Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 paź 2015, 15:42

Odnośnie odgałęzienia na Stegny, to biorąc pod uwagę postępującą rozbudowę na zachód od Sikorskiego, rozsądniejsze by było, aby tramwaj do pętli Stegny jechał właśnie Sikorskiego a nie Bonifacego. No ale to trudniejsze w realizacji o ile w ogóle możliwe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2015, 18:57

Pomysl ciekawy, choc omijanie skrzyżowania z Bonifacego to ryzykowny pomysl.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 paź 2015, 19:17

A co jest takiego na tym skrzyżowaniu, bo przecież nie przesiadka na drugi tramwaj. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2015, 20:28

Nie wiem, ale tłumy pasażerów na przystankach dowodzą, że coś z pewnością :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 paź 2015, 20:41

To może jednokierunkowa pętla przez Sikorskiego i Bonifacego? Będzie tanio, a obszar obsługi ładny. Uruchomiłoby się jakąś krótką linię jadącą z Kieleckiej lub pl. Narutowicza, na której to pętli byłby jedyny postój. Wszakże rzecz się rozchodzi tylko o obsługę tylko jednego ZP (Warneńskiej), która to Warneńska może sobie jeździć w kierunku centrum przez Bonifacego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 paź 2015, 20:42

No ale co? W ciągu N/S będzie tramwaj z Wilanowa. W relacji do pętli Stegny autobus...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 paź 2015, 21:19

No właśnie autobus wtedy wycinasz (takie 501 choćby).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 paź 2015, 21:56

Warneńska 501 nie ma, a Batumi mieć musi?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 paź 2015, 22:11

Różnica w gęstości zabudowy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 paź 2015, 22:19

Teraz czy za 10 lat? Tam są nieprawdopodobne przestrzenie nieużytków do zagospodarowania - i to tu się powinno miasto zabudowywać, a nie na dalekiej Białołęce...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 paź 2015, 22:35

No i się zabudowuje...

ZP Batumi jest trochę zbyt blisko ZP Bonifacego. Powinien być nieco bliżej pętli. Więc gdyby ta odnoga tramwaju miała mieć podobnie rozmieszczone przystanki to trochę bez sensu. Natomiast gdyby taki tramwaj jechał Sikorskiego, to oprócz Warneńskiej powinien mieć jeszcze przy samym skręcie z Sikorskiego w Bonifacego aby być atrakcyjny dla osiedli powstających po zachodniej stronie Sikorskiego.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 paź 2015, 23:17

MichalJ pisze:Teraz czy za 10 lat? Tam są nieprawdopodobne przestrzenie nieużytków do zagospodarowania - i to tu się powinno miasto zabudowywać, a nie na dalekiej Białołęce...
To za 10 hipotetycznych lat (bo z prognozami to jest tak, że nie zawsze się sprawdzają) dobudowałoby się drugą nitkę. Wyjdzie nieco drożej niż gdyby budować kompletną linię dwutorową od razu, ale będą to koszty rozłożone na lata.

Zresztą z samą ziemią jest problem, bo trzyma na niej łapę prywatny właściciel i nie chce jej oddać. A kto kupi mieszkanie obciążone dzierżawą gruntu?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 16 paź 2015, 17:17

Swoją drogą, myślę o poprowadzeniu ewentualnej trasy tramwajowej z Trasy Siekierkowskiej przez Witosa - Sikorskiego i dalej Wilanowską.
Ale nie będę robił tu offtopu.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 lis 2015, 23:44

Podpisano umowę na wielobranżową koncepcję budowy trasy: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50792.html
A między wierszami można wyczytać, że:
zadanie F – koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał (m.in. z możliwością doprowadzenia torów w rejon Muzeum Historii Żydów Polskich)
Ciekawi mnie pomysł na tramwaj do Polinu. Jak tam wcisnąć pętlę? Tylko żeberko dla dwukierunkowców? A może dookoła muzeum Zamenhofa, Lewartowskiego, Karmelicką? Bo zakładam że w grę wchodzi tylko dojazd Anielewicza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lis 2015, 0:10

Zawsze można zdemolować skwer Brandta. Ma wymiary gdzieś 110 x 220, więc niewielka pętla wejdzie, choć ja bym raczej podszedł do sprawy mniej morderczo i zrobił pętlę tak jak piszesz, z tym, że z pętlą na Lewartowskiego na kawałku parku. Ale i tak trzeba opracować kilka wariantów, więc pewnie wszystkie rozwiązania się pojawią na etapie koncepcyjnym.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ