Nowy ciąg przez skarpę wiślaną na Mokotowie?

Moderator: Wiliam

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 11 gru 2015, 8:40

Glonojad pisze:No właśnie potrzebny jest tramwaj, bo dzięki temu odciąży się ulice z ruchu - nie tylko autobusów, ale i samochodów, bo część ich pasażerów się do tramwaju przesiądzie. I dzięki temu dla pozostałych samochodziarzy miejsca będzie więcej.
A zdarzyło się tak gdzieś kiedyś żeby twoje słowa się sprawdziły ? Czy raczej na to miejsce dopływają nowe osobówki i tramwaj niczego nie rozwiązuje (aczkolwiek tej części, która mogła i chciała zrezygnować z osobówek zapewnia wygodną podróż) ? Czyli tramwaj jest rozwiązaniem dla podróżujących ale nie rozwiązuje problemu miejscowej społeczności (w miejscu powstawania zatorów).
Glonojad pisze:A co do tego, co jest potrzebne a co jest możliwe "na teraz", to najbardziej zaawansowany jest akurat tramwaj na Goworka właśnie, bo przynajmniej ma wykonawcę materiałów do decyzji środowiskowej, studium wykonalności i dofinansowanie unijne. Nowa przeprawa drogowa przez skarpę -nawet tego nie.
Ja o zupie, Ty o ... Tramwaj na Goworka nawet gdyby miał powstać jutro nie rozwiąże nic na linii W-E, a problem jest na Idzikowskiego i Wilanowskiej (co pokazuje obecna sytuacja). Nie mam nic przeciwko tramwajowi na Goworka tylko akurat w tym temacie do niczego on nie pasuje.

Możesz przestrzelić przez skarpę na wprost Woronicza i dalej do Idzikowskiego. Oczywiście nie samą jezdnią ale i torowiskiem dzięki czemu będziesz mógł połączyć tramwaj na Wilanów z okolicami Mordoru.

A z tego niedokończonego straszydła przy Stegnach możesz zrobić P+R dla prawobrzeżnych :)

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 gru 2015, 15:48

cns80 pisze:
Glonojad pisze:No właśnie potrzebny jest tramwaj, bo dzięki temu odciąży się ulice z ruchu - nie tylko autobusów, ale i samochodów, bo część ich pasażerów się do tramwaju przesiądzie. I dzięki temu dla pozostałych samochodziarzy miejsca będzie więcej.
A zdarzyło się tak gdzieś kiedyś żeby twoje słowa się sprawdziły ? Czy raczej na to miejsce dopływają nowe osobówki i tramwaj niczego nie rozwiązuje (aczkolwiek tej części, która mogła i chciała zrezygnować z osobówek zapewnia wygodną podróż) ? Czyli tramwaj jest rozwiązaniem dla podróżujących ale nie rozwiązuje problemu miejscowej społeczności (w miejscu powstawania zatorów).
Glonojad pisze:A co do tego, co jest potrzebne a co jest możliwe "na teraz", to najbardziej zaawansowany jest akurat tramwaj na Goworka właśnie, bo przynajmniej ma wykonawcę materiałów do decyzji środowiskowej, studium wykonalności i dofinansowanie unijne. Nowa przeprawa drogowa przez skarpę -nawet tego nie.
Ja o zupie, Ty o ... Tramwaj na Goworka nawet gdyby miał powstać jutro nie rozwiąże nic na linii W-E, a problem jest na Idzikowskiego i Wilanowskiej (co pokazuje obecna sytuacja). Nie mam nic przeciwko tramwajowi na Goworka tylko akurat w tym temacie do niczego on nie pasuje.

Możesz przestrzelić przez skarpę na wprost Woronicza i dalej do Idzikowskiego. Oczywiście nie samą jezdnią ale i torowiskiem dzięki czemu będziesz mógł połączyć tramwaj na Wilanów z okolicami Mordoru.

A z tego niedokończonego straszydła przy Stegnach możesz zrobić P+R dla prawobrzeżnych :)
Czasem się dziwię, jak to niektórzy są wszechstronnie wykształceni, i wiedzą co potrzebują mieszkańcy społeczności lokalnych, samemu mieszkając po drugiej stronie Warszawy. I potrafią bez pudła stwierdzić że z takim nachyleniem można spokojnie budować, a na dodatek znają przecież tak proste i banalne rozwiązanie odwiecznych problemów.

Przepraszam, musiałem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 gru 2015, 8:18

Oczywiście, to, o czym piszę to jest elementarz. Kierowcy samochodów podejmują decyzje dynamicznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2015, 20:49

cns80 pisze:tramwaj niczego nie rozwiązuje (aczkolwiek tej części, która mogła i chciała zrezygnować z osobówek zapewnia wygodną podróż) ?
No sam piszesz, że rozwiązuje coś - odpowiada na potrzebę podróżowania ludzi (a nie stania w korku). Ci ludzie mogą, czemu nie, pochodzić także z obszaru, przez który przechodzi tramwaj.

Przykład, że tramwaj polepsza? Trasa W-Z.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 gru 2015, 8:22

Chodziło mi o to że tramwaj na Gagarina nie rozwiązuje nic na Idzikowskiego. W tym kontekście to pisałem.

Kolega od nachylenia skarpy widzę że lubi tworzyć problemy. Nigdzie nie pisałem że to będzie łatwe, ale nie sądzę żeby było nie wykonalne. Być może nawet nie będzie bardzo drogie.
Szczerze to wolałbym ciąg tramwajowy w linii Woronicza niż w linii Wilanowskiej, bo skrzyżowanie z Puławską i bez dodatkowego torowiska jest już ciekawe. Poza tym należałoby od razu pójść za ciosem i wykonać torowisko dalej prosto aż do Marynarskiej (być może nawet wcześniej niż po skarpie na dół).

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 gru 2015, 11:06

Poc Vocem pisze:Część tranzytu międzydzielnicowego na pewne odbierze, tj. zdejmie ruch z Ursynowa na Pragę. Pytanie tylko czy i jak wpłynie to na Idzikowskiego.
No nie bardzo, POW dojedziesz z Ursynowa w zasadzie ponad 7km na południe od TS i ponad 10km na południe od TL czyli od POW do właściwej Pragi bedzie jeszcze spory kawał drogi i sporo przebijania się przez różne korki. Nie sądze aby takie objazdy były opłacalne czasowo.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2015, 11:14

Praga to jest tak daleko od S2, że zapomnij. Zdejmie tranzyt pozawarszawski (daleki i bliższy), zdejmie ruch Wawer/Wesoła - południe Warszawy.
Jak dojdzie jeszcze S17 (tylko kiedy...) to także ruch z pasma wołomińskiego na południe Warszawy. Ale Praga? Gdzie tam Praga?...

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 gru 2015, 11:36

MichalJ pisze:zdejmie ruch Wawer/Wesoła - południe Warszawy.
Bez szans. Musiała by być już gotowa Trasa Olszynki Grochowskiej spięta z POW. Inaczej przemieszczanie się przez Wawer w kierunku POW staje się bezsensowne jeśli jest TS i Dolina Służewiecka.Tylko część Wawra na południe od Radości tam pojedzie Międzylesie i Wesoła pojadą nadal na TS, bo logicznego dojazdu do POW nie będzie. Nawet na Wale Miedzeszyńskim będzie kilkusetmetrowe zwężenie jeszcze przez długi czas http://tustolica.pl/kilometr-walu-miedz ... edzy_72087

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 gru 2015, 12:17

Na dobrą sprawę wystarczy zdjęcie Otwocka i Wawra, żeby ruch znacząco zmalał. Poza tym ja ciągle żyję starym podziałem na dzielnice, gdy prawobrzeżna Warszawa składała się tylko z Pragi Północ i Pragi Południe :P Przepraszam za ewentualne nieporozumienie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2015, 14:14

Już z Międzylesia na Ursynów będzie szybciej przez S2. Ze Starej Miłosnej też. Z osiedli na południe od S2 dojazd do S2 jest najkrótszy niezależnie od tego, czy Wał ma 1 pas, czy 3. A odcinek Wału na północ od S2 ma być gotowy razem z S2 lub wcześniej.
Poza tym jest całe pasmo otwockie.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 gru 2015, 14:40

MichalJ pisze:Już z Międzylesia na Ursynów będzie szybciej przez S2. Ze Starej Miłosnej też.
Którędy jeśli mogę zapytać ? Niewydolną Patriotów/Szpotańskiego z ciągłymi korkami, przejazdami kolejowymi i rondkami ? Mrówczą, która do POW nie będzie miała połączenia, a poza tym jest droga lokalną i sa na niej progi ? Traktem Lubelskim z przystankami bez zatok i wiecznie budowaną kanalizacją ? Czy Wałem Miedzeszyńskim z kilometrowym zwężeniem i giga korkiem ?
Jakoś tego nie widzę.
MichalJ pisze:Z osiedli na południe od S2 dojazd do S2 jest najkrótszy niezależnie od tego, czy Wał ma 1 pas, czy 3.
Osiedli na południe od S2 to jest całe dwa. Znakomita część Wawra jest na północ od trasy ;)

Nadal twierdzę że za wiele to nie zmieni. Zamiast aut z Puław i linii otwockiej będzie więcej tych z Mińska Maz. Wesołej i Siedlec. A Autostrada Dzieci Polskich będzie pięknie stała w korku przez niewydolny tunel i brak Mostu na Zaporze, bo ten ruch nie będzie się miał gdzie rozlać. Stanie Mrówcza (tak jak teraz przy przebudowach), stanie Lucerny (bo teraz jakoś z trudem jeszcze jedzie), stanie Bronowska, Trakt Lubelski i Wał Miedzeszyński (który i tak stoi). I wszystko to nadal będzie jeździło na Mokotów przez ... "Uwaga JEŻE !".

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2015, 14:47

Jeszcze raz - od północy dojazd Wałem do S2 będzie w całości dwujezdniowy.

I jakie to wspaniałe ulice łączą Miedzylesie czy Radość z Trasą Siekierkowską?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 gru 2015, 14:58

cns80 pisze:
MichalJ pisze:Już z Międzylesia na Ursynów będzie szybciej przez S2. Ze Starej Miłosnej też.
Którędy jeśli mogę zapytać ? Niewydolną Patriotów/Szpotańskiego z ciągłymi korkami, przejazdami kolejowymi i rondkami ? Mrówczą, która do POW nie będzie miała połączenia, a poza tym jest droga lokalną i sa na niej progi ? Traktem Lubelskim z przystankami bez zatok i wiecznie budowaną kanalizacją ? Czy Wałem Miedzeszyńskim z kilometrowym zwężeniem i giga korkiem ?
Jakoś tego nie widzę.
S2 będzie dostępna z obu jezdni Patriotów w obu kierunkach. Ba, nawet można zaryzykować twierdzenie że będzie pełnić funkcje lokalne jeśli chodzi o przejazd przez tory. S2 + tunel w Międzylesiu istotnie zmienią warunki ruchu w okolicy linii Otwockiej w dzielnicy Wawer. Po za tym nie powiesz mi, że do tej pory Patriotów stoi w szczycie porannym w kierunku południowym, a w szczycie popołudniowym w kierunku północnym. Po mojemu, to siejesz defetyzm. :wink:
Obrazek

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 gru 2015, 15:05

Po mojemu to chyba nie bardzo masz styczność z podróżami samochodem po Wawrze ;) Nigdzie nie napisałem że Patriotów nie będzie miała połączenia z POW. Tylko żeby odebrać ruch ze wspomnianej Wesołej i Starej Miłosny to jednak nie jezdniami o takim charakterze. To się nie uda. I nigdzie nie pisałem o tym że Patriotów stoi w korku, ale spróbuj rano przejechać od B. Czecha do PKP Miedzeszyn bez korka i zobaczysz ile to zajmuje czasu. A teraz wyobraź sobie że oprócz Ciebie jedzie jeszcze cała Stara Miłosna i Wesoła :)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 gru 2015, 15:44

Upierałbym się jednak że Stara Miłosna i Wesoła to na S2 wjadą sobie węzłem "Lubelska", albo pojadą na TS, a nie będą zwiedzać Wawer.
Obrazek

ODPOWIEDZ