Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chyba o to chodziło?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59051.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59051.html
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Dobrze rozumiem, że odcinek Grójecka - Kasprzaka zostanie podzielona na trzy etapy? Najpierw Bitwy Warszawskiej - Zachodni, potem tunel pod peronami z łącznikiem przez Krzyżanowskiego a ostatni etap będzie przez Ordona?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
W tej chwili tak by się to zapowiadało.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jakieś wieści o przetargu na dokumentację? Miał być ogłoszony do końca drugiego kwartału....
To jak w końcu z tymi przystankami? Bo Trzaskowski w ZP Tor Stegny widzi węzeł przesiadkowy do metra. Chyba nikt mu nie powiedział, że przystanek tramwajowy w tym miejscu nie jest przewidziany .
Przetarg jak krew z nosa.
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa...uja-plany.html
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa...uja-plany.html
Zastanawia mnie tylko co wyszło źle przy kalkulacjacj przebiegu tramwaju na Gocław bo problem "oszczędnościowej" wizji Placu Puławskiego jest znany...O ile linii do Ząbek nie ma w planie inwestycji tramwajowych, to trasy, na które stolica dostała już nawet dofinansowanie UE, łapią kolejny poślizg. Urzędnicy nie dotrzymują harmonogramu. Wynikało z niego, że do końca drugiego kwartału mieli ogłosić przetarg na projekt linii z Dworca Zachodniego do Wilanowa, a do końca września – podobny dla trasy od al. Waszyngtona na Gocław. Rzecznik Tramwajów Maciej Dutkiewicz informuje o nowych terminach – odpowiednio koniec roku i listopad. Projektowanie i zdobycie pozwoleń na budowę potrwa 12 miesięcy.
Przyczyną opóźnienia mają być przedłużające się uzgodnienia „geometrii dróg publicznych”. Słowem to, jak pomieścić tory tramwajowe np. w ciasnym węźle Puławska – Rakowiecka – Goworka. Jak się dowiadujemy, wciąż nie ma też kompletu nieruchomości w sąsiedztwie Dworca Zachodniego, pod którym tramwaje będą kursować w długim tunelu. Budowa obu tras ma się zacząć pod koniec 2020 r. i potrwa dwa lata. – Będziemy też mieć jeszcze rok 2023 [wtedy trzeba najpóźniej rozliczyć dotacje UE]. W sumie to cztery sezony – mówi Dutkiewicz.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie "oszczędnościowej", tylko adekwatnej do charakteru miejsca (w przeciwieństwie do np. wpuszczania tramwaju w tunel).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Charakter miejsca nie zmieni tego, że Plac stanie się węzłem gordyjskim nawet przy trzech torach na Goworka i czterech na samej Puławskiej pomiędzy Goworka a Rakowiecką. Jeśli zaś to się nie uda to idea szybkiego tramwaju zostanie poważnie skompromitowana z uwagi na sposób jej realizacji. Z tych też względów tunel jednak był lepszą opcją - choć oczywiście droższą.
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Gdyby ktoś decyzyjny poobserwował, co tam się dzieje w godzinach szczytu- już teraz tramwaje nie mogą ruszyć w kierunku Centrum, bo ciąg poprzeczny stoi i blokuje. Dołożymy torowisko w Rakowieckiej i Goworka, to węzeł gordyjski przy tym skrzyżowaniu to będzie pikuś.
miłośnik 13N
Czy ślepa dla samochodów Rakowiecka to naprawdę taki problem przy istneniu wolnej od zbiorkomu i będącej z jednej strony nieuzytkiem ulicy Batorego?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jestem tak stary, że pamiętam tramwaje w węźle Puławska/Rakowiecka/Goworka. Jakoś to działało, tyle że nie było takiego ruchu samochodów w latach 60.
Dantte, czy wyobrażasz sobie zamknięcie ulicy w celu puszczenia tam tramwaju? Co na to MSWiA?
Dantte, czy wyobrażasz sobie zamknięcie ulicy w celu puszczenia tam tramwaju? Co na to MSWiA?
miłośnik 13N
Batorego chyba lepsze na trama niż Rakowiecka.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Nie zgodzę się. Rakowiecka to połączenie jednej istniejącej trasy z drugą istniejącą trasą, a jakby puścić tramwaj na Batorego to trzeba by też na Boya do połączenia z placem Unii Lubelskiej. W tym momencie nie mamy już relacji podobnej do Goworka - Puławska - Rakowiecka, bo nie da się tam skonstruować na tyle ostrego łuku.