Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2020, 13:48

Glonojad pisze:
25 lut 2020, 13:06
Nie licząc oczywiście licznych zawartych umów na projekty budowlane oraz rozstrzygniętego przetargu na budowę trasy na Gagarina, a także otwartych ofert we wspólnym przetargu na budowę nowego dworca PKP z koleją - faktycznie, nic.
Pamiętasz może kiedy miały ruszyć jakiekolwiek prace w terenie przy tzw. tramwaju do Wilanowa?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lut 2020, 15:51

To akurat inna sprawa, opóźnienia są na wszystkich inwestycjach infrastrukturalnych w tym kraju, nie tylko na tej. Nie zmienia to faktu, że wbicie łopaty to końcówka procesu, nie jego początek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2020, 16:33

Tyle miało być inwestycji, miało być tak pięknie. Nie ma ani Gocławia, ani DWZ-Wilanów, ani Białołęki... Cudem i tylko ledwo-ledwo Nowotwory wychodzą. Tak, możemy mamić się, że przecież łopata to końcówka procesu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2020, 16:41

Między wszystko jest idealnie a nic się nie dzieje jest trochę odcieni szarości.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lut 2020, 17:20

person pisze:
25 lut 2020, 16:33
Tyle miało być inwestycji, miało być tak pięknie. Nie ma ani Gocławia, ani DWZ-Wilanów, ani Białołęki... Cudem i tylko ledwo-ledwo Nowotwory wychodzą. Tak, możemy mamić się, że przecież łopata to końcówka procesu.
To nie mamienie się, to fakty. Łopata to końcówka procesu. I będzie to coraz mniejsza końcówka, bo papierów jest do zrobienia coraz więcej.

Nawiasem mówiąc, w przypadku Winnicy szło by dużo sprawniej, gdyby ktoś na siłę tarchostrady nie forsował, co kosztowało lata na etapie decyzji środowiskowej a i ostatnio dobrych parę miesięcy poleciało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lut 2020, 9:11

Zgadzam się. Szkoda, że nikomu to nie przeszkadza. Widać w mieście popierają autostradyzację.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2020, 9:14

Właściwie to przeszkadza, oidp było kilka (słusznych) awantur w sprawie tarchostrady w poprzednich etapach budowy.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 27 lut 2020, 19:49

Przetarg na Gagarina jest rozstrzygnięty, ale mija półtora miesiąca a umowy niet. Super.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2020, 18:16

wybór wykonawcy Zachodniego coraz bliżej. Część tranwajowa w budżecie.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64060.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 03 kwie 2020, 20:17

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64285.html
Będziemy musieli przygotować plan bardzo daleko idących cięć, jeżeli chodzi o politykę miasta – zapowiada Rafał Trzaskowski.
(...) Super Express dotarł do pisma, jakie Rafał Trzaskowski wysłał do burmistrzów. (...) W dokumencie informuje też o konieczności wstrzymania wszystkich czynności zmierzających np. do zaciągania nowych zobowiązań finansowych, związanych z realizacją zaplanowanych nowych inwestycji, a także ogłaszania i rozstrzygania przetargów.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 71240.html
Jak tłumaczy Komisja Europejska, wszystkie niewykorzystane środki z trzech funduszy polityki spójności – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności – zostaną uruchomione w celu przeciwdziałania skutkom kryzysu w zakresie zdrowia publicznego.
Niezakontraktowane pieniądze z unijnego budżetu na lata 2014-20 sięgają dla Polski 14 mld euro. Jak pisze "Gazeta Wyborcza", w rządzie premiera Morawieckiego trwają dyskusje dotyczące tego, co zrobić z już trwającymi w Polsce przetargami na unijne projekty niezwiązane z koronakryzysem. - Wprawdzie przewidziane na nie pieniądze z budżetu UE są nadal niezakontraktowane, ale niewykluczone, że unieważnienie niektórych przetargów doprowadziłoby do pozwów sądowych - czytamy.
Co prawda nowe trasy tramwajowe finansuje TW ale pieniądze na to są ukryte w koszcie wozokilometra - a więc budżet miasta ma szansę na tym zaoszczędzić.

Czyżby więc nowe trasy tramwajowe i zajezdnia R-5 Annopol miały odejść do kategorii "niezrealizowane" ?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 kwie 2020, 3:08

Chyba za wcześnie o tym mówić - diabli wiedzą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 kwie 2020, 8:51

Prędzej pod ogromnym znakiem zapytania, postawiłbym M3.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 kwie 2020, 11:30

Jestem dziwnie spokojny, że prace nad M3 będą trwały.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 kwie 2020, 12:48

Tylko nie to.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 kwie 2020, 19:42

Uważam, że zdecydowanie w pierwszej kolejności należy zawiesić temat zarówno M3, jak i stacji Muranów i Plac Konstytucji.

Za to nowe trasy tramwajowe są wszystkie dużo bardziej potrzebne i tańsze, nie ma co z tego rezygnować.

ODPOWIEDZ