Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 20 mar 2017, 20:15

Mnie też się kompletnie nie podoba układ przystanków. Obecnie na Stegnach najwięcej ludzi wsiada przy Czarnomorskiej i Św. Bonifacego. Proponuje się zaś jeden przystanek pryz Bonifacego, która ma jeszcze obsłużyć całe osiedle przy Egejskiej (zespół Truskawiecka), a drugi między Mangalią a Torem Stegny. To nie lepiej zrobić Czarnomorska i Tor Stegny (jako przesiadkowy)? Zgodnie ze statystykami w Miasteczku Wilanów mieszka 20 tys. ludzi, a na Stegnach i blokach Sadyby ponad 40 000 i prawie te całe 40 000 teoretycznie może być obsługiwane przez tramwaj, ale jeśli ktoś ma dojść do Sobieskiego 500 metrów to ok, ale teraz będą mieli 500 i 400 metrów, czyli 900.

Miasteczko Wilanów przecież i tak będzie miało tramwaj w Al. Wilanowskiej od Sobieskiego do Puławskiej, tylko po wybudowaniu tej w Sobieskiego. I po co te awantury robić. Jakby ktoś nie wiedział Stegny, Sadyba, Czerniaków to jedna spółdzielnia 65 000 mieszkań.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 mar 2017, 21:01

Chodzi o JEDEN przystanek na rogu Sikorskiego/św. B.
W rejonie Mangalia/Tor Stegny przystanek by był.
Jedyny przystanek na trasie odnogi - czyli pętla - byłby zaliczany przez Sikorskiego też.

A za to dochodzi obsługa przystanku na Sikorskiego, gdzie tramwajów nie ma być w ogóle.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 mar 2017, 23:15

Strefy dojścia do przystanków na pewno jeszcze będą dokładnie analizowane.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 mar 2017, 23:24

Ale przebieg odgałęzienia na Stegny rozpatrywany jest jeden.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2017, 0:02

Tak. Z założenia strefowania na Stegnach nie mógł wyniknąć jego brak. Ponadto Bonifacego pasuje do jakichkolwiek wizji dalszego rozwoju, podczas gdy Sikorskiego - nijak.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 mar 2017, 0:09

Pierwszego zdania nie rozumiem. W drugim - jakich wizji?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 mar 2017, 0:25

Chyba ztramwajowanie 189.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2017, 7:06

Tor Stegny NIE JEST żadnym " węzłem przesiadkowym" i nie poprawia dróg dojścia do żadnego bloku. Dlatego zresztą nie stają tam "czerwone". Tramwaj zapewnia bardzo dobre pokrycie Stegien i Sadyby w obslugiwanych przezen korytarzach, ale oczywiście nie każdy będzie miał przystanek pod blokiem, to oczywiste. O ile można na pewno dyskutować o gęstości przystankow w rejonie zabudowy - dlatego jest Kostrzewskiego - o tyle dodawanie Toru Stegny wydaje się nonsensem.

Założeniem projektu jest budowa nowoczesnego, szybkiego tramwaju a nie historycznej, ulicznej bimby z prędkością komunikacyjną poniżej prędkości roweru. Tramwaju, który umozliwi podróże na dluzsze dystanse a nie podjazd dwa przystanki w scislym centrum miasta, bo przez owo w zasadzie nie przebiega.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 mar 2017, 7:43

Glonojad pisze:O ile można na pewno dyskutować o gęstości przystankow w rejonie zabudowy - dlatego jest Kostrzewskiego - o tyle dodawanie Toru Stegny wydaje się nonsensem.
Tu całkiem sprytnym rozwiązaniem wydaje się być usytuowanie Mangalii po północnej stronie skrzyżowania z podwójnym dojściem oraz dołożenie Czarnomorskiej. Szkoda tylko, że Bonifacego nie może w obie strony wylądować po południowej stronie skrzyżowania.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 mar 2017, 8:44

Tak jak jest teraz na mapie, czyli przy braku Czarnomorskiej przystanki na północ od Mangalii, jest wyjątkowo bez sensu. Przystanki na skraju osiedli, zwłaszcza Stegien, a zarazem do TS i tak daleko, że do ewentualnych przesiadek zniechęca. Jeśli Czrnomorskiej nie będzie cały ZP Mangalia musi być koniecznie przesunięty na południe.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 mar 2017, 9:51

Ile jest metrów pomiędzy obecnymi przystankami Mangali i skrzyżowaniem ze św. Bonifacego?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 mar 2017, 10:01

W kierunku Powsina to 814,74 metrów, a w kierunku Centrum to 810,12 metrów.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2017, 10:53

pawcio pisze:
Glonojad pisze:O ile można na pewno dyskutować o gęstości przystankow w rejonie zabudowy - dlatego jest Kostrzewskiego - o tyle dodawanie Toru Stegny wydaje się nonsensem.
Tu całkiem sprytnym rozwiązaniem wydaje się być usytuowanie Mangalii po północnej stronie skrzyżowania z podwójnym dojściem oraz dołożenie Czarnomorskiej.
Brzmi rozsądnie.
TGM pisze:Tak jak jest teraz na mapie, czyli przy braku Czarnomorskiej przystanki na północ od Mangalii, jest wyjątkowo bez sensu. Przystanki na skraju osiedli, zwłaszcza Stegien, a zarazem do TS i tak daleko, że do ewentualnych przesiadek zniechęca. Jeśli Czrnomorskiej nie będzie cały ZP Mangalia musi być koniecznie przesunięty na południe.
No to mamy dwa rozwiązania do porównania :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 mar 2017, 11:32

Ale ja też jestem za pierwszym.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2017, 11:51

Analizy nie będą raczej polegały na głosowaniu na Wawkomie :P
Ale istotne jest to, jakie pomysły wchodzą w grę :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ