Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 532
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 17 kwie 2018, 22:14

A tak przy okazji. Właśnie są konsultowane: Puławska, Marszałkowska, itp.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 kwie 2018, 7:35

Co z nimi miałoby być zrobione?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 kwie 2018, 19:36

Na Puławskiej od Metra Wilanowska do Rakowieckiej chcą usunąć zatoki i zdaje się jeden pas ruchu przeznaczyć na parkowanie.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 kwie 2018, 19:44

Torowiska też zwężą?
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 kwie 2018, 7:08

Tak, z tej okazji kupią do obsługi trasy tramwaje z Łodzi :P

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 kwie 2018, 8:45

Stary Pingwin pisze:
18 kwie 2018, 19:44
Torowiska też zwężą?
O co ci chodzi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 kwie 2018, 9:00

Ulice zwężamy w celu spowolnienia ruchu pojazdów. Zwężenie torowisk da ten sam efekt?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 kwie 2018, 9:13

Autobus Czerwon pisze:
19 kwie 2018, 7:08
Tak, z tej okazji kupią do obsługi trasy tramwaje z Łodzi :P
Przecież one mają taką samą skrajnię jak warszawskie?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 kwie 2018, 9:34

Nie tak łatwo, bo szerokość torowiska jest "skwantowana". Gdybyś zwęził z dwóch torowisk do jednego (albo zera :P ), to owszem, prędkość by spadła (ale chyba pośrednio poprzez przepustowość). Również jeśli brakuje miejsca i motorniczy nie jest pewien, czy minie samochód na skrzyżowaniu, to jedzie powoli.

Natomiast z samochodami jest pewna analogia do cząsteczek gazu (które też chcą być mniej więcej w pewnej odległości od siebie). Rozszerzysz rurę, to gaz poleci szybciej. Zwęzisz - wolniej. Kierowcy na węższym pasie też jadą wolniej ("wolniej, a w ten czas dokładniej"). Wyższe klasy dróg mają wprost zapisane wyższe minima szerokości.

Przy czym w tym wypadku chodzi o, jak rozumiem, zwężenie z 3 do 2 pasów do jazdy na wprost, a nie zwężenie samych pasów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 19 kwie 2018, 17:15

Idea dobra, ale przy skrzyżowaniach przydałyby się osobne (jako trzeci) pasy do skrętu w lewo. Dlatego zresztą teraz poza porą wieczorną i nocną lewy pas Puławskiej na tym odcinku nie ma sensu poza skrzyżowaniami.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2018, 19:25

Bo tak to generalnie powinno wyglądać: na skrzyżowaniach wydzielone lewoskręty, poza nimi parkowanie won z chodników na jezdnie i przekrój dwupasowy. Problem w tym, że to niekoniecznie rozwiązuje kwestię ruchu rowerowego na przykład.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 kwie 2018, 0:16

Roweropas wykrojony na czerwono jako część szerokości pasa do parkowania?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2018, 19:37

Geometrycznie się to nie zgadza. Tam są generalnie trzy pasy po 3,0 metra, więc pas do parkowania szerokości 2,0 nie pozwoli wykroić półtora metra. Pomijam tu fakt, że przy pasie rowerowym robi się jeszcze 0,5 m bezpiecznika od pasa do parkowania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 lis 2019, 13:37

Odnośnie wąskiej Marszałkowskiej- na odcinku 570 metrów jest 5 przejść dla pieszych, z czego 4 osygnalizowane i każde żyje własnym rytmem. Jak jeździć?
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lis 2019, 19:19

Czy nie można tam zrobić po prostu nieosygnalizowanych przejść z progami wyspowymi/miejscowymi zwężeniami do 1 pasa przed zebrą?

ODPOWIEDZ