Strona 1 z 83

Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

: 12 sie 2015, 17:44
autor: Glonojad

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 19:12
autor: Wolfchen
Ja bym dał jeszcze przystanek w połowie długości Rostafińskich - o pasażerów bym się nie martwił, na Polach ludzi zwykle sporo.

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 19:41
autor: TGM
E? To i do EC Siekierki chcą tramwaj ciągnąć przez Bartycką czy Czerniakowską-bis?

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 19:43
autor: Solaris U10
"Tramwaj szybki" brzmi zachęcająco :-)

Z ciekawostek - w ramach opracowania mieści się też koncepcja pętli przy Metrze Ratusz, w której trzeba przeanalizować wariant z torami odstawczymi przy Anielewicza albo dw. Gdańskim.

Ciekawi mnie też rzecz następująca - z jednej strony jest to koncepcja, a drugiej strony wymaga się np. zatwierdzenia projektu organizacji ruchu, który zdąży się pewnie zdezaktualizować, zanim na podstawie tej koncepcji powstanie projekt budowlany. :-k

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 20:33
autor: Glonojad
Przystanek w parku budzi moje wątpliwości , bo jego wykorzystanie może byc bardzo nierowne. A na największe imprezy i tak pewnie bylby zamykany :p skoro 523 Al. Wielkopolski pomija, to i tramwaj nie musi stawac.

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 21:26
autor: MichalJ
523 ma osłonę linii zwykłych.

Poza tym ja dalej nie wiem, co oni chcą zrobić z autobusami w lejku na Goworka.

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 21:51
autor: Glonojad
Lejku?

Tramwaj do Wilanowa

: 12 sie 2015, 22:02
autor: TGM
4 tory tramwajowe przy Moskwie :shock: . Brawa za dodatkowe zebry tamże... =D> Tylko tej nowej ścieżki rowerowej na Goworka nie widzę, ale może się na tych projektach nie znam :P .

Tramwaj do Wilanowa

: 13 sie 2015, 7:09
autor: Glonojad
Załączniki równie co SIWZ ciekawe, nieprawdaż? ;)

@MichałJ: to prawda, ale 12 i 14 mają osłonę w postaci całej istniejącej komunikacji.

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 16:47
autor: Poc Vocem
Tak patrzę na załączniki i wychodzi, że żaden nie przewiduje przystanków przy Sikorskiego/Witosa. Ja wiem, że węzeł o kant d... potłuc, ale w kontekście planów inwestycyjnych tamże (zagłębie biurowe) decyzja o braku przystanku wygląda dziwnie. Cóż... Najwyżej kupię sobie samochód.

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 17:00
autor: Glonojad
Praktyka dowodzi, ze gros autobusów i tak zostanie. Poza tym ile to jest metrow od sąsiedniego w stronę południową, 200?

Zagłębie biurowe to raczej określenie na wyrost...

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 18:03
autor: Poc Vocem
Południowa mnie nie urządza :P

A co do zagłębia to może faktycznie trochę na wyrost, niemniej z pięć tych biurowców tam miało być, a to raczej uzasadni zatrzymanie tramwaju, przynajmniej okresowo. Podchodząc do sprawy kompleksowo wyjdzie na to, że spora część ludzi zostanie praktycznie pozbawiona dojazdu do centrum innego niż podjazd wzdłużny do tramwaju. Prawdopodobnie w dodatku po uruchomieniu trasy do WPT ścięte zostanie 131, bo sama Czerniakowska tego nie zapełni przy obecnej częstotliwości. Będzie ból...

Co zaś do praktyk, nie ma się co dziwić, że zostawia się duble, skoro pozbawia się ludzi dostępu do szyny. Moim zdaniem lepsza byłaby ta minuta straty dla tramwaju (ca. 150 pasażerominut wagon czyli ledwie 3600 pasażerominut na godzinę szczytu, co daje stratę w wysokości lekko licząc 6 000 zł straty) niż utrzymanie kilku linii autobusowych, gdzie każda godzina kursowania takiego 116 kosztuje koło 3000 zł. W kosztach wychodzi podobnie, ale jednak wydźwięk jest inny.

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 18:28
autor: Glonojad
Demagogia- 11 ma dostępność nie mniejsza niz 112 i to w ogole nie bylo argumentem.

Zresztą caly Twój wpis śmierdzi taka ordynarna prywata, ze aż wstyd.

Powtórzę tylko zatem :
200
metrów
od
sąsiedniego.

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 18:39
autor: Poc Vocem
Co do prywaty napisałem wprost, że jest mi to nie na rękę, więc zarzut o smrodzie ma się do tego nijak.

Reszta jest moim zdaniem kwestią sporną, co też napisałem. Po co trzymać kilka linii autobusowych, skoro można w tym wypadku dodać jeden przystanek tramwajowi w węźle? Jeszcze niedawno pamiętam oburzenie (słuszne), że nie da się przesiąść z autobusów na Górczewskiej do tramwaju na Okopowej. Tu też tak będzie, tylko odnośnie autobusów jadących prosto Witosa/Sikorskiego, co z tego zostanie, wyrokować ciężko, niemniej naturalny jest przystanek przy skrzyżowaniu. Może zatem przystanek powinien być zamiast przy Mangalii, to przy południowej głowicy skrzyżowania z Witosa? Chyba miałoby to więcej sensu, ale byłoby bardziej protestogenne...

Tramwaj do Wilanowa

: 30 sie 2015, 19:10
autor: Vilén
Poc Vocem pisze:Reszta jest moim zdaniem kwestią sporną, co też napisałem. Po co trzymać kilka linii autobusowych, skoro można w tym wypadku dodać jeden przystanek tramwajowi w węźle?
Niezależnie od tego przystanku i tak tam będzie potrzeba utrzymania takich linii jak np. 503. Któremu wtedy możnaby w tym węźle dodać przystanek. Albo w ogóle uzwyklić.