskiego miała znaczenie dla Kielc jak Marszałkowska dla Warszawy.

Oczywiście sztywne (dopuszczenie do ruchu, a nie chwilowy rozkład) ograniczanie 107 na Kruczej z 4 do 3 kursów (zamiast 6) jest bez sensu, srogo bez sensu.

* - Wg rozkładu przystankowego jest 16 linii (9, 11, 12, 18, 25, 31, 35, 36, 39, 102, 103, 105, 107, 109, 110, 111). Wg mapyjest tam 17 linii autobusowych (7, 9, 11, 15, 17, 25, 32, 35, 36, 39, 102, 103, 105, 109, 110, 111, N2). Te listy słabo się pokrywają, może są jakieś zmiany czasowe.
Czyli średnio co 41 min na linię i kierunek.
** - Obecnie Czarnowska też jest niemal odcięta tego centralnego ronda: znów, tylko zbiorkom - od czasów wybudowania Żelaznej-północ (ul. Gosiewskiego, brr). Więc to bardzo duże rondo pracuje z lekkością.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ