Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 535
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 13 sty 2023, 20:32

Ale bez przystanku Idzikowskiegp i Czarnomorska. Kwestia Truskawieckiej chyba to też trochę czasu.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sty 2023, 20:44

patryk148 pisze:
13 sty 2023, 20:32
Ale bez przystanku Idzikowskiegp i Czarnomorska. Kwestia Truskawieckiej chyba to też trochę czasu.
Obydwa pierwsze nic nie zmieniają. Brak Czarnomorskiej był czystą omyłką, Idzikowskiego miała rezerwę. Na upartego Truskawiecka (której ma nie być!) też by pewnie weszła, tam są 2 minuty. Może minutę by trzeba dodać na dłuższym odcinku.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 sty 2023, 12:22

Na początek ferii planowane jest rozpoczęcie kolejnego etapu, zamknięcie jednej nitki Sobieskiego na południe od Beethovena. Moze być ciekawie przy skrzyżowaniu z Sikorskiego.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 sty 2023, 8:30

No i na szczęście będziemy mieli odnogę na Stegny
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 76938.html

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2023, 9:20

Ale tramwaj ze Stegien akurat pewnie nie będzie jechał na Centralny, więc i tak trzeba będzie zostawić 501 :term:

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 sty 2023, 9:26

Bastian pisze:
13 sty 2023, 20:44
Truskawiecka (której ma nie być!)
Swoją drogą, miasto samo sobie przygotowuje grunt pod naciski pasażerów na utrzymanie autobusów poprzez niezbudowanie kilku przystanków. I będzie samo sobie winne jak ludzie wymuszą pozostawienie trójcy tylko dlatego że tramwaj się w pewnych miejscach nie zatrzyma. :P
Chodzi w pierwszej kolejności o Truskawiecką, ale oczywiście takimi przystankami są też Batumi (na odnodze na Stegny), Instytut Neurologii na linii głównej i redukcja dwóch przystanków do jednego na Gagarina. Z nich wszystkich brak Instytutu Neurologii ma uzasadnienie, bo zwłaszcza w kierunku Centralnego jest wybitnie blisko Sobieskiego, ale i tak patrząc na mapę sądzę że dałoby się usytuować te przystanki żeby nie było przesadnie krótkich odległości. Albo zrobić Instytut jednokierunkowo, tylko w stronę Wilanowa, bo tam pewnie Sobieskiego będzie za skrzyżowaniem.
Ale OK, nie będę się kłócił o Instytut, tutaj są też mocne argumenty za brakiem tego przystanku.
Co do Batumi nie wiem, nie bardzo znam ten odcinek. Znowu, patrząc na mapę, gdyby przystanek usytuować bliżej ul. Kaukaskiej, to byłby w połowie drogi pomiędzy pętlą a ulicą Sobieskiego.
No generalnie jak się stawia na tramwaj, to też warto nie dawać takich głupich argumentów za utrzymaniem autobusów. I tak w obecnej sytuacji politycznej 519 ma spore szanse pozostać (ze względu na Powsin), to tutaj jeszcze miasto ukręciło sobie bat na plecy żeby był argument za pozostawieniem 501 (bo Batumi i być może bo brak bezpośredniego tramwaju do centrum - nie wiem jaki będzie układ linii), a kto wie czy nawet 522, głównie z powodu Truskawieckiej.
I żeby nie było, moim zdaniem 522 wyleci, 501 trudno powiedzieć ale wobec powstania odnogi bardziej prawdopodobne że wyleci. 519 może jednak pozostać na skutek protestów pasażerów z kursami co 30 minut i wszystkie do Powsina.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 sty 2023, 13:06

Każdy środek transportu zbiorowego powinien poruszać się tak szybko, jak tylko może. Skoro zatem strefa obsługi tramwaju jest większa, niż autobusu, należy to wykorzystać, rozrzedzając przystanki. Jeśli ceną szybszego tramwaju ma być 519 co 30 minut - kupuję to. Poza nim pozostałe przystanki obsłuży 116, tramwaj nie musi.

Aha, po to też się robi dodatkowe dojścia do przystanków. Bo owszem, niejeden konflikt o przystanki tramwajowe ma w tle ich zmniejszoną dostępność. Więcej przejść, a nie przystanków!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 sty 2023, 13:19

Emyl pisze:
27 sty 2023, 9:20
Ale tramwaj ze Stegien akurat pewnie nie będzie jechał na Centralny, więc i tak trzeba będzie zostawić 501 :term:
Apetyt rośnie w miarę jedzenia, za chwilę ktoś zaproponuje że skoro można puścić tram na Stegny, to czemu nie połączyć z Puławską :roll:

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 sty 2023, 18:11

Przystanek Batumi w stronę centrum w obecnej lokalizacji ma więcej sensu jako "dla wysiadających" (czyli np. dla 189). Dla tramwaju który będzie dopiero zaczynał trasę sensu ma niewiele. Więcej sensu miałby gdyby został nieco cofnięty w stronę pętli, natomiast sama pętla również powinna być przesunięta do Sikorskiego. Lepsza obsługa nowych osiedli plus ewentualne przesiadki z ZP Bergamotki :P .

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 27 sty 2023, 18:33

Bastian pisze:
27 sty 2023, 13:06
Każdy środek transportu zbiorowego powinien poruszać się tak szybko, jak tylko może.
Bastian pisze:
27 sty 2023, 13:06
Aha, po to też się robi dodatkowe dojścia do przystanków. Bo owszem, niejeden konflikt o przystanki tramwajowe ma w tle ich zmniejszoną dostępność. Więcej przejść, a nie przystanków!
Trochę jedno kłóci się z drugim. Bo więcej przejść to w większości przypadków więcej świateł, a nie żyjemy w świecie idealnym i żaden priorytet nie jest stuprocentowy. No i nawet jak straci się minutę (pewnie w większości przypadków mniej) na dojście do nieco dalszego przejścia, to i tak ogólnie się zyska, bo tramwaj nie będzie stawał na dodatkowych światłach przy kilku kolejnych skrzyżowaniach. Oczywiście są miejsca, gdzie można zrobić dojście z dwóch stron w inny sposób, chociażby dociągnąć chodnik wzdłuż torowiska do najbliższego skrzyżowania (np. Metro Pole Mokotowskie, czy Dw. Centralny 07 i 08) i takie rzeczy powinny być robione.
Według mnie dużo ważniejsze jest robienie przejść naziemnych w miejscach, gdzie są tylko podziemne.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 27 sty 2023, 18:42

Na Stegnach prawdziwa pętla tramwajowa, z dwoma torami więc chyba dwie linie będą krańcować.
Czerniakowska chyba 1 linia.
Wilanów 1 czy dwie linie?
No 4 może 5 linii się szykuje.
I dwie pętle na dwukierunkowce. Tak byłem za nimi już kilkanaście lat temu w S-F, ale teraz chyba trochę przegięcie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 sty 2023, 18:51

Nie wierze żeby dwie linie na Stegnach krańcowały. Kompletnie bez sensu, bo nawet jedna linia będzie miała marne zapełnienie, dużo mniejsze od jadących z Wilanowa. Jeden tor to raczej rezerwa jakaś.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 sty 2023, 19:18

Z tego co jest na wizualizacji wynika, że jeden tor na pętli Stegny będzie wspólnym terminalem tramwajowo-autobusowym.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2023, 21:49

Drugi tor przyda się awaryjnie.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 sty 2023, 22:47

Nordyk110 pisze:
27 sty 2023, 18:42
Na Stegnach prawdziwa pętla tramwajowa, z dwoma torami więc chyba dwie linie będą krańcować.
Czerniakowska chyba 1 linia.
Wilanów 1 czy dwie linie?
No 4 może 5 linii się szykuje.
I dwie pętle na dwukierunkowce. Tak byłem za nimi już kilkanaście lat temu w S-F, ale teraz chyba trochę przegięcie.
Jeśli plany wypalą to jedna na Sielce, dwie na Wilanów i jedna na Stegny.

ODPOWIEDZ