Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 lis 2020, 19:03

michj pisze:
22 lis 2020, 18:58
SławekM pisze:
Już widzę 167 co 30 minut.
Jeśli wtedy przeniesiemy 33 z Kieleckiej na Gagarina (przez wschodnią Rakowiecką) to IMHO 167 może okazać się zbędne na odcinku GUS - skrzyżowanie Gagarina i Czerniakowskiej.
521 też jest zbędne na odc. Wiatraczna - Szczęśliwice i zobacz jak się trzyma przy tramwaju (Wiatraczna - Bitwy Warszawskiej) co 4 minuty...

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lis 2020, 19:06

SławekM pisze:
22 lis 2020, 18:43
Delwin pisze:
22 lis 2020, 18:41
167 jak powstanie też tramwaj na Gagarina też pewnie będzie do korekt.
Już widzę 167 co 30 minut.
Myślę że 167 można by przekierować przez Czerniakowska i Trasę Łazienkowską (w relacji 187), a samo 187 skrócić do Politechniki lub Zachodniego od strony Ursusa. Do rozważania jest też przełożenie w przyszłości 167 na aleję Polski Walczącej i Batalionu AK Bałtyk, zamiast przez opłotki na tej części Bartyckiej.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2020, 19:58

SławekM pisze:
Delwin pisze:
22 lis 2020, 18:41
167 jak powstanie też tramwaj na Gagarina też pewnie będzie do korekt.
Już widzę 167 co 30 minut.
167 w koordynacji z 521 :)

Nie widzę związku 167 z tramwajem. Raczej 136 - choć to zależy, czy coś pojedzie od Żwirki prosto przez BW1920. To może być nowa trasa 167, jeśli kiedyś go nie skrócą do Szczesliwic.
ŁK

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 23 lis 2020, 10:18

Autobus Czerwon pisze:
22 lis 2020, 19:06
Do rozważania jest też przełożenie w przyszłości 167 na aleję Polski Walczącej i Batalionu AK Bałtyk, zamiast przez opłotki na tej części Bartyckiej.
Moim zdaniem trzeba jakoś połączyć/skoordynować ze 168 i wyprostować. Zakręt w Batalionu AK Bałtyk a potem APW ma tu sens - przyda sie wreszcie na coś ten buspas plus ruch na wprost jest relatywnie niewielki - z APW jest przede wszystkich ruch w prawo w Czerniakowską) zaś na Bartyckiej powinny zostać autobusy jadące na północ. Oczywiście po kolanach tu strzela brak budowy odcinka na wschodniej części Rakowieckiej. Wtedy w teorii jakiś tramwaj z Gagarina mógłby jechać do Metra Pole Mokotowskie a potem na DC. W takim ukłądzie przydatność 167 na dużym odcinku trasy by mocno spadła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lis 2020, 10:32

W ogóle ta trasa na Kasprzaka to jaka perspektywa czasowa? Gagarina to oidp teoretycznie do 2023.

Chcemy się wdawać w spekulacje, czy przy założeniu tych dwóch tras jak zmienią się warunki dla jakieś jednej linii autobusowej?
Jeśli nawet, to może nie w tym wątku?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 lis 2020, 11:26

KwZ pisze:
23 lis 2020, 10:32
W ogóle ta trasa na Kasprzaka to jaka perspektywa czasowa? Gagarina to oidp teoretycznie do 2023.

Chcemy się wdawać w spekulacje, czy przy założeniu tych dwóch tras jak zmienią się warunki dla jakieś jednej linii autobusowej?
Jeśli nawet, to może nie w tym wątku?
Dopóki nie wbiją pierwszej przysłowiowej łopaty, to jest to tylko projekt który na jakiś tam etapie utknął. Kiedyś szybko budowało się nowe trasy tramwajowe. Dziś trwa to tak długo, że nie wiem czy moje wnuki dożyją, dziś projektowanych tras.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2020, 13:58

Trwa to tyle, co inne średniej wielkości inwestycje drogowe. W przeciwieństwie do małych projektów drogowych, nawet na pojedynczy tor odstawczy czy dodatkowy łuk na skrzyżowaniu konieczna jest decyzja środowiskowa. Reszta uwarunkowań identyczna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lis 2020, 14:31

Także uwarunkowań biurokratycznych typu kto to koordynuje? Albo stosowalność specustawy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2020, 19:32

Stosowalność specustawy jest kontrowersyjna tylko dla trasy na Gocław, tak poza tym formalnie to są dokładnie analogiczne sprawy na tych samych, drogowych przepisach.

Czym innym są osobiste animozje czy idee fixe poszczególnych urzędników, ale o tym oczywiście pisać tutaj nie zamierzam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 12 lut 2021, 9:24

:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2021, 9:52

Gdzie były zlokalizowane przystanki w czasach, kiedy ta linia funkcjonowała poprzednio?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 lut 2021, 10:26

Tak jak w projekcie, oczywiście bez przystanku Kasprzaka/Ordona. Tramwaj z Kasprzaka skręcał w prawo, w Rewolucji Październikowej i lewo w Wolską. Poza 11 i 34(?), które miały pętlę w miejscu dealera Toyota.
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 lut 2021, 10:45

Mówiłem, że kwoty będą wyższe niż budżet. Zobaczymy jakie ceny będą po aukcji elektronicznej ale wciąż będą wyższe to wątpię by miasto dołożyło hajs. Tak więc nie nakręcałbym się że ta trasa powstanie.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2021, 11:55

Stary Pingwin pisze:
12 lut 2021, 10:26
Tak jak w projekcie, oczywiście bez przystanku Kasprzaka/Ordona. Tramwaj z Kasprzaka skręcał w prawo, w Rewolucji Październikowej i lewo w Wolską. Poza 11 i 34(?), które miały pętlę w miejscu dealera Toyota.
Dziękuję. A wie ktoś, dlaczego właściwie nie odbudowano tej trasy od razu? Jaki był pierwotny plan? [tzn. z przełomu lat 80./90.] Puszczenie tramwaju po al. Prymasa tak jak kiedyś?

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 12 lut 2021, 12:03

Flash8222 pisze:
12 lut 2021, 10:45
Mówiłem, że kwoty będą wyższe niż budżet. Zobaczymy jakie ceny będą po aukcji elektronicznej ale wciąż będą wyższe to wątpię by miasto dołożyło hajs. Tak więc nie nakręcałbym się że ta trasa powstanie.
Stawiam, że zejdą do pułapu 240 mln zł.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

ODPOWIEDZ