Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 sty 2023, 11:05

primoż pisze:
27 sty 2023, 19:18
Z tego co jest na wizualizacji wynika, że jeden tor na pętli Stegny będzie wspólnym terminalem tramwajowo-autobusowym.
Jak będzie tramwaj na Stegnach, to po co pętla autobusowa? Co by tam miało krańcować?
Stegny, jak pokazuje praktyka, to raczej przelot, a nie kraniec.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sty 2023, 11:14

163, 263, 187...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2023, 11:21

Z każdej z tych linii na tramwaj będzie można przesiąść się wcześniej i z większym wyborem, więc wspólny terminal jest wątpliwy. Potrafię sobie wyobrazić w jakiejś rzeczywistości dowozówkę do SGGW czy nawet linię typu Wilanów - Stegny przez ZP Dolinka Służewiecka, ale raczej nie jest to rzeczywistość rzeczywista.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 sty 2023, 11:33

Autobus Czerwon pisze:
28 sty 2023, 11:14
163, 263, 187...
187 to raczej jest do skrócenia.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 sty 2023, 11:39

Dobrze, że będzie pętla autobusowa. Lepiej, żeby była nieużywana niż potem nagle się okazało, że nie ma gdzie zakończyć nowej linii i musi robić dziwne kryteria uliczne albo kilometry na pusto.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sty 2023, 12:21

Szczególnie że już wielokrotnie tak wcześniej bywało, choćby z pętlą Ursynów Południowy którą znacznie okrojono czego bolesne skutki właśnie odczuwamy, czy pętlą przy jeziorku czerniakowskim która pozwoliłaby oszczędzić bardzo dużo wzkm.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2023, 12:46

Jedyną linią, ktora ze Stegien ma szanse w związku z tramwajem wylecieć, jest 501. Jeden tor pętli wymyślono jako uniwersalny i to chyba dobrze, prawda? Zwróccie uwagę, że i tak więcej niż jednej linii autobusowej się tam nie wciśnie, bo jezdnia ma szerokość toru i autobusy by się nie ominęły i tak.

A co do autobusów wzdłuż tramwaju - jeśli dzięki temu udało by się wywalić połowę przystanków z 9, to jestem za 521 co 10 minut jako zwyklasa i 9 na podwójnych składach jako M9. No ale to nierealne, więc mamy co mamy, czyli najmocniejszą linią nad M2 jest 523.

Drugie dojśća z sygnalizacją - jak najbardziej tak. Owszem, "żaden priorytet nie jest stuprocentowy", czasem jest to 99,99%, czasem mniej, ale każdy daje rzeczywiste skrócenie czasu przejazdu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 sty 2023, 13:30

A czy będzie skręt z Sobieskiego w Bofinacego od strony Wilanowa?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 sty 2023, 13:41

Będzie.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 sty 2023, 13:44

Glonojad pisze:
28 sty 2023, 12:46
Jedyną linią, ktora ze Stegien ma szanse w związku z tramwajem wylecieć, jest 501. Jeden tor pętli wymyślono jako uniwersalny i to chyba dobrze, prawda? Zwróccie uwagę, że i tak więcej niż jednej linii autobusowej się tam nie wciśnie, bo jezdnia ma szerokość toru i autobusy by się nie ominęły i tak.

A co do autobusów wzdłuż tramwaju - jeśli dzięki temu udało by się wywalić połowę przystanków z 9, to jestem za 521 co 10 minut jako zwyklasa i 9 na podwójnych składach jako M9. No ale to nierealne, więc mamy co mamy, czyli najmocniejszą linią nad M2 jest 523.

Drugie dojśća z sygnalizacją - jak najbardziej tak. Owszem, "żaden priorytet nie jest stuprocentowy", czasem jest to 99,99%, czasem mniej, ale każdy daje rzeczywiste skrócenie czasu przejazdu.
Jak się uda to 187 też wyleci :-$

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sty 2023, 14:34

Czy ze Stegien jest plan zrobić kiedyś wjazd Wilanowską na górę?
ŁK

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 sty 2023, 15:18

Bardziej niż ze Stegien to w al. Wilanowskiej od Sobieskiego/al. Rzeczypospolitej do Puławskiej, a nawet Wołoskiej :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2023, 17:54

Łukasz pisze:
28 sty 2023, 14:34
Czy ze Stegien jest plan zrobić kiedyś wjazd Wilanowską na górę?
Bez tytułu.jpg
primoż pisze:
28 sty 2023, 15:18
Bardziej niż ze Stegien to w al. Wilanowskiej od Sobieskiego/al. Rzeczypospolitej do Puławskiej, a nawet Wołoskiej :-k
Jeśli faktycznie pod al. Wilanowską zarezerwowane zostanie M4, to w tramwaj na identycznej trasie bym nie wierzył za bardzo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 sty 2023, 19:13

Glonojad pisze:
28 sty 2023, 12:46
A co do autobusów wzdłuż tramwaju - jeśli dzięki temu udało by się wywalić połowę przystanków z 9, to jestem za 521 co 10 minut jako zwyklasa i 9 na podwójnych składach jako M9. No ale to nierealne, więc mamy co mamy, czyli najmocniejszą linią nad M2 jest 523.
W jaki sposób miałyby być usunięte przystanki z linii 9? Fizycznie zlikwidować część przystanków, czy zrobić linię przyspieszoną? To drugie na pewno niewykonalne, bo w jaki sposób tramwaje miałyby się wyprzedzać?
Glonojad pisze:
28 sty 2023, 12:46
Drugie dojśća z sygnalizacją - jak najbardziej tak. Owszem, "żaden priorytet nie jest stuprocentowy", czasem jest to 99,99%, czasem mniej, ale każdy daje rzeczywiste skrócenie czasu przejazdu.
Jeśli w danym miejscu są już światła, to rzeczywiście priorytet z reguły przyspiesza przejazd, ale jeśli gdzieś w ogóle nie było przejścia, a następnie takowe zostanie zrobione, to priorytet może co najwyżej zminimalizować ilość zatrzymań. Zresztą nawet jak jest pionowe dla tramwaju to i tak motorniczowie często muszą jechać nieco wolniej, na wypadek gdyby ktoś wszedł na czerwonym. A jeśli nie będzie przejścia, nie będzie problemu. Poza tym, z takiego przejścia skorzystają tylko osoby wsiadające/wysiadające na danym przystanku (z reguły tylko część, często niewielka, spośród wszystkich pasażerów jadących na danym odcinku), a pozostałe mogą stracić (nawet jak zatrzyma się np. 1 na 15 tramwajów to też mogą być w nim osoby, którym zależy na czasie, a jedno zatrzymanie może czasem spowodować niezałapanie się na priorytet na kolejnych skrzyżowaniach). A takie dodatkowe przejście pozwoli zaoszczędzić na dojściu pewnie tylko koło minuty, a zapewne często mniej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sty 2023, 9:14

Krzysztof_J pisze:
28 sty 2023, 19:13
Glonojad pisze:
28 sty 2023, 12:46
A co do autobusów wzdłuż tramwaju - jeśli dzięki temu udało by się wywalić połowę przystanków z 9, to jestem za 521 co 10 minut jako zwyklasa i 9 na podwójnych składach jako M9. No ale to nierealne, więc mamy co mamy, czyli najmocniejszą linią nad M2 jest 523.
W jaki sposób miałyby być usunięte przystanki z linii 9? Fizycznie zlikwidować część przystanków, czy zrobić linię przyspieszoną? To drugie na pewno niewykonalne, bo w jaki sposób tramwaje miałyby się wyprzedzać?
No oczywiście, że fizycznie zlikwidować część przystanków. Zasadniczo narysować linię metra, naciągnąć ją na istniejącą sieć przystanków a resztę zlikwidować, za wyjątkiem oczywistych wyjątków.

Czyli patrząc od Pralki:
0,0 Pralka
1,2 KOR
1,8 Hynka
2,7 PKP Rakowiec
3,7 Dickensa
4,4 Bitwy
5,0 Wawelska
5,4 Plac Narutowicza
6,2 Plac Zawiszy
7,2 Dw. Centralny
7,7 Centrum
8,5 Rondo De Gualle'a
9,6 Most Poniatowskiego
10,6 Rondo Waszyngtona
11,4 Park Skaryszewski
12,4 Międzyborska
13,0 Rondo Wiatraczna
14,2 Plac Szembeka
15,1 Kwatery Głównej
15,5 (docelowo 16,1) Gocławek

Oczywiście na to osłona: od Pralki do Bitwy 101 co 7,5/10/10, od Bitwy do Zawiszy 191 j.w., od Zawiszy do Parku Skaryszewskiego 158 j.w., od Waszyngtona 521 skrócone do Stadionu przez Zieleniecką przemianowane na 113.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ