Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 03 lip 2018, 13:13

Czyli w sumie nadal nic nie wiadomo:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... -tory.html

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 10 lip 2018, 11:08

Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2018, 11:03

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 lip 2018, 11:19

Dobrze rozumiem, że odcinek Grójecka - Kasprzaka zostanie podzielona na trzy etapy? Najpierw Bitwy Warszawskiej - Zachodni, potem tunel pod peronami z łącznikiem przez Krzyżanowskiego a ostatni etap będzie przez Ordona?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2018, 15:04

W tej chwili tak by się to zapowiadało.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 06 sie 2018, 14:07

Jakieś wieści o przetargu na dokumentację? Miał być ogłoszony do końca drugiego kwartału....

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 sie 2018, 20:53

To jak w końcu z tymi przystankami? Bo Trzaskowski w ZP Tor Stegny widzi węzeł przesiadkowy do metra. Chyba nikt mu nie powiedział, że przystanek tramwajowy w tym miejscu nie jest przewidziany :P .

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 10 paź 2018, 15:33

Przetarg jak krew z nosa.



http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa...uja-plany.html

O ile linii do Ząbek nie ma w planie inwestycji tramwajowych, to trasy, na które stolica dostała już nawet dofinansowanie UE, łapią kolejny poślizg. Urzędnicy nie dotrzymują harmonogramu. Wynikało z niego, że do końca drugiego kwartału mieli ogłosić przetarg na projekt linii z Dworca Zachodniego do Wilanowa, a do końca września – podobny dla trasy od al. Waszyngtona na Gocław. Rzecznik Tramwajów Maciej Dutkiewicz informuje o nowych terminach – odpowiednio koniec roku i listopad. Projektowanie i zdobycie pozwoleń na budowę potrwa 12 miesięcy.

Przyczyną opóźnienia mają być przedłużające się uzgodnienia „geometrii dróg publicznych”. Słowem to, jak pomieścić tory tramwajowe np. w ciasnym węźle Puławska – Rakowiecka – Goworka. Jak się dowiadujemy, wciąż nie ma też kompletu nieruchomości w sąsiedztwie Dworca Zachodniego, pod którym tramwaje będą kursować w długim tunelu. Budowa obu tras ma się zacząć pod koniec 2020 r. i potrwa dwa lata. – Będziemy też mieć jeszcze rok 2023 [wtedy trzeba najpóźniej rozliczyć dotacje UE]. W sumie to cztery sezony – mówi Dutkiewicz.
Zastanawia mnie tylko co wyszło źle przy kalkulacjacj przebiegu tramwaju na Gocław bo problem "oszczędnościowej" wizji Placu Puławskiego jest znany...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 paź 2018, 16:50

Nie "oszczędnościowej", tylko adekwatnej do charakteru miejsca (w przeciwieństwie do np. wpuszczania tramwaju w tunel).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 10 paź 2018, 17:25

Charakter miejsca nie zmieni tego, że Plac stanie się węzłem gordyjskim nawet przy trzech torach na Goworka i czterech na samej Puławskiej pomiędzy Goworka a Rakowiecką. Jeśli zaś to się nie uda to idea szybkiego tramwaju zostanie poważnie skompromitowana z uwagi na sposób jej realizacji. Z tych też względów tunel jednak był lepszą opcją - choć oczywiście droższą.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 paź 2018, 18:25

Gdyby ktoś decyzyjny poobserwował, co tam się dzieje w godzinach szczytu- już teraz tramwaje nie mogą ruszyć w kierunku Centrum, bo ciąg poprzeczny stoi i blokuje. Dołożymy torowisko w Rakowieckiej i Goworka, to węzeł gordyjski przy tym skrzyżowaniu to będzie pikuś.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 10 paź 2018, 20:44

Czy ślepa dla samochodów Rakowiecka to naprawdę taki problem przy istneniu wolnej od zbiorkomu i będącej z jednej strony nieuzytkiem ulicy Batorego?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 paź 2018, 21:42

Jestem tak stary, że pamiętam tramwaje w węźle Puławska/Rakowiecka/Goworka. Jakoś to działało, tyle że nie było takiego ruchu samochodów w latach 60.
Dantte, czy wyobrażasz sobie zamknięcie ulicy w celu puszczenia tam tramwaju? Co na to MSWiA?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 10 paź 2018, 22:04

Batorego chyba lepsze na trama niż Rakowiecka.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 paź 2018, 22:29

Nie zgodzę się. Rakowiecka to połączenie jednej istniejącej trasy z drugą istniejącą trasą, a jakby puścić tramwaj na Batorego to trzeba by też na Boya do połączenia z placem Unii Lubelskiej. W tym momencie nie mamy już relacji podobnej do Goworka - Puławska - Rakowiecka, bo nie da się tam skonstruować na tyle ostrego łuku.

ODPOWIEDZ