Piechotą i rowerem przez Wisłę

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lut 2017, 10:33

BJ pisze:Niemniej jednak mając dylematy nad wydaniem kilkunastu mln przy bodajże ~15 mld budżetu może lepiej by było najpierw zbudować wspomnianą kładkę pieszo-rowerową gdzieś w okolicy Mostu Poniatowskiego?
Jak już zostało wspomniane w okolicy jest most Świętokrzyski. A po drugie, na wysokości plaży po prawej stronie rzeki niespecjalnie są osiedla czy inne skupiska ludzi które mogłyby generować odpowiednie potoki. Zwłaszcza że mówimy o czymś co ma służyć w systemie transportowym, a nie być tylko atrakcją turystyczną (pod tym kątem, pewnie że lokalizacja przy Stadionie byłaby lepsza).
MichalJ pisze:I co to znaczy "wyłącznie dla rowerów"? Budowana jest droga dla rowerów i pieszych.
Budowana jest droga dla rowerów. Piesi będą korzystali z chodników na wysokości jezdni, które są już gotowe, a tylko ze względu na kolizje z DDR nie mają jeszcze wybudowanych dojść (będą inne rozwiązania, niż to było przed pożarem mostu). Niemniej, nie sądzę żeby ktoś pieszych z części rowerowej wyganiał jak już się tam pojawią, podobnie jak to jest na moście Gdańskim.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2017, 10:37

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... osili.html
Kładka po południowej stronie mostu będzie przeznaczona wyłącznie dla cyklistów, po północnej - także dla pieszych.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lut 2017, 10:59

Gdzieś na profilach roerrystów widziałem wzmiankę, że SOR jednak nie przewiduje pieszych po obu stronach. Ale jak będzie, to się przekonamy w lipcu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2017, 12:25

Po Galasie to się wszystkiego można spodziewać.

(A na Gdańskim to atrakcyjność północnego chodnika do południowego jest jak 1:100...)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 23 lut 2017, 18:12

Kładki będą oznakowane jako drogi dla rowerów. Projekt można obejrzeć na stronie http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosc ... -rowerowej

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lut 2017, 12:46

A dlaczego nie jako CPR? Ględzą o dyskryminacji rowerzystów, a piesi to mają latać (tak, wiem, mogą w takim wypadku chodzić po DDR - jak to wygląda w praktyce - wiadomo)?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 25 lut 2017, 14:09

Kładki pod mostem niedostępne dla niepełnosprawnych: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... WawLinkImg , Informacja za wyborcza.pl
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 25 lut 2017, 17:07

Nie rozumiem tego oburzenia przeznaczeniem kładki tylko dla rowerzystów. Piesi już wcześniej mieli chodniki na górze, w przeciwieństwie do rowerzystów nadal powinni móc przekroczyć Solec prosto bez nadkładania drogi.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2017, 17:20

Na ten chodnik nie ma wind ani pochylni. Nie rozumiem, dlaczego przyszłe windy nie mogą mieć przystanku na wysokości kładki.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2017, 21:52

Windy będą chyba przy przystankach. A przy żadnym z czterech kładka nie będzie tuż pod nimi. Przy trzech to jej w ogóle nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2017, 22:08

Tu
Obrazek
nie widzę problemu.
A na Cyplu Czerniakowskim to chyba można zrobić dowolnie łagodne pochylnie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2017, 22:12

Po południowej stronie będzie przejście przez Wał? Myślałem że po północnej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2017, 22:16

W wersji takiej, że się projektuje inaczej windy i dodatkowe pochylnie, piesi by chyba mogli trafić na tę kładkę?

(Ta druga kładka nie będzie szła analogicznie?)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 25 lut 2017, 22:38

Kładka nad Wałem będzie tylko po północnej stronie. Piesi mogliby być w zasadzie już teraz dopuszczeni na kładce i pewnie zostaną, jeśli z czasem okaże się, że kładki przyciągają spacerowiczów. Zgadzam się, że wówczas można by zatrzymywać przy nich windy.

Głównym problemem są jednak, opisane w artykule, pochylenia niektórych odcinków kładek, które wymagałyby wykonania ich jako pochylni dla osób niepełnosprawnych, tj. dodania spoczników (które jeszcze bardziej zwiększą pochylenia) i poręczy. Dla osób na wózkach otrzymane w ten sposób pochylenie rzędu 10% jest bardzo trudne do pokonania, dla osób z wózkami lepsza jest kładka niedostosowana dla osób niepełnosprawnych, bo są mniejsze pochylenia.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 lut 2017, 20:00

Na Cyplu Czerniakowskim jest wystarczająco dużo miejsca na dłuższą pochylnię, przynajmniej z jednej strony mostu, która mogłaby służyć niepełnosprawnym na wózkach.

ODPOWIEDZ