Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 lis 2015, 7:06

Przede wszystkim - po co? Muzeum i tak jest w strefie dojścia i z tramwajów od Andersa i od Jana Pawła. Taka pętla miałaby umiarkowany sens tylko przy założeniu, że powstaje tramwaj na Trakt, a w takim układzie moim zdaniem lepiej byłoby dociągnąć tory przez Anielewicza do Okopowej.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lis 2015, 8:09

Skoro ma powstać to odstawczy na północ od Pl. Bankowego, to można sprawdzić, czy aby nie jest rozsądne podciągnąć go kilka metrów pod punkt, który jednak jakimś tam generatorem potoków jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 20 lis 2015, 8:59

Te kilka metrów będzie jednak kosztować ciut więcej niż korzyści z tego płynące.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lis 2015, 9:01

Kończenie przy Arsenale i ucinanie podaży dla Muranowa jest... mocno słabe.
Zatem jeśli byłaby możliwość podciągnięcia linii wgłąb osiedla, to uważam, że należałoby pochylić się nad tym rozwiązaniem (tylko wcześniej trzeba byłoby się odpowiednio przygotować do strachów i histerii, że "tramwaj piszczy i spać nie daje", a poza tym "między blokami za wąsko, więc dzieci będzie zjadać").

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 lis 2015, 9:22

Może odbudujmy zajezdnię na Muranowie, jak już tram się tam będzie snuł?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lis 2015, 11:39

cns80 pisze:Te kilka metrów będzie jednak kosztować ciut więcej niż korzyści z tego płynące.
Zapewne koszty da się zamknąć w 15 mln złotych. To aż tak dużo?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 lis 2015, 12:45

Się ograniczać... Anielewicza do Esperanto. A potem Powązkowską na Bemowo albo Chomiczówkę :idea: .

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 20 lis 2015, 13:39

Poc Vocem pisze: cns80 pisze:
Te kilka metrów będzie jednak kosztować ciut więcej niż korzyści z tego płynące.

Zapewne koszty da się zamknąć w 15 mln złotych. To aż tak dużo?
Każda złotówka wydana na bezsensowny tor, który zabierze potoki z Jana Pawła II i Andersa, a do tego pociągnie modernizację kilku skrzyżowań jest wydana bez sensu ;) I jeszcze awantury z mieszkańcami o to że pętla w parku itp.
TGM pisze:Się ograniczać... Anielewicza do Esperanto. A potem Powązkowską na Bemowo albo Chomiczówkę :idea:
O to to :) A potem tory przez Łasaka i Lucerny i mogę szyną jeździć do pracy :P

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lis 2015, 13:41

Szyna do Andersa raczej nie zdejmie z niej potoków. A odciągnięcie zbędnej klienteli od al. Jana Pawła II jest akurat sensownym i szczytnym celem.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 20 lis 2015, 14:18

Dlaczego zbędnej ? Nie widzę żeby Jana Pawła II generowała jakieś ponadnormatywne potoki nawet z tą "zbędną klientelą" Za to 180 na tym proponowanym odcinku będzie puste. Po co wydawać pieniądze na coś na co już zostały wydane inne pieniądze i są tam inne środki komunikacji. Rozumiałbym jakby tam było daleko dojść do tramwaju i nie jeździły 4 linie autobusowe. To albo to ciągnąć do Okopowej (tylko po co skoro jest tramwaj na Stawkach), albo zostawić w diabły na bankowym, bo szkoda prądu na takie bzdury.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lis 2015, 14:34

Z Jana Pawła jest ten problem, że duży potok jest do metra Pole Mokotowskie, a dalej następuje załamanie. Na dobrą sprawę chcąc rozwiązać komunikację tam w sposób skuteczny należałoby albo zbudować tory na Ochotę wzdłuż Banacha (co będzie też zrobione) albo właśnie zdjąć część popytu i przekazać ją na Andersa i Marszałkowską, gdzie tramwaj funkcjonuje słabo, bo jest metro.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lis 2015, 14:55

Poc Vocem pisze: i przekazać ją na (...) Marszałkowską, gdzie tramwaj funkcjonuje słabo, bo jest metro.
Mówisz o tej Marszałkowskiej, po której w szczycie tramwaje jeżdżą pełne, tak?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lis 2015, 14:59

Jeżdżą pełne, bo jest mało kursów. Podbij częstotliwość do takiej zapewniającej sensowność utrzymania torowiska tramwajowego w centrum (powiedzmy 50 kursów na godzinę), a będą puste. Dlatego nie napisałem "jeżdżą puste", a "funkcjonuje słabo".
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 20 lis 2015, 15:24

Poc Vocem pisze:Z Jana Pawła jest ten problem, że duży potok jest do metra Pole Mokotowskie, a dalej następuje załamanie.
Khe? Kampus południowy PW, szpital MSW*, GalMok to są duże punkty docelowe. Do tego jest jeszcze węzeł z Rakowiecką, niedobitki potoku służewieckiego. Obłożenie w sam raz na solidne 17/33 (obojętnie które) w wersji co 3/5/7,5. Do tego 33/17 co tyleż do Kieleckiej i jakieś 41 dokądkolwiek co by się liczba kursów w szczycie zgadzała i mamy sensowną ofertę na całym ciągu JP2.

* właściwego dla spraw wewnętrznych :p
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lis 2015, 17:00

Poc Vocem pisze:Jeżdżą pełne, bo jest mało kursów. Podbij częstotliwość do takiej zapewniającej sensowność utrzymania torowiska tramwajowego w centrum (powiedzmy 50 kursów na godzinę), a będą puste. Dlatego nie napisałem "jeżdżą puste", a "funkcjonuje słabo".
Na tej zasadzie w tym mieście dobrze funkcjonuje tylko jeden, może półtora, ciągu...

ODPOWIEDZ