Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 lis 2021, 15:32

person pisze:
30 lis 2021, 13:47
Wyniki prawie 2-krotnie droższe od kosztorysu.
To niech zrobią jednotor :idea: .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lis 2021, 15:35

Bardzo śmieszne, ale koszty torów szlakowych to będzie tak z 5 do 10% wartości kontraktu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lis 2021, 16:05

TGM pisze:
30 lis 2021, 15:32
person pisze:
30 lis 2021, 13:47
Wyniki prawie 2-krotnie droższe od kosztorysu.
To niech zrobią jednotor :idea: .
Jednotor (z mijankami, sygnalizacją) wyszedłby moim zdaniem drożej, niż normalne dwa tory.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2021, 16:44

kveld pisze:
30 lis 2021, 16:05
TGM pisze:
30 lis 2021, 15:32

To niech zrobią jednotor :idea: .
Jednotor (z mijankami, sygnalizacją) wyszedłby moim zdaniem drożej, niż normalne dwa tory.
Plus tor i sieć trakcyjna zużywa się dwa razy bardziej

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 13 sty 2022, 12:49

:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 sty 2022, 16:50

TVN Warszawa pisze:- Trasa i z Wilanowa i z Gagarina została zaprojektowana tak, żeby można było ją wydłużyć. Ułatwi to też właśnie budowa torów do zawracania. Dzięki temu to jest projekt otwarty, łatwy do wydłużenia, bo budowanie pętli nieco ogranicza. Stąd też zakup tylu tramwajów dwukierunkowych - zwraca uwagę rzecznik TW.

Zapowiada też, że na nowej trasie pojawi się coś, czego nie było przy wcześniejszych inwestycjach tramwajowych: - Dużą wagę przywiązujemy do zieleni, więc zaplanowaliśmy sadzenie drzew na peronach, które będą formowane w specjalnym kształcie. Oprócz tego pojawią się też krzewy i zielone torowiska.
To może ograniczyć inwestycję do samych drzew. Pomiędzy nimi liany i niech się ludzie bująją.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 sty 2022, 17:38

Ta zieleń przy torach to może aż 1% całego kosztu inwestycji? Pewnie nawet mniej. A warto dbać o takie detale, bo podnoszą one atrakcyjność projektu. Chyba nie chcemy mieć protestów mieszkańców przed budową nowych tras tramwajowych, jak ma to miejsce np. w GOPie?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2022, 8:54

W przeciwieństwa do Katowic nie chcemy budować trasy przez las, więc analogia... ryzykowna.
Mnie bardziej zastanawia co stało się z drugą noga inwestycji, tj. odcinkiem Zachodni-pl. Unii. Wszyscy już zapomnieli, będzie Gocław-Bis?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 sty 2022, 9:22

person pisze:
14 sty 2022, 8:54
W przeciwieństwa do Katowic nie chcemy budować trasy przez las, więc analogia... ryzykowna
Może mam już sklerozę, ale z tego co pamiętam to "trasa przez las" była wypadkową m.in. właśnie tego, że mieszkańcy nie chcieli mieć tramwajów obok domu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2022, 10:05

person pisze:
14 sty 2022, 8:54
W przeciwieństwa do Katowic nie chcemy budować trasy przez las, więc analogia... ryzykowna.
Mnie bardziej zastanawia co stało się z drugą noga inwestycji, tj. odcinkiem Zachodni-pl. Unii. Wszyscy już zapomnieli, będzie Gocław-Bis?
Odolany od zawsze były planowane na zaś, Pole Mokotowskie było o krok opóźnione już na etapie decyzji środowiskowej. Na poziomie ewolucyjnym Gocławia (do wypadnięcia obecnie włącznie) to chyba tylko Bitwy z dojazdem do Zachodniego oraz wschodnia Rakowiecka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 sty 2022, 16:03

Ale wschodnia Rakowiecka to też ważny odcinek, bo bez niego ta budowa nie będzie spójna przestrzennie. I imho byłoby trudniej uzasadnić budowę na Rostafińskich, jeżeli nie będzie się dało Rakowiecką pojechać do Wilanowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2022, 16:23

Wschodnia Rakowiecka jest potrzebna przede wszystkim po to, żeby nie musiał cały Dolny Mokotów i pół górnego mieścić się na pl. Unii Lubelskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2022, 16:35

Paradoksalnie, przed otwarciem Rostafińskich wschodnia Rakowiecka jest bardziej kłopotem, niż pomocą. Zakładając, że linie z Wilanowa/Stegien/Sielc pojadą generalnie a) Nowowiejską i b) Marszałkowską, żadna z nich nie pasuje do Rakowieckiej... i w związku z tym węzła Puławska się nie odciąży.

Tyle, że może byc łatwiej zabrać wówczas z Puławskiej dwie linie, jeśli na osłodę dostanie np. pół 33.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 sty 2022, 16:53

Glonojad pisze:
14 sty 2022, 16:35
Paradoksalnie, przed otwarciem Rostafińskich wschodnia Rakowiecka jest bardziej kłopotem, niż pomocą. Zakładając, że linie z Wilanowa/Stegien/Sielc pojadą generalnie a) Nowowiejską i b) Marszałkowską, żadna z nich nie pasuje do Rakowieckiej... i w związku z tym węzła Puławska się nie odciąży.
Gdyby wybudowano wschodnią Rakowiecką, to mogłoby tamtędy pojechać np. 33, więc coś by tam jednak chyba odciążyło.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2022, 20:11

na jedną z wilanowskich końcówek? Bez sensu rozbijać ofertę - co innego, gdy będzie Rostafińskich, i na Rakowieckiej będzie silna oferta z Zachodniego.

Chyba tylko jako zapchajłza na Puławską, ale tam naprawdę 4-10-18 wystarczą. A może ktoś coś ciekawszego jeszcze wymyśli, na przykład kursy wydłużone 31 na Sielce... :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ