Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 sty 2021, 12:25

Lol, co to za tramwaj na Jerozolimskich, który urywa się przed skrzyżowaniem? :lol:
I zabudowa nad terenem PKP - śmiechu warte XD

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 sty 2021, 12:36

Emyl pisze:
04 sty 2021, 12:25
Lol, co to za tramwaj na Jerozolimskich, który urywa się przed skrzyżowaniem? :lol:
I zabudowa nad terenem PKP - śmiechu warte XD
No tutaj właśnie średnio widać, czy to jest pętla zgodna z ruchem wskazówek zegara, czy idący od Dalekiej ślepy tor, ale mam nadzieję, że to pierwsze.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 sty 2021, 22:09

Emyl pisze:Lol, co to za tramwaj na Jerozolimskich, który urywa się przed skrzyżowaniem? :lol:
I zabudowa nad terenem PKP - śmiechu warte XD
Tam chyba każdy tor się urywa. Ale i Pl.Zawiszy wyglada na nieźle po*any.
ŁK


Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2021, 12:43

person pisze:
04 sty 2021, 12:18
KwZ pisze:
04 sty 2021, 11:39
Gdzie szukać takich planów? Na Siskomie nie widzę.
W Google wpisałem frazę "projekt przebudowy placu Zawiszy" i wyskoczyło mi m.in. to:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/5 ... 5.html?i=9
W zakresie inżynierii ruchu jeden z gorszych projektów społecznych, jaki widziałem, to muszę przyznać. Oprócz różnych istotnych drobiazgów (typu wielokrotne łamanie trajektorii lewoskrętu wyznaczonego wyłącznie malowaniem - powodzenia w okresie zimowo-jesiennym) , fundamentalnym felerem jest obsługa tramwaju jako piątego koła, pardon, wlotu, wykluczająca sensowny program sygnalizacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 sty 2021, 12:49

Jest też projekt architektów, z estakadami we wszystkich kierunkach. Nie do zapomnienia, z czasów estakady przy Centralnym.
miłośnik 13N

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 20 maja 2021, 11:59

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wars ... ia-5099132

Dziś został ogłoszony pomysł na przebudowę Jerozolimskich - na odcinku od NŚ do Marszałkowskiej zostałby jeden pas dla samochodów.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 maja 2021, 12:14

Tunel średnicy jest płytko, da się posadzić drzewa?
miłośnik 13N

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 20 maja 2021, 13:19

Stary Pingwin pisze:
20 maja 2021, 12:14
Tunel średnicy jest płytko, da się posadzić drzewa?
No właśnie to jest ciekawe, że więcej zieleni jest zaplanowane po północnej stronie...

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 maja 2021, 13:22

W Wyborczej jest informacja, że jednak na skrzyżowaniu Jerozolimskich oraz Marszałkowskiej, znowu będą pełne relacje skrętne.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 maja 2021, 13:51

gfedorynski pisze:
20 maja 2021, 13:19
Stary Pingwin pisze:
20 maja 2021, 12:14
Tunel średnicy jest płytko, da się posadzić drzewa?
No właśnie to jest ciekawe, że więcej zieleni jest zaplanowane po północnej stronie...
Co w tym dziwnego? Obecnie nie ma problemów z drzewami. Dobiera się gatunki z odpowiednią bryłą korzeniową, a do tego sadzi się je w misach, aby nie oplotły instalacji.
Problem ten przerabiano przy okazji Zielonej Świętokrzyskiej.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 20 maja 2021, 15:20

Mowa o jednym Pasie to tak trochę na wyrost, będzie pas i bus-pas. Miejsc parkingowych też pewnie będzie mniej, bo równoległe zamiast skośnych. Ma ktoś aktualne plany? to będzie tak na całej długości?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 maja 2021, 17:20

To chyba tylko idea do przetargu na projekt. I to projekt do realizacji w 2027+.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 maja 2021, 21:48

A nie przy okazji remontu średnicy? Coś jeszcze nie jest skoordynowane w stolicy? :-? A może średnicę będą remontować do 2027?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 maja 2021, 21:57

Średnicę mają remontować do 2027. Biorąc dwa lata na każdą z dwóch linii to wcale nie jest tak dużo czasu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ