Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Węższe główne ulice Śródmieścia?

Post autor: Wiliam » 24 maja 2015, 14:12

W piątkowej Stołecznej ukazał się obszerny artykuł o wizji zwężania ulic Marszałkowskiej, Al.Jerozlimskich, usunięcia ronda na skrzyżowaniu tych ulic i innych powiązanych z tym zmian. Wcześniej pojawiły się informacje o planowej przebudowie Al. Jana Pawła II, której efektem też było by zwężenie obu jezdni.
Cały artykuł jest tutaj:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iecej.html
Pokrótce dodam że z grubsza pomysł jest na Al.Jerozlimskie w przekroju 1 pas + 1 buspas w każdą stronę, zaś na Marszałkowskiej poprostu 2 pasy w każdą stronę. Dodatkowo kilka przejść dla pieszych których brakuje, możliwy przystanek tramwajowy przy Złotej; są też nieśmiałe wizje zmian na Pl.Konstytucji i prowadzenia tramwaju w pasie dzielącym jezdnie przy Ogrodzie Saskim.
Jaki jest wasz pogląd?
Ja się cieszę. Zarówno z samej wizji (to chyba coś czego ostatnio brakuje w wielu dziedzinach życia) jak i samego pomysłu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2015, 14:40

Wiliam pisze:są też nieśmiałe wizje zmian na Pl.Konstytucji i prowadzenia tramwaju w pasie dzielącym jezdnie przy Ogrodzie Saskim.
To akurat mi się dość średnio podoba. Może ciekawszym pomysłem byłoby pozostawienie torowiska po wschodniej stronie Marszałkowskiej na całej jej długości? Placowi Konstytucji też by to pomogło :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 maja 2015, 14:57

Wszystko fajnie, tylko dlaczego dosrywać dodatkowe przystanki tramwajom? Wg planów autobusy nie będą miały dodatkowych przystanków. Znowu udupianie tramwajów?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 maja 2015, 17:22

Zacytuję się:
Ja w temacie o węzłach przesiadkowych pisze:Moim zdaniem najpierw należałoby zwęzić Al. Jerozolimskie poza bezpośrednią strefą skrzyżowania do przekroju 2x2 albo nawet 2x(1+buspas) jak na moście, w celu zmniejszenia dopływu samochodów. Z tym z kolei należałoby się wstrzymać do otwarcia mostu Łazienkowskiego, co dałoby czas na sporządzenie kompleksowej analizy docelowej organizacji ruchu w centrum (także al. Jana Pawła II i Marszałkowska), dzięki której uniknęlibyśmy armagedonu. Ponadto zbiegłoby się to w czasie z zakończeniem remontu mostu Grota oraz rozpoczęciem budowy POW, dzięki czemu można by to jakoś sprzedać malkontentom. Niemniej ktoś jak zwykle wybrał rozwiązanie najprostsze i najgłupsze.
Czyli krótko mówiąc idea jest słuszna, niepokoi mnie w zasadzie tylko wizja Marszałkowskiej. Obecnie to naprawdę szybki ciąg tramwajowy, po zmianach raczej taki być przestanie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 24 maja 2015, 17:23

Nie ma tam przypadkiem pod spodem szybkiego ciągu metra? ;)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 maja 2015, 17:25

Jest, niemniej nie ma powodu, żeby spowalniać tramwaj bez poprawy dostępności. Ponadto metro jest tam przepełnione, a wreszcie tramwaj spełnia tam też rolę dowozową do metra.

EDIT: A, i jeszcze zastanawia mnie miłość do ulic 2x1. Jak dla mnie 1x2 jest lepsza, bo zajmuje mniej miejsca.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 24 maja 2015, 17:28

Akurat przystanek przy Ogrodzie Saskim to nie jest najgorszy pomysł, szczególnie że przy okazji zrobią tam przejście dla pieszych. Ja bym przy tym wyciął przystanek Plac Bankowy a przystanek przy metrze przesunął na obydwie strony skrzyżowania.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 maja 2015, 18:09

Dostawienie tramwajom przystanku to chyba nie jest pogorszenie ich dostępności. Wręcz przeciwnie.
Co do miejsca dla linii tramwajowej, to chyba bym się jednak skłaniał do pozostawienia jej na środku. W ten sposób są mniej uciążliwe dojścia (przekroczenie jednej jezdni), mniej ruchu z tramwajem no i wydaje mi się że cała ulica wygląda korzystniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 maja 2015, 19:56

adner pisze:Akurat przystanek przy Ogrodzie Saskim to nie jest najgorszy pomysł, szczególnie że przy okazji zrobią tam przejście dla pieszych.
Czasem zdarza mi się tamtędy jeździć i szczerze powiedziawszy na Królewskiej nigdy tłumów nie widziałem, a w tej chwili ten przystanek obsługuje Ogród Saski. Może miałem pecha, ale rozbijanie tych 5 osób/kurs na dwa przystanki uważam za bezsens.
Wiliam pisze:Dostawienie tramwajom przystanku to chyba nie jest pogorszenie ich dostępności. Wręcz przeciwnie.
Przy takich wymianach jak wyżej zyski z poprawy dostępności będą małe, a jeśli uwzględnić straty czasu pasażerów - okażą się ujemne.
Wiliam pisze:Co do miejsca dla linii tramwajowej, to chyba bym się jednak skłaniał do pozostawienia jej na środku. W ten sposób są mniej uciążliwe dojścia (przekroczenie jednej jezdni), mniej ruchu z tramwajem no i wydaje mi się że cała ulica wygląda korzystniej.
Na pewno jest bardziej symetryczna, a większość ludzi woli symetrię, niemniej tu i tak trzeba będzie wykonać przejście na bok przed placem Bankowym, a...

To wszystko kosztuje. Jakoś tak wolałbym zamiast modernizować linię tramwajową w okolicy placu Bankowego, zająć się np. budową toru dojazdowego do węzła przy Płowieckiej (bez węzła). Na oko to porównywalne koszty.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 24 maja 2015, 20:38

Proste pytanie Czy nowe przejścia dla pieszych to z sygnalizacja czy bez? Jak z sygnalizacja to ten pomysł wygląda tak: :boohoo:
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 maja 2015, 20:59

Przy obecnych standardach projektowych nie mam wątpliwości, że będzie tam sygnalizacja.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 24 maja 2015, 21:14

"Co to jest? Zielone - pstryk - czerwone?
Ruch jak na Marszałkowskiej "
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 maja 2015, 2:11

Idioci... Jak chcą ludzi do spędzania czasu w centrum zachęcić jak wszystko kompletnie zakorkują i nie będzie jak tam dojechać za wyjątkiem metra?
Jest wąska Marszałkowska pomiędzy Pl. Unii i Konstytucji. I co? Syf jak w najgorszych slumsach. Ciężko kawałek elewacji budynku znaleźć żeby pomazany nie był... Niech najpierw porządek z tym zrobią. A porobią przejścia naziemne to się sklepikarze z podziemi wyniosą. Bardzo to jest dobre dla budżetu miasta :P .

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 maja 2015, 6:26

Idioci... Jak chcą ludzi do spędzania czasu w centrum zachęcić jak wszystko kompletnie zakorkują i nie będzie jak tam dojechać za wyjątkiem metra?
Jakoś na tzw. zachodzie tak zrobili i jakoś im się udało. A nazywanie tamtej części Marszałkowskiej slumsami to przesada - tam jest po prostu bardzo spokojnie, za to plac Zbawiciela tętni życiem.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 maja 2015, 7:15

Autobus Czerwon pisze:
Idioci... Jak chcą ludzi do spędzania czasu w centrum zachęcić jak wszystko kompletnie zakorkują i nie będzie jak tam dojechać za wyjątkiem metra?
Jakoś na tzw. zachodzie tak zrobili i jakoś im się udało. A nazywanie tamtej części Marszałkowskiej slumsami to przesada - tam jest po prostu bardzo spokojnie, za to plac Zbawiciela tętni życiem.
Bo sam plac jeszcze jako tako wygląda. A na mitycznym zachodzie, z którego trzeba wszystko ściągać na nasze podwórko, czy to jest sensowne czy nie, w stolicach jest kilkanaście linii metra a nie półtora.

ODPOWIEDZ