Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 sty 2023, 10:12

Nieszczęsny wiadukt mostu Poniatowskiego i pływające torowisko w Waszyngtona. 16 minut z Okęcia na Gocławek. Ciekawe, ale pokrzywdzeni brakiem linii 9 na swoim przystanku OCHOCIANIE, będą płakać wniebogłosy. Głosy niektórych dojdą do organizatora, a nawet ratusza. Bo ,panie, tramwaj jest tu od dawna, wlecze się i staje przy każdym śmietniku, po co to zmieniać?
Od Banacha wytoczy się ćwiartka, a przed Placem Zawiszy przytrzymają nas dwie 1 i 11.
Średnia prędkość przejazdu 60km/h, cztery razy szybciej niż teraz? Ciężko samochodem w nocy tyle uzyskać.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 sty 2023, 12:01

Dlatego budować trasy tramwajowe należy bardziej jak metro: jedna trasa = jedna supersilna linia. Dodawanie po kilka odnóg do istniejącej sieci jest problematyczne rozkładowo, liniowo i politycznie. Nigdy nie ogarnie się z tego naprawdę dobrego produktu.

BTW, to nie minuty a kilometry ;)

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 sty 2023, 13:38

Teraz to już pewnie po ptakach, ale gdyby tak torowisko z Jerozolimskich zrzucić do tunelu średnicowego z torami obok szlaku kolejowego, coś na wzór PST?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 sty 2023, 16:14

primoż pisze:
29 sty 2023, 13:38
Teraz to już pewnie po ptakach, ale gdyby tak torowisko z Jerozolimskich zrzucić do tunelu średnicowego z torami obok szlaku kolejowego, coś na wzór PST?
Z jednej strony Plac Zawiszy, z drugiej Most Poniatowskiego, obawiam się, że tak się tego problemu nie rozwiąże.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 sty 2023, 18:42

Emyl pisze:
29 sty 2023, 12:01
Dlatego budować trasy tramwajowe należy bardziej jak metro: jedna trasa = jedna supersilna linia. Dodawanie po kilka odnóg do istniejącej sieci jest problematyczne rozkładowo, liniowo i politycznie. Nigdy nie ogarnie się z tego naprawdę dobrego produktu.

BTW, to nie minuty a kilometry ;)
Nie załapałem, a jaki czas przelotu?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sty 2023, 19:07

primoż pisze:Teraz to już pewnie po ptakach, ale gdyby tak torowisko z Jerozolimskich zrzucić do tunelu średnicowego z torami obok szlaku kolejowego, coś na wzór PST?
Tramwaj powinien jechać górą, żeby był łatwo dostępny. W tunelu średnicowym są pociągi średnicowe, które mają swoją rolę, choć może potem trochę odjeżdżają za bardzo w lewo. Poza tym co da czas przejazdu, skoro do przystanku będzie się szło 5 minut dłużej. Smyk można by może zlikwidować, przenosząc przystanki Centrum i Rondo de Gaullea za skrzyżowanie, ale wtedy i tak trzeba zbudować PKP Powiśle (które z kolei maja chyba przenosić).
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2023, 7:39

Stary Pingwin pisze:
29 sty 2023, 18:42
Emyl pisze:
29 sty 2023, 12:01
Dlatego budować trasy tramwajowe należy bardziej jak metro: jedna trasa = jedna supersilna linia. Dodawanie po kilka odnóg do istniejącej sieci jest problematyczne rozkładowo, liniowo i politycznie. Nigdy nie ogarnie się z tego naprawdę dobrego produktu.

BTW, to nie minuty a kilometry ;)
Nie załapałem, a jaki czas przelotu?
Koło 35 minut, moze.nawet pół godziny. Gdzieniegdzie daloby się 60 albo nawet 70 powiesić. Ale nie prowadziłem żadnych szczegółowych analiz pomysłu, bo szans na wdrożenie nie widzę dokładnie żadnych, a na marnowanie czasu prywatnego jestem za stary.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 sty 2023, 9:18

Czy ja dobrze patrze, ze główna pętla trasy na Wilanów, będzie obrotowa dla dwukierunków, a pętla pośrednia na Bonifacego typową pętlą?
miłośnik 13N

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 31 sty 2023, 9:29

Dokładnie tak będzie, bo w sumie czemu nie skoro jest miejsce. W Miasteczku Wilanów tego miejsca nie ma. Tak to przynajmniej w razie W jednokierunkowce też obsłuż gros tej trasy

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 31 sty 2023, 9:31

Ale obie dla dwukierunków z szansą przedłużenia i przemiany w normalne pętle w nieznanej przyszłości.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 31 sty 2023, 11:56

eloelo520 pisze:
31 sty 2023, 9:29
Dokładnie tak będzie, bo w sumie czemu nie skoro jest miejsce. W Miasteczku Wilanów tego miejsca nie ma. Tak to przynajmniej w razie W jednokierunkowce też obsłuż gros tej trasy
Teraz to pewnie rzeczywiście nie ma miejsca jak zbudowali bloki, ale może trzeba było pomyśleć wcześniej i zarezerwować teren pod klasyczną pętlę. A tak ludzie będą skazani na wagony dwukierunkowe ze skrajnie małą liczbą miejsc siedzących.
Nordyk110 pisze:
31 sty 2023, 9:31
Ale obie dla dwukierunków z szansą przedłużenia i przemiany w normalne pętle w nieznanej przyszłości.
Czyli pewnie nigdy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 sty 2023, 12:03

Krzysztof_J pisze:
31 sty 2023, 11:56
Teraz to pewnie rzeczywiście nie ma miejsca jak zbudowali bloki, ale może trzeba było pomyśleć wcześniej i zarezerwować teren pod klasyczną pętlę.
Trzeba było, tylko jakoś tak się w tym kraju porobiło, że nie ma już darmowych rezerwacji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 sty 2023, 12:36

Krzysztof_J pisze:
31 sty 2023, 11:56
Teraz to pewnie rzeczywiście nie ma miejsca jak zbudowali bloki, ale może trzeba było pomyśleć wcześniej i zarezerwować teren pod klasyczną pętlę. A tak ludzie będą skazani na wagony dwukierunkowe ze skrajnie małą liczbą miejsc siedzących.
Pan to pierwszy raz w Warszawie?

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 31 sty 2023, 13:54

Rozumiem że na Stegny będą wozy jednokierunkowe. Co będzie w przypadku awarii na skręcie w Bonifacego.
tatra

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 sty 2023, 14:10

tatra pisze:
31 sty 2023, 13:54
Rozumiem że na Stegny będą wozy jednokierunkowe. Co będzie w przypadku awarii na skręcie w Bonifacego.
A co ma być? Usuwanie skutków będzie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ