Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2016, 12:26

Dzisiejsza Stołeczna donosi o projekcie Zielonego Mazowsza na Pl.Unii Lubelskiej: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... olicy.html
Więcej o pomyśle tutaj: http://www.zm.org.pl/?a=plac_unii-161
Projekt może mieć jakąś przyszłość, gdyż pójdzie pod obrady Komisji Dialogu Społecznego, no i chyba dosyć przychylnie wypowiada się o nim szef ZDMu.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2016, 13:19

Likwidacja przebicia przez środek jest słuszna i od dawna wyczekiwana.

Przesunięcie torów - fajny pomysł, ale pewnie nie przejdzie, bo TW będą się bały toru w jezdni, nawet prawie nieużywanej.

Zwężenie ulic - na pewno tak w przypadku Bagateli i Klonowej, mam wątpliwości co do Szucha (jedyna większa ulica wyprowadzająca ruch z placu) i Boya w kierunku placu (teraz są dwa pasy i zawsze kolejka na obu).

Pytanie, jak miałaby wyglądać sygnalizacja (teraz są 3 ulice bez sygnalizacji)...
Edit: Wydajemisie, że oni w ogóle chcą bez sygnalizacji. To nie przejdzie na 200%.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 sty 2016, 15:08

Co do zwężenia wlotu ul. Boya nie mam wątpliwości, bo dziś niepotrzebnie jest tak szeroko i niebezpiecznie (zła widoczność zza rogatek). Jeśli chodzi o al. Szucha, wątpliwości już mam, bo to teraz najbardziej ruchliwy zjazd z placu, ale przekonują mnie też argumenty Zielonego Mazowsza, że zjazdy z ronda dwoma pasami nie są bezpieczne.
A sam projekt - marzenie! Może się w końcu uda. Szkoda tylko, że 10 lat temu tak niedobrze wyremontowano tory tramwajowe na Marszałkowskiej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 sty 2016, 15:10

Przede wszystkim ronda z dwoma pasami ruchu to zło w czystej postaci.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2016, 15:34

Poc Vocem pisze:Przede wszystkim ronda z dwoma pasami ruchu to zło w czystej postaci.
Chyba żeby próbować jakieś turbiny, bo tak to się zgadzam.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2016, 15:41

Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?

A w Szucha oczywiście powinna wprowadzać turbina, tym bardziej, że dookoła ronda dwa pasy narysowali.

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 15 sty 2016, 15:46

"Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?"

Na Kole ma być! I to z wyjazdem z pętli...
(w lutym)

mb112
Posty: 941
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 sty 2016, 16:21

MichalJ pisze:Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?
Chyba 3: Pl. Zbawiciela, Pl. Politechniki, Stare Bemowo. I sprawdzają się raczej dobrze moim zdaniem.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2016, 17:02

Pl. Politechniki o tyle się nie sprawdza, że piesi blokują zjazd w Polną (bez wymuszenia na pieszych można stać kilka godzin, tam po południu idzie nieprzerwana rzeka ludzi) a samochody w relacji Noakowskiego-Polna na sztywno blokują wjazd z Nowowiejskiej. Tramwaj o tyle pomaga, że chociaż na chwilę ten ciąg aut przerywa. Ale kolizja piesi/samochody na wylocie Polnej wg mnie powinna być rozwiązana światłami.

Pl. Zbawiciela działa dobrze, ale tam jest mały ruch w ogóle.

Bemowa nie znam.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 15 sty 2016, 17:18

Od tranzytu to jest Waryńskiego generalnie. Pojawiały się koncepcje przecięcia placu Politechniki na pół, od czego połowa miasta by pewnie nie stanęła, bo przepustowość i tak niewielka.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2016, 17:37

Na jakie pół?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 15 sty 2016, 17:41

Bez możliwości przecięcia torów, czyli z Noakowskiego tylko w Lwowską, a w Polną tylko z Nowowiejskiej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2016, 18:07

Wyjeżdżający z Politechniki ucieszą się jak dzieci.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 sty 2016, 18:35

mb112 pisze:
MichalJ pisze:Ile w Warszawie jest rond bez świateł przeciętych tramwajem?
Chyba 3: Pl. Zbawiciela, Pl. Politechniki, Stare Bemowo. I sprawdzają się raczej dobrze moim zdaniem.
Starzyniak jeszcze. Też jest OK. Ustawienie tam świateł sparaliżowałoby zarówno tramwaje, jak i jeżdżących po jezdniach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2016, 9:56

Tor wspólny z jezdnią to mogło tylko Zielone Mazowsze wymyślić - nie pierwszy to ich antytramwajowy projekt zresztą.

Nie "prawie nieużywaną", tylko używaną do parkowania - co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe, które zajmuje (przynajmniej w Warszawie) jeszcze więcej czasu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ