Nowy ciąg przez skarpę wiślaną na Mokotowie?
Moderator: Wiliam
Przejazd przez Zawrat nic nie zmieni, skoro korek i tak jest na zjeździe w dół. Ewentualnie rano by pomógł, ale wtedy korki na wyjeździe z Dolnego Mokotowa są ogólnie mniejsze. Natomiast podejrzewam, że to się zmieni, zważywszy na fakt budowy Czerniakowskiej-bis, która ładnie dołoży ruchu z TS na Gagarina. A światła przy Belwederskiej dalej są nieprzyjazne korzystającym ze Spacerowej/Gagarina. W tym kontekście tym bardziej dziwi taka, a nie inna przebudowa Racławickiej. A najgorsze jest to, że ciągu alternatywnego zbudować się nie da, bo nigdzie nie ma rezerw terenu, gdyż nigdy taki ciąg nie był planowany.
Swoją drogą wychodzi na to, że skarpę pokonać jest trudniej niż Wisłę, bo mosty w strefie centralnej są gęściej niż podjazdy.
Swoją drogą wychodzi na to, że skarpę pokonać jest trudniej niż Wisłę, bo mosty w strefie centralnej są gęściej niż podjazdy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Od skrzyżowania Idzikowskiego z Sobieskiego do skrzyżowania Woronicza z Puławską byłoby najlogiczniej (tylko jak ? tunel ? estakada ?). Dalej można by zrobić to o co walczą mieszkańcy drugiego krańca Woronicza czyli przebitkę nad S-ką. Idzikowskiego też by odpoczęła od tego tłoku.
Nie da rady. Nachylenie gruntu i tak jest tam odlotowe, więc estakada odpada, zresztą trzeba by dużo budynków wywalać. Tunel wydaje się ok, ale zejście doń musiałoby być przed skrzyżowaniem z Puławską, w dodatku odcinkowo musiałby być to tunel głęboki. A ten byłby bardzo drogi w realizacji ze względu na warunki gruntowe - zostaje wykonanie tunelu metodą niemiecką.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jeszcze tylko tranzytu przez środek dzielnicy brakowało.
Ignorowanie faktów nic nie da Idzikowskiego rano i popołudniu wygląda zawsze tak samo. Możemy ten tranzyt ucywilizować i skanalizować tam gdzie jest trochę miejsca, albo możemy dalej stawiać tabliczki "Uwaga jeże".
Albo zrobić na wysokość ZP Warneńska nową ulicę przez Szopy, które i tak się zabudują pewnie, do Bukowińskiej jakoś między tymi blokami, co i tak zbyt blisko ulicy stoją, więc i tak im ta nowa ulica nie zaszkodziłaby .
Tam jest za mało miejsca na coś sensownego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Narzucali blokami jak mierzwą po polu, to i nie ma. I nawet tunelem nie bardzo się da, bo metro.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Można też postawić na transport zbiorowy, a nie indywidualny, chyba, że zależy nam na dalszym wzroście motoryzacji.cns80 pisze:Ignorowanie faktów nic nie da Idzikowskiego rano i popołudniu wygląda zawsze tak samo. Możemy ten tranzyt ucywilizować i skanalizować tam gdzie jest trochę miejsca, albo możemy dalej stawiać tabliczki "Uwaga jeże".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Można też zaklinać rzeczywistość, albo rozprawić się z faktami Gdzie ten transport zbiorowy na raptem 3 ulicach (z czego 2 nadają się dla autobusu, a jedna z tych dwóch nawet dla tramwaju) między górnym i dolnym Mokotowem ?Glonojad pisze:Można też postawić na transport zbiorowy, a nie indywidualny, chyba, że zależy nam na dalszym wzroście motoryzacji.cns80 pisze:Ignorowanie faktów nic nie da Idzikowskiego rano i popołudniu wygląda zawsze tak samo. Możemy ten tranzyt ucywilizować i skanalizować tam gdzie jest trochę miejsca, albo możemy dalej stawiać tabliczki "Uwaga jeże".
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wypadałoby zbudować linię tramwajową przez Spacerową i aleją Wilanowską. Po oddaniu południowej obwodnicy Warszawy, Dolina Służewiecka powinna być luźnejsza.
Zanim przekopią ten tunel, pewnie zdążymy się wszyscy zestarzeć i umrzeć, a rozwiązanie potrzebne jest - w skali miasta - na teraz. Jedyna nadzieja, że tramwaj powstanie szybciej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Tramwaj przez Gagarina nie odbierze ruchu z Idzikowskiego, al. Wilanowskiej i Doliny Służewieckiej. Tramwaj przez Wilanowską na pewno nie powstanie szybciej niż POW. POW odbierze tylko tranzyt międzymiastowy, ale nie odbierze tranzytu międzydzielnicowego.
Część tranzytu międzydzielnicowego na pewne odbierze, tj. zdejmie ruch z Ursynowa na Pragę. Pytanie tylko czy i jak wpłynie to na Idzikowskiego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Fakty są takie, że dla miasta ważniejszy jest zbiorkom. I bez zbiorkomu miasto stanie, bez osobówek - bynajmniej.cns80 pisze:Można też zaklinać rzeczywistość, albo rozprawić się z faktamiGlonojad pisze:Można też postawić na transport zbiorowy, a nie indywidualny, chyba, że zależy nam na dalszym wzroście motoryzacji.
No właśnie potrzebny jest tramwaj, bo dzięki temu odciąży się ulice z ruchu - nie tylko autobusów, ale i samochodów, bo część ich pasażerów się do tramwaju przesiądzie. I dzięki temu dla pozostałych samochodziarzy miejsca będzie więcej.Gdzie ten transport zbiorowy na raptem 3 ulicach (z czego 2 nadają się dla autobusu, a jedna z tych dwóch nawet dla tramwaju) między górnym i dolnym Mokotowem ?
A co do tego, co jest potrzebne a co jest możliwe "na teraz", to najbardziej zaawansowany jest akurat tramwaj na Goworka właśnie, bo przynajmniej ma wykonawcę materiałów do decyzji środowiskowej, studium wykonalności i dofinansowanie unijne. Nowa przeprawa drogowa przez skarpę -nawet tego nie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.