Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
Odnośnie odgałęzienia na Stegny, to biorąc pod uwagę postępującą rozbudowę na zachód od Sikorskiego, rozsądniejsze by było, aby tramwaj do pętli Stegny jechał właśnie Sikorskiego a nie Bonifacego. No ale to trudniejsze w realizacji o ile w ogóle możliwe.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pomysl ciekawy, choc omijanie skrzyżowania z Bonifacego to ryzykowny pomysl.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A co jest takiego na tym skrzyżowaniu, bo przecież nie przesiadka na drugi tramwaj.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, ale tłumy pasażerów na przystankach dowodzą, że coś z pewnością
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To może jednokierunkowa pętla przez Sikorskiego i Bonifacego? Będzie tanio, a obszar obsługi ładny. Uruchomiłoby się jakąś krótką linię jadącą z Kieleckiej lub pl. Narutowicza, na której to pętli byłby jedyny postój. Wszakże rzecz się rozchodzi tylko o obsługę tylko jednego ZP (Warneńskiej), która to Warneńska może sobie jeździć w kierunku centrum przez Bonifacego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
No ale co? W ciągu N/S będzie tramwaj z Wilanowa. W relacji do pętli Stegny autobus...
No właśnie autobus wtedy wycinasz (takie 501 choćby).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Warneńska 501 nie ma, a Batumi mieć musi?
Różnica w gęstości zabudowy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Teraz czy za 10 lat? Tam są nieprawdopodobne przestrzenie nieużytków do zagospodarowania - i to tu się powinno miasto zabudowywać, a nie na dalekiej Białołęce...
No i się zabudowuje...
ZP Batumi jest trochę zbyt blisko ZP Bonifacego. Powinien być nieco bliżej pętli. Więc gdyby ta odnoga tramwaju miała mieć podobnie rozmieszczone przystanki to trochę bez sensu. Natomiast gdyby taki tramwaj jechał Sikorskiego, to oprócz Warneńskiej powinien mieć jeszcze przy samym skręcie z Sikorskiego w Bonifacego aby być atrakcyjny dla osiedli powstających po zachodniej stronie Sikorskiego.
ZP Batumi jest trochę zbyt blisko ZP Bonifacego. Powinien być nieco bliżej pętli. Więc gdyby ta odnoga tramwaju miała mieć podobnie rozmieszczone przystanki to trochę bez sensu. Natomiast gdyby taki tramwaj jechał Sikorskiego, to oprócz Warneńskiej powinien mieć jeszcze przy samym skręcie z Sikorskiego w Bonifacego aby być atrakcyjny dla osiedli powstających po zachodniej stronie Sikorskiego.
To za 10 hipotetycznych lat (bo z prognozami to jest tak, że nie zawsze się sprawdzają) dobudowałoby się drugą nitkę. Wyjdzie nieco drożej niż gdyby budować kompletną linię dwutorową od razu, ale będą to koszty rozłożone na lata.MichalJ pisze:Teraz czy za 10 lat? Tam są nieprawdopodobne przestrzenie nieużytków do zagospodarowania - i to tu się powinno miasto zabudowywać, a nie na dalekiej Białołęce...
Zresztą z samą ziemią jest problem, bo trzyma na niej łapę prywatny właściciel i nie chce jej oddać. A kto kupi mieszkanie obciążone dzierżawą gruntu?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Swoją drogą, myślę o poprowadzeniu ewentualnej trasy tramwajowej z Trasy Siekierkowskiej przez Witosa - Sikorskiego i dalej Wilanowską.
Ale nie będę robił tu offtopu.
Ale nie będę robił tu offtopu.
Podpisano umowę na wielobranżową koncepcję budowy trasy: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50792.html
A między wierszami można wyczytać, że:
A między wierszami można wyczytać, że:
Ciekawi mnie pomysł na tramwaj do Polinu. Jak tam wcisnąć pętlę? Tylko żeberko dla dwukierunkowców? A może dookoła muzeum Zamenhofa, Lewartowskiego, Karmelicką? Bo zakładam że w grę wchodzi tylko dojazd Anielewicza.zadanie F – koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał (m.in. z możliwością doprowadzenia torów w rejon Muzeum Historii Żydów Polskich)
Zawsze można zdemolować skwer Brandta. Ma wymiary gdzieś 110 x 220, więc niewielka pętla wejdzie, choć ja bym raczej podszedł do sprawy mniej morderczo i zrobił pętlę tak jak piszesz, z tym, że z pętlą na Lewartowskiego na kawałku parku. Ale i tak trzeba opracować kilka wariantów, więc pewnie wszystkie rozwiązania się pojawią na etapie koncepcyjnym.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears