Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
Ano 25 lat temu.
Jeśli damy ludziom nowe możliwości przesiadek to tłoczno może być tam na przejściach dla pieszych.
Może szybkie chodniki, coś jak schody ruchome. Takie s-f ale jakoś to mi czasem wychodzi.
Jeśli damy ludziom nowe możliwości przesiadek to tłoczno może być tam na przejściach dla pieszych.
Może szybkie chodniki, coś jak schody ruchome. Takie s-f ale jakoś to mi czasem wychodzi.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Biorąc pod uwagę, jakie są u nas normy dla tego typu wynalazków, szybkie będą tylko z nazwy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
"Nikt nie musi wyników ujawniać" to jest jakaś potworna patologiczna arogancja władzy. I potem wygrywają jacyś populiści...
Ale nie w przesiadkach tu problem, tylko w miejscu na jezdnię. Można się zachwycać tramwajami, ale przy jednym pasie na Goworka tam będzie wszystko stało w betonowym korku. Może rozdzielić ruch jednokierunkowo między Goworka i Klonową? (Powiedziałbym: Skolimowską, ale przecież mnie zabiją. )
(A przejście przez Puławską chociaż będzie?)
Przesiadka będzie przy d. hotelu Hyatt, w linię z Wilanowa na Rakowiecką. W końcu coś musi na tę Rakowiecką pojechać.Poc Vocem pisze:W przypadku relacji S-E z Sielc to właśnie zależy od tego czy linia z Sielc pójdzie w Rakowiecką czy w Puławską. Z moich obserwacji wynika, że tu odpowiedź nie jest oczywista, bo potok studencki na Politechnikę jest przeogromny na Gagarina. Jeśli zaś poczynimy założenie, że linia z Sielc będzie w śladzie 131, a nie 167, wychodzi nam znowu ogromna droga dojścia w relacji S-E (czy raczej E-S, bo w drugą stronę jest ok).
Ale nie w przesiadkach tu problem, tylko w miejscu na jezdnię. Można się zachwycać tramwajami, ale przy jednym pasie na Goworka tam będzie wszystko stało w betonowym korku. Może rozdzielić ruch jednokierunkowo między Goworka i Klonową? (Powiedziałbym: Skolimowską, ale przecież mnie zabiją. )
(A przejście przez Puławską chociaż będzie?)
Ale może być jeszcze opcja (...) Spacerowa - Rakowiecka - Al. Niepodległości - Al. JP II (...) I tu najlepiej pasuje 33, które ostatecznie można rozbić na 19 i 33 (Młociny - Sielce i Młociny - Stegny). Bo dla mnie to naturalna relacja do uwzględnienia, choć 130 nie grzeszyło frekwencją. Ale o tym w innym wątku.
Mnie zaś interesuje czy będzie możliwość jazdy Z Rostafińskich na Wołoską w ruchu liniowym (chodzi o fazy świateł, bo w opz taka opcja była dla ruchu nieliniowego) oraz w z Bitwy Warszawskiej 1920 r. na Okęcie, ale tutaj ciężko będzie uzasadnić linię.
Mnie zaś interesuje czy będzie możliwość jazdy Z Rostafińskich na Wołoską w ruchu liniowym (chodzi o fazy świateł, bo w opz taka opcja była dla ruchu nieliniowego) oraz w z Bitwy Warszawskiej 1920 r. na Okęcie, ale tutaj ciężko będzie uzasadnić linię.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Współcześnie nie ma w niej nic naturalnego. Primo - będzie trasa dalej na zachód. W naturalny sposób będzie ona obsługiwała połączenie Dolny Mokotów - SGH. Dawniej trzeba to było obsługiwać liniami (tramwajowymi, później autobusowymi), które albo kończyły zaraz na Rakowieckiej, albo jechały gdzieś na północ (stare 33, potem 130, 167). Secundo - połączenie Dolnego Mokotowa z Dworcem Centralnym jak najbardziej ma sens. Tylko tego sensu najwięcej by miała 10. Te dwa przebiegi rozchodziłyby się przy Goworka, a ponownie schodziły przy Nowowiejskiej/Niepodległości. Proszę wobec tego o zastanowienie się, do których zespołów przystankowych "po drodze" dojazd z dołu będzie korzystniejszy: Biblioteka Narodowa i GUS, czy też <M>Politechnika i Plac Politechniki? Ja zdecydowanie stawiam na to drugie.patryk148 pisze:Ale może być jeszcze opcja (...) Spacerowa - Rakowiecka - Al. Niepodległości - Al. JP II (...) I tu najlepiej pasuje 33, które ostatecznie można rozbić na 19 i 33 (Młociny - Sielce i Młociny - Stegny). Bo dla mnie to naturalna relacja do uwzględnienia, choć 130 nie grzeszyło frekwencją.
A z Rostafińskich w Wołoską - jak najbardziej
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A mnie naszła jeszcze wczoraj wieczorem taka refleksja, że przecież w najbliższym czasie, prawdopodobnie bliższym niż linia tramwajowa, będzie budowana Czerniakowska-bis. Nie potrzeba robić symulacji, żeby wiedzieć, że zwiększy to ruch na Gagarina, Spacerowej i Goworka, gdyż powstanie w ten sposób naturalny prosty ciąg wjazdowy z TS na Górny Mokotów. Zastanawiam się jak będzie wtedy wyglądała budowa tramwaju połączona pewnie z wyłączeniami jezdni na Goworka (najlogiczniejszą podpowiedzią jest przekierowanie jezdni północnej w "małą" Spacerową i Klonową). Jednakże nawet przyjmując najbardziej korzystne rozwiązanie cała okolica wtedy stanie.
Drugą kwestią, nad którą rozmyślałem jest kwestia trasy na Gagarina. Mówi się o torach odstawczych przy Czerniakowskiej, zastanawiam się jednak czy pojedynczy ślepy tor będzie się znajdował na Nehru czy na Gagarina. Jeśli to pierwsze, wszystko będzie w miarę w porządku - przystanek będzie zaraz za Czerniakowską. Natomiast jeśli ktoś zakończy linię przed Czerniakowską węzeł na Sielcach stanie się solidnie dysfunkcjonalny dla przesiadkowiczów jadących liniami poruszającymi się Czerniakowską na wprost.
Drugą kwestią, nad którą rozmyślałem jest kwestia trasy na Gagarina. Mówi się o torach odstawczych przy Czerniakowskiej, zastanawiam się jednak czy pojedynczy ślepy tor będzie się znajdował na Nehru czy na Gagarina. Jeśli to pierwsze, wszystko będzie w miarę w porządku - przystanek będzie zaraz za Czerniakowską. Natomiast jeśli ktoś zakończy linię przed Czerniakowską węzeł na Sielcach stanie się solidnie dysfunkcjonalny dla przesiadkowiczów jadących liniami poruszającymi się Czerniakowską na wprost.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Według moich informacji ta ślepa trasa ma się kończyć na Gagarina przed Wisłostradą, żeby nie dobić do reszty tego skrzyżowania. Już teraz jest ciężko, a po przedłużeniu Gagarina do Trasy Siekierkowskiej będzie tu Sajgon.
Obciążenie tego skrzyżowania z pewnością wzrośnie, ale poprawi się też jego charakterystyka, gdyż zmniejszy się obciążenie relacji z Gagarina na południe. W dodatku tramwaj i tak mógłby przejeżdżać przez jezdnię na zielonym ogólnym dla ciągu Gagarina - Nehru, więc nie wiem jak miałby być szkodliwy dla skrzyżowania. Natomiast unikając przeciągnięcia tam torów odstawczych dorzynamy funkcjonalność.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mają być dwa tory odstawcze przed skrzyżowaniem. W jaki sposób miałoby to być dysfunkcjonalne? Owszem, przy przesiadce z autobusu jadącego na północ trzeba będzie przejść przez Czerniakowską. Ale już w drugą stronę wystarczy przejść przez południową jezdnię Gagarina, by się znaleźć na przystanku autobusowym.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Po co w ogóle budową tę ulicę, skoro będzie się ona ślepo kończyć? Żeby umożliwić wyjazd z Siekierek na TS?osa pisze:Według moich informacji ta ślepa trasa ma się kończyć na Gagarina przed Wisłostradą, żeby nie dobić do reszty tego skrzyżowania.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeden o tramwaju od zachodu, drugi o ulicy od wschodu...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Bo przystanek będzie mógł być jeszcze przed torami odstawczymi i rozjazdami, co oznacza optymistycznie licząc konieczność przejścia 45-50 metrów (lub nawet 80-90, jeśli przyjmiemy,że na torze odstawczym mają się zmieścić na wszelki wypadek dwa składy) po pasie dzielącym. Do tego około trzydziestu na obejście skrzyżowania i przesiadka robi się niestrawna, wszakże przystanki tramwajowe lądują wtedy gdzieś przy Czerskiej.Bastian pisze:Mają być dwa tory odstawcze przed skrzyżowaniem. W jaki sposób miałoby to być dysfunkcjonalne?
Obecnie rano sytuacja wygląda tak, że Bluszczańska stoi, Bartycka też stoi i w ogóle rano na Siekierkach jest tragicznie. Zezwoliło się na budowanie czteropiętrowych bloków na terenach zalewowych to i zapotrzebowanie na ludzkie drogi się pojawiło. W dodatku chce się po prostu w ten sposób ułatwić relację, którą najprościej można określić jako "tak jak 168" i to już właśnie w kontekście zwężania Goworka wskazuje na brak planowania strategicznego w moim odczuciuperson pisze:Po co w ogóle budową tę ulicę, skoro będzie się ona ślepo kończyć? Żeby umożliwić wyjazd z Siekierek na TS?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Co jeśli zwrotnice będą zaraz za Czerską a przystanek ślepo zakończony przy Czerniakowskiej?Poc Vocem pisze:Bo przystanek będzie mógł być jeszcze przed torami odstawczymi i rozjazdami, co oznacza optymistycznie licząc konieczność przejścia 45-50 metrów (lub nawet 80-90, jeśli przyjmiemy,że na torze odstawczym mają się zmieścić na wszelki wypadek dwa składy) po pasie dzielącym. Do tego około trzydziestu na obejście skrzyżowania i przesiadka robi się niestrawna, wszakże przystanki tramwajowe lądują wtedy gdzieś przy Czerskiej.Bastian pisze:Mają być dwa tory odstawcze przed skrzyżowaniem. W jaki sposób miałoby to być dysfunkcjonalne?
Trzy krawędzie?
Po co trzy? W ogóle nie bierzecie pod uwagę zwrotnic krzyżujących się z dwiema krawędziami bocznymi lub jedną środkową.