BRT do Sochaczewa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Profesora Brzezińskiego tramwaj na gumowych kołach

Post autor: Emyl » 04 maja 2016, 15:32

Reaktywacja - na Gocławiu się nie udało, może Sochaczew kupi kota w worku.
transport-publiczny.pl pisze:Samorządy są zainteresowane, trwają przygotowania planistyczne. Proponuję trzymać kciuki – mówi Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej. Realizacją projektu, w ramach rozszerzenia działalności, miałaby zająć się WKD.

Warszawska Kolej Dojazdowa... Kolej Dojazdowa... Kolej...?!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 maja 2016, 15:37

Analizowano, analizowano... i wyszło, że do Sochaczewa pojadą szybkie autobusy. Czy tak się stanie?

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51953.html

Dodam, że w analizie opłacalności BRT zdecydowanie wygrało w zasadzie jednym parametrem - kosztami.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 maja 2016, 15:41

Rozumiem że kwestią czasu jest propozycja prof. Brzezińskiego by KDP zrealizować w formie BRT? :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 maja 2016, 15:42

Protestuję, ja tu nadałem nazwę tematu adekwatną do BRT powracającego jak bumerang w różnych miejscach w aglomeracji! :term:

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 maja 2016, 16:05

Niezręcznie mi oceniać artykuł, na podstawie którego został założony ten wątek, ale opiera się on wyłącznie na wypowiedziach osób najbardziej zainteresowanych, by propagowany przez siebie utopijny w naszych warunkach system transportowy gdzieś w końcu wcielić w życie. Wyrażam wątpliwości, czy to wiarygodne źródło informacji i czy nowy wątek od początku nie staje się zwykłym humbugiem, jak zresztą wcześniejsze pomysły dla tego kierunku w postaci tramwajów do Sochaczewa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 maja 2016, 16:07

Warszawska Kolej Dojazdowa... Kolej Dojazdowa... Kolej...?!
E, pikuś. Przemianuje się na Warszawską Komunikację Dojazdową i nawet rebranding nie będzie potrzebny.
Bastian pisze:Dodam, że w analizie opłacalności BRT zdecydowanie wygrało w zasadzie jednym parametrem - kosztami.
Witold Urbanowicz pisze: jedne z najniższych kosztów eksploatacji.
Ciekawe, co miałoby być jeszcze tańsze w eksploatacji. Jednotorowe WKD? Zresztą 3 kursy na godzinę nie powalają.

Osobna kwestia to dlaczego ma tym zajmować się WKD, a nie nowy podmiot? Już teraz WKD to konglomerat wielu samorządów, dojdą nowe i jeszcze trudniej będzie tym zarządzać.

Zastanawia mnie dlaczego Chrzanów? Czy ten rysunek z Siskomu jest już nieaktualny i nie będzie stacji Połczyńska? Jeśli tak, to ma ktoś lepszy?

Swoją drogą, sprawdziłbym jeszcze wariant zbudowania stacji przesiadkowej M2 <> linia sochaczewska, względnie podciągnięcie metra do stacji Warszawa Gołąbki. Chociaż pewnie nie da to tak dobrej penetracji jak BRT.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 04 maja 2016, 17:29

Może jestem zbyt sceptycznie nastawiony do BRT, ale jednak 300 mln złotych za autobus co 20 minut to nie jest tanio.
Czekam jeszcze na prezentację z konferencji, bo było w niej kilka budzących wątpliwości danych dotyczących planowanej liczby podróżnych.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 04 maja 2016, 19:30

KwZ pisze:Zastanawia mnie dlaczego Chrzanów? Czy ten rysunek z Siskomu jest już nieaktualny i nie będzie stacji Połczyńska? Jeśli tak, to ma ktoś lepszy?.
Rysunek jest aktualny i będzie stacja Połczyńska.

Cały ten pomysł nowej linii komunikacyjnej na zachód od Bemowa nie wspomina ani trochę o samorządzie Warszawy, a Chrzanów to aktualnie część stolicy. Bez współpracy z miastem okoliczne gminy dotrą z tym BRT do Batalionów Chłopskich i na tym się skończy... Stacja C2 Chrzanów to najgorsze miejsce do zorganizowania przesiadek z podwarszawskich miejscowości. Osiedle Robyg najbliższe granicy jest już na całej długości między Batalionów a Szeligowską. Projekt MPZP nie przewiduje też jak pamiętam czegoś takiego. Pobliska stacja będzie miała pewnie lokalny charakter z jakimś busikiem Szeligowska - Chłuchowska. Zdecydowanie sensowniejsze jest wykorzystanie istniejących ciągów Warszawska-Górczewska do pętli os. Górczewska gdzie może powstać węzeł komunikacyjny (choć się na to nie zanosi) lub Połczyńskiej gdzie przy zbiegu z Sochaczewską jest spora działka gdzie można urządzić pętlę autobusową i/lub parking P+R.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 maja 2016, 21:04

Jakie są szanse na to, że Połczyńska będzie się korkować przed stacją metra?
Może po prostu najlepiej jest nic nie inwestować, ew. uruchomić podmiejski pospieszny do Sochaczewa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2016, 21:13

Bastian pisze:
Dodam, że w analizie opłacalności BRT zdecydowanie wygrało w zasadzie jednym parametrem - kosztami.
Dodam, że specjalnie podrasowanymi i nawet można się domyślać, przez kogo.

Nie ma po prostu możliwości, by betonowa droga dla autobusów o naciskach 115kN/oś była tańsza od torowiska tłuczniowego dla tramwaju o naciskach 90-100kN/oś , zwłaszcza, że torowisko może być jednotorowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2016, 21:21

KwZ pisze:Może po prostu najlepiej jest nic nie inwestować, ew. uruchomić podmiejski pospieszny do Sochaczewa.
Sochaczew to jednak po istniejących torach powinno się obsługiwać.

Swoją drogą, powinno być zabronione inwestowanie w infrastrukturę dla ruchu pasażerskiego bez zapewnienia wieloletniego finansowania w istniejących planach transportowych. Co założono w analizie, że województwo zorganizuje komunikację autobusową z Sochacza do Warszawy (nie może, nie ma takiej linii w planie transportowym)? Że organizacją zajmie się związek powiatów/gmin? Na jakiej podstawie? Że istniejący prywaciarze śmigający po DW580 nie znudzą się nagle biznesem i nie przerzucą się na sprzedaż sznurków do snopowiązałki? Kult cargo, jak lotniska w Hiszpanii, słowo honoru.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2016, 21:25

Większość planów transportowych nie warta jest papieru, na którym je wydrukowano, zwłaszcza w odniesieniu do części, ahem, prognostycznej, ale ich zmiana jest chyba raczej prosta? Uchwała sejmiku i ju?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2016, 21:34

No ale to jakby sprzeczne z ich (rozsądnymi i sensownymi) założeniami i robienie prostytutki z logiki.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 maja 2016, 21:54

EKD autobusami do (m.in.) Sochaczewa jeździło.
:)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 maja 2016, 22:13

Spróbowałem oszacować czasy dojazdu z Sochaczewa do centrum Warszawy różnymi środkami:

0:43 Kolej REx do Centralnej
0:56 Kolej regio do Śródmieścia
0:59 Kolej REx do Wawa Gołąbki, 32 min + przesiadka 3 min + M2 (przez STP 30 km/h), 24 min
1:01 BRT wg 70 km/h (tyle km co DK92), 38 min + M2, 20 min
1:06 Kolej regio do Wawa Gołąbki, 39 min + M2, 24 min
1:08 BRT wg 60 km/h, 45 min + M2
1:10 osobówka wg Google do M2 Połczyńska 44,9 km, 47 min + M2
2:23 wg v_handlowa 713: 22,6 km/h do :mewa: Połczyńska, 2:00 + M2
Wszystkie przesiadki 3 min
Ponadto zakładam, że podciągnięcie M2 do PKP Gołąbki nie będzie droższe niż BRT.

Wychodzi na to, że P+R za cenę pewnie 10 razy mniejszą daje ten sam kilkuminutowy zysk, co BRT. A w ogóle to powinno się obsługiwać to koleją, tak jak Fik pisze.

Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
'Eksperci' pisze:Pierwszy z nich zakładał poprawę jakości obsługi z wykorzystaniem istniejącej linii kolejowej nr 3 i linii dowozowych.
wariant z wydzieloną drogą szybkiej komunikacji autobusowej (BRT). Zadecydowały o tym najniższe koszty realizacji
Jak im mogła wyjść poprawa jakości obsługi za ponad 250 mln zł?!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ