Trasa tramwajowa na Kasprzaka
: 13 lut 2021, 16:19
Bez przesady, 6 z 7 ofert przekracza budżet o raptem 10-20 milionów i to przed aukcją.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Bez przesady, 6 z 7 ofert przekracza budżet o raptem 10-20 milionów i to przed aukcją.
Miał dojechać do Górczewskiej i Górczewską do Powstańców. Niektóre plany miejscowe nawet zawierały stosowne zapisy, a przy projektowaniu Górzczewskiej była spora podobno awantura o brak rezerwy na tramwaj. Zakład budżetowy TW niewiele jednak wówczas mógł zrobić.michael112 pisze: ↑12 lut 2021, 11:55Dziękuję. A wie ktoś, dlaczego właściwie nie odbudowano tej trasy od razu? Jaki był pierwotny plan? [tzn. z przełomu lat 80./90.] Puszczenie tramwaju po al. Prymasa tak jak kiedyś?Stary Pingwin pisze: ↑12 lut 2021, 10:26Tak jak w projekcie, oczywiście bez przystanku Kasprzaka/Ordona. Tramwaj z Kasprzaka skręcał w prawo, w Rewolucji Październikowej i lewo w Wolską. Poza 11 i 34(?), które miały pętlę w miejscu dealera Toyota.
To chyba za czasów kiedy nie planowano św. metra na Górczewskiej. Chociaż taki tramwaj (Górczewska - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Prosta) pewnie też by zdał egzamin gdyby faktycznie go wybudowano.Glonojad pisze: ↑14 lut 2021, 19:56Miał dojechać do Górczewskiej i Górczewską do Powstańców. Niektóre plany miejscowe nawet zawierały stosowne zapisy, a przy projektowaniu Górzczewskiej była spora podobno awantura o brak rezerwy na tramwaj. Zakład budżetowy TW niewiele jednak wówczas mógł zrobić.michael112 pisze: ↑12 lut 2021, 11:55
Dziękuję. A wie ktoś, dlaczego właściwie nie odbudowano tej trasy od razu? Jaki był pierwotny plan? [tzn. z przełomu lat 80./90.] Puszczenie tramwaju po al. Prymasa tak jak kiedyś?
.Stołeczna pisze: Opóźnia się też rozstrzygnięcie rozpisanego latem zeszłego roku przetargu na budowę odcinka Kasprzaka - Wolska. Ceny poznaliśmy w lutym, miała jeszcze nastąpić dogrywka elektroniczna, ale odrzucono dwie najniższe oferty (które i tak przekraczały kosztorys) i są odwołania. Ich rozstrzygnięcie ma zająć miesiąc. W wakacje zaś według Macieja Dutkiewicza zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę linii tramwajowej do Wilanowa. - W 2022 roku prace budowlane będziemy prowadzić równolegle na głównej trasie, czyli na ul. Sobieskiego i na jej odnodze, czyli na Gagarina. Koniec inwestycji w 2023 r. - przekazał nam rzecznik Tramwajów Warszawskich.