Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
Ale bez przystanku Idzikowskiegp i Czarnomorska. Kwestia Truskawieckiej chyba to też trochę czasu.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36587
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Obydwa pierwsze nic nie zmieniają. Brak Czarnomorskiej był czystą omyłką, Idzikowskiego miała rezerwę. Na upartego Truskawiecka (której ma nie być!) też by pewnie weszła, tam są 2 minuty. Może minutę by trzeba dodać na dłuższym odcinku.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Na początek ferii planowane jest rozpoczęcie kolejnego etapu, zamknięcie jednej nitki Sobieskiego na południe od Beethovena. Moze być ciekawie przy skrzyżowaniu z Sikorskiego.
No i na szczęście będziemy mieli odnogę na Stegny
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 76938.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 76938.html
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Swoją drogą, miasto samo sobie przygotowuje grunt pod naciski pasażerów na utrzymanie autobusów poprzez niezbudowanie kilku przystanków. I będzie samo sobie winne jak ludzie wymuszą pozostawienie trójcy tylko dlatego że tramwaj się w pewnych miejscach nie zatrzyma.
Chodzi w pierwszej kolejności o Truskawiecką, ale oczywiście takimi przystankami są też Batumi (na odnodze na Stegny), Instytut Neurologii na linii głównej i redukcja dwóch przystanków do jednego na Gagarina. Z nich wszystkich brak Instytutu Neurologii ma uzasadnienie, bo zwłaszcza w kierunku Centralnego jest wybitnie blisko Sobieskiego, ale i tak patrząc na mapę sądzę że dałoby się usytuować te przystanki żeby nie było przesadnie krótkich odległości. Albo zrobić Instytut jednokierunkowo, tylko w stronę Wilanowa, bo tam pewnie Sobieskiego będzie za skrzyżowaniem.
Ale OK, nie będę się kłócił o Instytut, tutaj są też mocne argumenty za brakiem tego przystanku.
Co do Batumi nie wiem, nie bardzo znam ten odcinek. Znowu, patrząc na mapę, gdyby przystanek usytuować bliżej ul. Kaukaskiej, to byłby w połowie drogi pomiędzy pętlą a ulicą Sobieskiego.
No generalnie jak się stawia na tramwaj, to też warto nie dawać takich głupich argumentów za utrzymaniem autobusów. I tak w obecnej sytuacji politycznej 519 ma spore szanse pozostać (ze względu na Powsin), to tutaj jeszcze miasto ukręciło sobie bat na plecy żeby był argument za pozostawieniem 501 (bo Batumi i być może bo brak bezpośredniego tramwaju do centrum - nie wiem jaki będzie układ linii), a kto wie czy nawet 522, głównie z powodu Truskawieckiej.
I żeby nie było, moim zdaniem 522 wyleci, 501 trudno powiedzieć ale wobec powstania odnogi bardziej prawdopodobne że wyleci. 519 może jednak pozostać na skutek protestów pasażerów z kursami co 30 minut i wszystkie do Powsina.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36587
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Każdy środek transportu zbiorowego powinien poruszać się tak szybko, jak tylko może. Skoro zatem strefa obsługi tramwaju jest większa, niż autobusu, należy to wykorzystać, rozrzedzając przystanki. Jeśli ceną szybszego tramwaju ma być 519 co 30 minut - kupuję to. Poza nim pozostałe przystanki obsłuży 116, tramwaj nie musi.
Aha, po to też się robi dodatkowe dojścia do przystanków. Bo owszem, niejeden konflikt o przystanki tramwajowe ma w tle ich zmniejszoną dostępność. Więcej przejść, a nie przystanków!
Aha, po to też się robi dodatkowe dojścia do przystanków. Bo owszem, niejeden konflikt o przystanki tramwajowe ma w tle ich zmniejszoną dostępność. Więcej przejść, a nie przystanków!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Przystanek Batumi w stronę centrum w obecnej lokalizacji ma więcej sensu jako "dla wysiadających" (czyli np. dla 189). Dla tramwaju który będzie dopiero zaczynał trasę sensu ma niewiele. Więcej sensu miałby gdyby został nieco cofnięty w stronę pętli, natomiast sama pętla również powinna być przesunięta do Sikorskiego. Lepsza obsługa nowych osiedli plus ewentualne przesiadki z ZP Bergamotki .
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Trochę jedno kłóci się z drugim. Bo więcej przejść to w większości przypadków więcej świateł, a nie żyjemy w świecie idealnym i żaden priorytet nie jest stuprocentowy. No i nawet jak straci się minutę (pewnie w większości przypadków mniej) na dojście do nieco dalszego przejścia, to i tak ogólnie się zyska, bo tramwaj nie będzie stawał na dodatkowych światłach przy kilku kolejnych skrzyżowaniach. Oczywiście są miejsca, gdzie można zrobić dojście z dwóch stron w inny sposób, chociażby dociągnąć chodnik wzdłuż torowiska do najbliższego skrzyżowania (np. Metro Pole Mokotowskie, czy Dw. Centralny 07 i 08) i takie rzeczy powinny być robione.
Według mnie dużo ważniejsze jest robienie przejść naziemnych w miejscach, gdzie są tylko podziemne.
Na Stegnach prawdziwa pętla tramwajowa, z dwoma torami więc chyba dwie linie będą krańcować.
Czerniakowska chyba 1 linia.
Wilanów 1 czy dwie linie?
No 4 może 5 linii się szykuje.
I dwie pętle na dwukierunkowce. Tak byłem za nimi już kilkanaście lat temu w S-F, ale teraz chyba trochę przegięcie.
Czerniakowska chyba 1 linia.
Wilanów 1 czy dwie linie?
No 4 może 5 linii się szykuje.
I dwie pętle na dwukierunkowce. Tak byłem za nimi już kilkanaście lat temu w S-F, ale teraz chyba trochę przegięcie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Nie wierze żeby dwie linie na Stegnach krańcowały. Kompletnie bez sensu, bo nawet jedna linia będzie miała marne zapełnienie, dużo mniejsze od jadących z Wilanowa. Jeden tor to raczej rezerwa jakaś.
Z tego co jest na wizualizacji wynika, że jeden tor na pętli Stegny będzie wspólnym terminalem tramwajowo-autobusowym.
Nie zawsze poważne opinie
Jeśli plany wypalą to jedna na Sielce, dwie na Wilanów i jedna na Stegny.Nordyk110 pisze: ↑27 sty 2023, 18:42Na Stegnach prawdziwa pętla tramwajowa, z dwoma torami więc chyba dwie linie będą krańcować.
Czerniakowska chyba 1 linia.
Wilanów 1 czy dwie linie?
No 4 może 5 linii się szykuje.
I dwie pętle na dwukierunkowce. Tak byłem za nimi już kilkanaście lat temu w S-F, ale teraz chyba trochę przegięcie.