Drogi w powiecie legionowskim

Moderator: Wiliam

autobusomaniak
Posty: 1378
Rejestracja: 09 wrz 2011, 18:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: autobusomaniak » 02 mar 2012, 20:01

ECHO pisze:Schody na wiadukcie w Chotomowie już pewne

Jeszcze w połowie lutego ważyły się losy schodów z wiaduktu w Chotomowie, ponieważ PKP Polskie Linie Kolejowe wbrew wcześniejszym zapewnieniom wycofały się z obietnicy sfinansowania ich budowy. Dzisiaj jest już pewne, że schody powstaną. Inwestor podzieli się kosztami z samorządami.

Kilka tygodni temu zarząd PKP PLK uznał, że schody mogą powstać, ale pod warunkiem pokrycia połowy kosztów przez samorządy powiatu legionowskiego i gminy Jabłonna. Zaraz po tym, starosta legionowski Jan Grabiec zapowiedział, że będzie negocjował z kolejami wysokość dofinansowania.

Dzisiaj już wiadomo, jak wysokie ono będzie. - Zarząd PKP PLK wyraził zgodę na budowę pod warunkiem partycypacji w kosztach budowy schodów i wind w wysokości po 20 procent przez gminę i powiat. Pozostałe 60 procent sfinansuje PKP PLK - informuje Michał Smoliński z gminy Jabłonna.
Pozwolenie na budowę wydane przez wojewodę mazowieckiego dotarło już do naszego urzędu - mówi Michał Smoliński.
Budowa schodów według wstępnej wyceny miała kosztować 0,5 mln zł. Wynika z tego, że ok. 300 tys. zł wyłoży PLK, a po 100 tys. zł zapłacą powiat legionowski i gmina Jabłonna.

Kiedy więc schody powstaną? Tego jeszcze nie wiadomo. - Na razie pewne jest że powstaną, jednak nie potrafię podać dokładnej daty rozpoczęcia i zakończenia budowy schodów i wind - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Na drodze do budowy schodów nie ma już więc żadnych przeszkód. Ostatnią był brak zmienionego pozwolenia na budowę. - Zmienione pozwolenie na budowę wydane przez wojewodę mazowieckiego dotarło już do naszego urzędu. Obecnie czekamy na uprawomocnienie się decyzji - dodaje Michał Smoliński. Pozwolenie uprawomocni się w pierwszej połowie marca i będzie można przystąpić do prac.
http://www.gazetaecho.pl/schody-na-wiad ... ewne_60289

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 mar 2012, 0:09

Obrazek

W grudniu pojedziemy nowym tunelem

Obrazek

Rusza jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w Legionowie, czyli budowa tunelu pod torami łączącymi centrum Legionowa z III Parcelą. W związku z przyspieszeniem prac budowlanych i użyciem nowych technologii wykonawca, firma „Budus” S. A., zawiadamia mieszkańców o zakłóceniach ciszy nocnej w rejonie budowy tunelu tj. Alei Róż i ulicy Krakowskiej. Zakłócenia będą miały charakter stały prawdopodobnie do lipca br. Ich powodem będą roboty przy zabijaniu grodzic stalowych dla przebudowy kanalizacji grawitacyjnej i przy montażu poziomej przesłony przeciwfiltracyjnej, która zabezpieczy budowę przed napływem wód gruntowych


Prawdopodobnie jeszcze w tym roku można będzie przejechać tunelem z ulicy Krakowskiej do Alei Róż. Inwestor planuje zakończenie inwestycji około 30 listopada. 16 lutego na budowę przy ulicy Kolejowej przyjechał specjalistyczny sprzęt, a od 20 lutego wykonawca prac, firma „Budus” S. A., rozpoczęła próbne odwierty. Do prac związanych z zabezpieczeniem inwestycji przed wodami gruntowymi został wybrany Zakład Robót Inżynieryjnych Henryk Chrobok i Hubert Chrobok Sp. J. Firma specjalizuje się w dziedzinie geotechniki oraz technologii bezwykopowych. Roboty zostaną wykonane przy użyciu techniki iniekcji wysokociśnieniowej – jet-grouting. Przesłona przewciwfiltracyjna zostanie wybudowana przez wtłoczenie za pomocą specjalistycznych urządzeń, takich jak wiertnice, pompy wysokociśnieniowe, mieszalniki, na głębokość do 16 metrów w głąb ziemi specjalnej mieszanki, która pod ciśnieniem uformuje się w grunto-cementową kolumnę. Zaletami tej technologii jest możliwość osiągania dużych głębokości przesłon, tworzenie wodoszczelnej osłony oraz dogęszczenie gruntu.

Nowa technologia

Na całej długości tunelu, na 396,9 metrach zostanie wykonane kilka tysięcy kolumn jet-grouting o średnicy wynoszącej średnio 1,5 metra. Kolumny te będą się na siebie nakładać i tworzyć pod ziemią grunto-cementową płytę. – Będziemy pracowali na dwóch wydłużonych zmianach – mówi kierownik budowy Jerzy Krakowski. – Druga zmiana będzie kończyła pracę w nocy, przez co będziemy zakłócać ciszę nocną. W pierwszej kolejności prace zostaną wykonane pod torami. Wykonawca zaplanował intensywny harmonogram robót aż do lipca. Konieczne będą też 30-dniowe przerwy technologiczne, wymagane przy dojrzewaniu mieszanki grunto-cementu. Roboty odbędą się dwuetapowo, najpierw zostaną wykonane przy tunelu po stronie ulicy Krakowskiej, a dopiero potem po drugiej stronie torów. Dopiero po tym nastąpią roboty podstawowe przy konstrukcji tunelu. Obecnie „Budus” S. A. zajmuje się pogrążaniem grodzic stalowych wzdłuż linii tunelu i ul. Targowej, które zabezpieczą głęboki wykop dla przełożenia kanalizacji grawitacyjnej w rejonie ul. Targowej i Alei Róż.

Zmiany w projekcie

Użycie opisanej technologii umożliwi realizację budowy tunelu, którą do tej pory uniemożliwiał wysoki stan wód gruntowych. – Naszym zadaniem jest wybudowanie tunelu, który będzie społecznie użyteczny, niezależnie od warunków pogodowych – mówi kierownik Jerzy Krakowski. O ewentualnych sporadycznych trudnościach np. z zasilaniem, stosowne służby będą na bieżąco informować mieszkańców z wyprzedzeniem. Legionowian czekają również czasowe zmiany organizacji ruchu drogowego w rejonie ulic: Targowej i Alei Róż. Mieszkańcy będą musieli korzystać z objazdu Aleją Legionów i Wyszyńskiego. Po przeciwnej stronie torów, na rondzie Piłsudskiego zostanie wprowadzony ruch połówkowy. Kierowcy będą mogli się poruszać tylko w jednej części ronda w zależności od etapu prac. Zostanie wyburzony pawilon handlowy Społem, nastąpi przebudowa infrastruktury technicznej (wodociąg, gazociąg, kanalizacja, ciągi napowietrznych linii przesyłowych) w rejonie prowadzonych robót, co umożliwi kolejne prace przy budowie skrzyżowania i wyprowadzenia tunelu na ulicę Krakowską.
W związku z intensyfikacją prac przy tunelu firma „Budus” S. A. przeprasza mieszkańców za uciążliwości wynikające z procesu budowy.

/ad/
http://www.gazetapowiatowa.pl/index.php ... a&ido=1179
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 03 mar 2012, 0:21

Obrazek

Tunel droższy o 10 milionów

Firma Budus, wykonawca tunelu w ciągu al. Róż i ul. Krakowskiej wznowiła prace budowlane. Jest szansa, że inwestycja zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku. Ukończenie robót jest przewidziane na 30 listopada. Wiadomo już, że budowa pochłonie dodatkowe 10 milionów złotych
Roboty ruszyły ponownie w poniedziałek 20 lutego. Na plac budowy wrócił ciężki sprzęt i robotnicy. Zgodnie z podpisanym niedawno aneksem do umowy mają oni 9 miesięcy na oddanie inwestycji. Od rozpoczęcia drążenia tunelu podawano już kilka dat zakończenia prac.

Zmiana technologii, zmiana terminu

Symboliczne rozpoczęcie budowy tunelu rozpoczęło się 26 października 2010 roku w towarzystwie m.in. prezydenta, starosty i przedstawicieli PKP PLK. W trakcie oficjalnego spotkanie zapowiadano, że prawie 400 metrowa przeprawa z ul. Krakowskiej na al. Róż będzie gotowa po 12 miesiącach. W październiku 2011 roku otwarcia jednak nie było. Na początku lipca 2011 roku plac budowy zaczął świecić pustkami. Zniknęli ludzie i sprzęt. Niedługo później koparki zaczęły zasypywać tunel. Konieczna była zmiana technologii budowy. Zakończenie robót przewidywano wtedy na drugie półrocze 2012 roku. We wszystkim przeszkodził wysoki poziom wód gruntowych, który uniemożliwiał prawidłowe wykonanie prac. Po zmianie technologii ma być jednak lepiej.
– Wszystkie sprawy formalne zostały już załatwione. Wykonawca ma to zrobić do 30 listopada – mówi Krzysztof Pietras z Oddziału Regionalnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Warszawie.

Wiadukt tak samo drogi

Tyle tylko, że od czasu rozpoczęcia inwestycji do chwili obecnej koszty budowy tunelu wzrosły o jakieś 10 milionów złotych. Według Krzysztofa Pietrasa, w przypadku PKP PLK o zarobkowaniu w ogóle trudno mówić.
– Nie możemy tutaj mówić w kategoriach opłacalności lub jej braku, bo my nie jesteśmy po to, żeby zarabiać tylko po to, aby społeczeństwo miało pewne korzyści – tłumaczy Pietras. Jego zdaniem koszta porównywalne do budowy tunelu pochłonął by wiadukt nad linią kolejową, a na zmianę charakteru inwestycji i tak było już za późno.
(...) – Dlatego ja nie szedłem w zmianę czegokolwiek, bo musiałbym zaczynać wszystko od zera – mówi Krzysztof Pietras.
Tunel o długości 397 metrów i szerokości 8 metrów ma być najdłuższym na linii kolejowej E65 pomiędzy Warszawą a Nasielskiem. W trakcie jego budowy ruch kolejowy na linii E65 – przejście przez Legionowo będzie utrudniony. Całkowity koszt inwestycji znacznie przekracza 5 milionów euro.
http://toiowo.eu/index.php?option=com_c ... =658:nr-09[/b]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 12 mar 2012, 1:06

Obrazek

Nie będzie pieniędzy na Zegrzyńską?

Na jednorazową przebudowę Zegrzyńskiej w Legionowie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na razie pieniędzy nie ma. Władze miasta mają propozycję: przebudowa mogłaby się odbywać etapami. Problem w tym, że najprawdopodobniej dokończenie legionowskiej dwujezdniówki przegra wyścig o kasę z obwodnicą Marek.


Wojewoda mazowiecki wydał zgodę na przebudowę, ale to tylko połowa sukcesu. Teraz muszą się znaleźć pieniądze, żeby było za co budować. To jednak jest z kolei zależne od ministerstwa, które przydziela pieniądze na inwestycje. Tegoroczny budżet ma zostać znowelizowany już wkrótce, ale nawet nowelizacja nie gwarantuje, że fundusze na przebudowę się znajdą.

- Zdajemy sobie sprawę, że modernizacja jest kosztowna -mówi Tamara Mytkowska, rzeczniczka Legionowa. - Dlatego proponujemy, żeby przebudowa została podzielona na trzy etapy. Pierwszy obejmowałby likwidację przewężenia od wiaduktu nad torami do Strużańskiej, dopiero po jego ukończeniu można by przystąpić do prac na dalszych odcinkach, aż do Michałowa-Reginowa.

Takie rozwiązanie miałoby zmniejszyć jednorazowe koszty prac.

Co na to GDDKiA? - Nie wydaje mi się, aby takie rozwiązanie mogło być przeprowadzone - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji.

- I tak czekamy na pieniądze z ministerstwa, a bez nich nie możemy prowadzić żadnych rozmów.

Dopóki więc milczy rząd, sprawa Zegrzyńskiej wisi w powietrzu. Stawką jest blisko 90 milionów złotych - tyle ma kosztować przebudowa drogi krajowej nr 61 na ostatnim legionowskim odcinku. Tymczasem z nieoficjalnych informacji płynących z ministerstwa wynika, że szanse na znalezienie pieniędzy dla Zegrzyńskiej są niewielkie. - Większe prawdopodobieństwo uzyskania funduszy ma obwodnica Marek - twierdzi nasz informator.

(wt)
http://www.gazetaecho.pl/nie-bedzie-pie ... nska_60377
Obrazek


Wykonawca podniósł teren, Kolejowa zalana

Obrazek

Modernizacja linii kolejowej do Gdyni idzie pełną parą. Powstają wiadukty, a wzdłuż torów stawiane są wysokie ekrany dźwiękochłonne. Niestety, nie zawsze z należytą starannością. Podczas ich budowy na pograniczu Legionowa i Chotomowa wykonawca zasypał rów melioracyjny po wschodniej stronie torowiska, przez co na Kolejowej tworzą się ogromne rozlewiska.


- Tędy nie da się przejechać. Boimy się, że pozalewamy auta -alarmują nas mieszkańcy. Wszystko przez ogromne kałuże na szerokość całej jezdni i długie nawet na ponad 100 metrów.

Zasypane rowy

Ulica Kolejowa, biegnąca na pograniczu Legionowa i Chotomowa w pobliżu budowanego wiaduktu nad torami, po ostatnich roztopach i opadach deszczu wyglądała jak basen olimpijski. Jeszcze niedawno po wschodniej stronie torowiska był rów melioracyjny, do którego spływała woda zarówno z torowiska, jak i z ulicy. Było to jedyne odwodnienie tej jezdni. - Podczas budowy ekranów rów został jednak zasypany, a woda spływa do najniższego punktu, czyli na asfaltową ulicę, tworząc rozlewisko głębokie nawet na 10 centymetrów - mówi pan Mariusz. W obawie przed zalaniem silników kierowcy jeżdżą po chodniku. - Jeśli sytuacja się nie zmieni, to wkrótce z chodnika nic nie zostanie. Piesi w tym miejscu też nie mają łatwego życia, bo jak tędy przejść, skoro auta niemiłosiernie chlapią? - dodaje czytelnik.

Nie ma problemu...

Urzędnicy jak dotąd zdecydowali się jedynie na odpompowywanie wody. - Już kilka razy widziałem tu wozy, które pompowały wodę. Na niewiele jednak się to zdaje, bo przy dużych opadach czy niedawnych roztopach wody wciąż przybywa - opowiada pan Mariusz.

Rzecznik inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, nic nie wiedział o problemie mieszkańców Legionowa i Chotomowa. - Do tej pory nikt nie zgłaszał nam zasypania rowu melioracyjnego i zalewania ulicy - mówi Maciej Dutkiewicz. Obiecał jednak, że zwróci na to uwagę wykonawcy. - Jeśli w tym miejscu wcześniej był rów melioracyjny jako jedyne odwodnienie drogi, to musi on być odtworzony - zapewniał podczas pierwszej rozmowy Maciej Dutkiewicz.

Kilka godzin później stwierdził jednak, że problemu w tym miejscu nie powinno być. - Pod torowiskiem jest zainstalowany system odprowadzania wody do rowu po zachodniej stronie torowiska. Wykonawca zbudował także przepusty pod torami, którymi woda ze wschodniej strony torowiska jest odprowadzana na drugą stronę i naszym zdaniem jest to wystarczające. System został wykonany zgodnie z zatwierdzonymi planami i działa sprawnie - dodaje rzecznik.

Mieszkańcy Legionowa i miejscowi urzędnicy po każdych większych opadach na własnej skórze przekonują się o sprawności tego systemu. - Na tym terenie nie ma kanalizacji deszczowej, która mogłaby odprowadzić nadmiar wody. Staramy się uzyskać zgodę PKP na zamontowanie sączków wzdłuż ulicy. Kilkakrotnie umawialiśmy spotkanie, które albo było odwoływane, albo nikt z PKP się nie pojawiał - mówi Tamara Mytkowska. Zapewnia jednak, że nadal władze miasta będą próbowały doprowadzić do spotkania. Doraźnie ratusz stara się odwadniać te tereny, umieszczając tymczasowe sączki. Niestety, w ostatnich tygodniach grunt był zbyt zamarznięty, aby je zamontować. - Mogę zapewnić, że będziemy podejmować działania, aż problem ulicy Kolejowej zostanie rozwiązany - mówi rzeczniczka legionowskiego ratusza.

Maciej Kamiński
http://www.gazetaecho.pl/wykonawca-podn ... lana_60378

To samo jest na dalszym odcinku Kolejowej. Rozlewisko tworzy się za skrzyżowaniem z Wyszyńskiego w kierunku al. Legionów. Ostatnio po roztopach wodę stamtąd wypompowywał beczkowóz PWK.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 26 mar 2012, 20:40

Miejscowa pisze:Obrazek
Po kilku miesiącach przerwy robotnicy wrócili na budowę
Obrazek
Choć nie jest finansowana z miejskiego budżetu, to aktualnie największa, bez wątpienia kluczowa dla Legionowa inwestycja. Przestój spowodowany działaniem wód gruntowych i zmianą technologii robót należy już do przeszłości. Praca przy budowie tunelu pod torami kolejowymi wre niemal przez całą dobę, a okoliczni mieszkańcy – zamiast wrzeć ze złości – cieszą się, że coraz bliżej do końca.

O ile na większość inwestycji żyjący po sąsiedzku ludzie patrzą wilkiem, w tym przypadku sytuacja jest nieco inna. Mieszkańcy III Parceli mieli już dość placu budowy, który miesiącami stał pusty. Dlatego pod koniec lutego, gdy robotnicy zabrali się za dokończenie powstającego tam tunelu, mimo związanych z nim obaw miejscowi odetchnęli z ulgą. – Na razie idzie to sprawnie, robią dzień i noc – czuję to w domu po latających garnkach – śmieje się Elżbieta Goździarska. I zaraz dodaje: – Dobrze, że w końcu zaczęli, bo już tyle czasu wszystko stało takie rozbabrane. Teraz wreszcie coś się dzieje.

Główną przyczyną przerwania prac był destrukcyjny wpływ wód gruntowych i związana z nim konieczność zmiany technologii robót. – Obecnie ekipy zajmują się wstrzykiwaniem cementu na głębokość kilkunastu metrów poniżej gruntu. Zakres prowadzonych prac wymagał zamknięcia dwóch torów. Sytuacja zmieni się za około pół roku, kiedy zamknięty będzie już tylko jeden tor – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA. Zastosowanie techniki iniekcji wysokociśnieniowej, jakkolwiek ma ona skutecznie zabezpieczyć tunel przed wodą, niesie jednak pewne doraźne konsekwencje. Głównie natury akustycznej. Mimo to okoliczni mieszkańcy starają się nie grymasić. – Na pewno jest to mniej uciążliwe niż betoniarka pracująca latem na podwórku u sąsiada. Dobrze, że ruszyli, kiedy okna są jeszcze pozamykane. To sytuacja z pewnością nam sprzyjająca – uważa Elżbieta Goździarska. Nie narzekają też pracownicy firmy „Budus” i związani z nią podwykonawcy. Korzystna aura pozwala im mieć nadzieję, że kolejnych opóźnień uda się uniknąć. – Prace przebiegają terminowo, a wykonawca pracuje obecnie na dwie zmiany. Zakończenie robót budowlanych przewidujemy pod koniec listopada tego roku – mówi Maciej Dutkiewicz.

Wielu mieszkańców III Parceli zadaje sobie pytanie: co dalej? Jak przecinający dzielnicę tunel wpłynie na jej dotychczas peryferyjny charakter? Czy obecne utrudnienia w ruchu to tylko stan przejściowy, czy zapowiedź gorszego komunikacyjnego jutra? Generalnie dominuje jednak ostrożny optymizm. – Chyba się cieszę. Ta ulica była zawsze paskudna, a tak przynajmniej będzie porządny wjazd i wyjazd. Wiadomo, że uciążliwość będzie większa, ale takie mamy czasy, że samochodów jest coraz więcej. Jak nie na mojej ulicy, to na jakiejś innej – gdzieś ten ruch kołowy musi się przecież odbywać – zauważa Elżbieta Goździarska. Co prawda, to prawda. Teraz kierowcy muszą się jeszcze przygotować na kolejne przejściowe zmiany organizacji ruchu w rejonie budowy, mieszkańcy zaś na ewentualne przerwy w dostawach energii elektrycznej. Później pozostanie już tylko przecięcie wstęgi.
http://www.miejscowa.pl/201203158223/Wy ... unelu.html

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 cze 2012, 0:37

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 cze 2012, 0:24

Gazeta Powiatowa: Straszenie tunelem?
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 lip 2012, 0:10

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 07 lip 2012, 0:28

Ten tunel powinno się natychmiast zasypać, i nigdy nie wracać do jego budowy…

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 sie 2012, 15:01

Z powodu budowy tunelu na legionowskim Przystanku zamknięta została północna część ronda Piłsudskiego. Ruch w obydwu kierunkach odbywa się południową częścią ronda.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 31 sie 2012, 11:54

Obrazek

Znaki ważne, czy nieważne?

Radosna twórczość urzędników odpowiedzialnych za oznakowanie dróg w Legionowie, zdaniem naszego czytelnika, może mieć poważne konsekwencje. Po źle ustawionych znakach zakazu skrętu, przyszedł czas na tablice, które miały oznaczać wjazd na teren zabudowany


Znak drogowy D–42, przedstawiający na białej prostokątnej tablicy czarny zarys budowli oznacza obszar zabudowany. Ze znakiem tym wiążą się również rozmaite konsekwencje. (...)
Całość
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 31 sie 2012, 13:19

Bernard pisze:
Obrazek

Znaki ważne, czy nieważne?

Radosna twórczość urzędników odpowiedzialnych za oznakowanie dróg w Legionowie, zdaniem naszego czytelnika, może mieć poważne konsekwencje. Po źle ustawionych znakach zakazu skrętu, przyszedł czas na tablice, które miały oznaczać wjazd na teren zabudowany


Znak drogowy D–42, przedstawiający na białej prostokątnej tablicy czarny zarys budowli oznacza obszar zabudowany. Ze znakiem tym wiążą się również rozmaite konsekwencje. (...)
Całość
„Radosna twórczość urzędników”?! To mi bardziej wygląda na wandalizm kibolstwa Legii…

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 wrz 2012, 0:56

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 wrz 2012, 19:28

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 paź 2012, 11:06

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ