Strona 1 z 1

MJN domaga się tramwaju Grochów–Targówek

: 27 lis 2017, 17:31
autor: ARTUR P
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze apeluje o zaplanowanie w projekcie przebudowy ul. Wiatraczna, w ramach stworzenia tzw. „obwodnicy śródmiejskiej” miejsca na tramwaj, nawet jeśli linię wybudowano by dużo później niż ulice. W planach, które właśnie podlegają konsultacjom społecznym, takiej opcji nie ma.

„Szokujące jest lekceważenie przez ZMiD roli międzydzielnicowego transportu zbiorowego we wschodniej części Warszawy. Okazuje się, że w projekcie ulicy łączącej Grochów z Targówkiem nie przewidziano linii tramwajowej. Oznaczałoby to, że dostępność mieszkańców Warszawy do szybkiego transportu zbiorowego w tej części miasta byłaby ograniczona. Konsekwencją będzie korzystanie przez mieszkańców z indywidualnego transportu samochodowego co wpłynie na pogorszenie jakości życia w tym miejscu poprzez korki, smog i brak wolnych miejsc parkingowych” – napisali do nas przedstawiciele stowarzyszenia.

Chodzi o trwające właśnie konsultacje społeczne dotyczące budowy części „obwodnicy śródmiejskiej” na odcinku od Ronda Wiatraczna, na północ w stronę Targówka. W obecnym projekcie skraj jezdni planowany jest kilkanaście metrów od kamienic. MJN proponuje przesunięcie ulicy Wiatracznej w stronę zachodnią co pozwoli wygospodarować po jej stronie wschodniej pas pod torowisko.

„Tramwaj poprowadzony wzdłuż ulicy łączącej Rondo Wiatraczna z Targówkiem połączyłby Grochów z Targówkiem Fabrycznym, Targówkiem Mieszkaniowym, Bródnem a dzięki pozostałym planowanym inwestycjom tramwajowym również z Białołęką i Ząbkami. Podróżni będą mieli możliwość przejazdu między dzielnicami unikając wjazdu do centrum oraz możliwość przesiadek do metra i linii kolejowych. Będzie to doskonała okazja do zaproponowania mieszkańcom tej części Warszawy szybkiego transportu publicznego i zapobiegnie problemom związanym z korzystaniem z indywidualnego transportu samochodowego jakimi są wspomniane wcześniej: smog i problemy z parkowaniem” – napisał do nas Stefan Kotyk z MJN. Dodaje, że dzięki tramwajowi trasę z Ronda Wiatraczna do ratusza na Targówku można by było pokonać w mniej niż kwadrans. Dziś trwa to ponad pół godziny.

„Większość linii na załączonej mapie jest już w planach Biura Mobilności. Linia metra na Targówek (kolor szary) jest już w trakcie realizacji, linia od Św. Wincentego/Gilarskiej na Zielona Białołękę (kolor czerwony) jest na zaawansowanym etapie planowania. Linia pomarańczowa, to planowana linia tramwajowa do Ząbek. Linia Zielona to linia biegnąca wzdłuż ulicy łączącej Wiatraczną z Targówkiem. Na planie widoczne są dogodne węzły przesiadkowe umożliwiające wygodną komunikację pomiędzy dzielnicami oraz dające możliwość dogodnego dojazdu z miejscowości podwarszawskich. Długość trasy to 6,4 km. Porównując do analogicznego projektu linii na Białołękę i uwzględniając kosz wiaduktów szacunkowy koszt budowy to ok. 200 mln zł” – tłumaczy przedstawiciel MJN.

Miasto Jest Nasze zaznacza, że ta trasa tramwaju znajduje się w długoterminowych (do 2040 r.) planach rozwojowych Tramwajów Warszawskich.


źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56993.html