Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 mar 2006, 23:07

Do wakacji 2005 obciążenie Alei Jerozolimskick było wyższe niż obecnie. Nie widzę więc powodu, dla którego nie można by go było przywrócić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 30 mar 2006, 16:34

A jednym z powodów odciążenia tego odcinka był brak rezerwy prądowej. Obecna modernizacja dopiero ma ją zwiększyć.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 30 mar 2006, 16:44

hmm... Modernizować będą ten odcinek w wawkcje, nieprawdaż?
(Swoja droga zamknięte Aleje dla tramwajów i trasa srednicowa jednocześnie... bedzie sajgon...)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 30 mar 2006, 17:44

Chodziło mi bardziej o energetykę, a to już jest modernizowane. O wyłączeniach tramwajowych to myślę, że raczej inż. Glonojad będzie więcej wiedział.
Pewnie tak zgrają, że dojdzie jeszcze planowane frezowanie Grójeckiej. #-o

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2006, 19:04

boh. pisze: (Swoja droga zamknięte Aleje dla tramwajów i trasa srednicowa jednocześnie... bedzie sajgon...)
No, z tym zamknięciem dla tramwajów, to sprawa nie jest przesądzona. :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 kwie 2006, 22:56

inż. Glonojad pisze:No, z tym zamknięciem dla tramwajów, to sprawa nie jest przesądzona. :-k
Pisałem o ewentualności. Choc znjąc polski 'przypadek' inwestycje się zbiegną....
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 kwie 2006, 18:55

tak swoją drogą - czy wymiana torów na Grójeckiej pomiędzy przystankami Kino Ochota a Bitwy Warszawskiej 1920 roku w kierunku Okęcia to już część tego projektu? Zajęto także część przystanku Bitwy Warszawskiej 1920 roku, zdemontowano część barierek. Ponadto na Placu Narutowicza trwa przewieszanie trakcji na nowe słupy, stawiane są latarnie - teraz sieć trakcyjna na linii Centrum - Okęcie wyposażona będzie w "górną linię"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 kwie 2006, 19:45

Trakcja na pewno tak, przystanek na 99% też.

Co do rewolucji tramwajowej natomiast, to 10 i 8 notorycznie w międzyszczycie przyjeżdżają z Górczewskiej na Rogalińska przed czasem. Grrr!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 kwie 2006, 19:52

Po wizji lokalnej stwierdzam, że barierki poległy ze względu na organizację składu materiałów na przystanku ;) - na samą przebudowę chyba jeszcze chwilkę poczekamy.
Martwi mnie jednak brak profili gumowych w komorach łubkowych...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 kwie 2006, 19:59

No tak - ale przed wiatą, gdzie nie mma materiałów też zdjeli niektóre barierki... A możesz dokładnie opisać co to są te profile gumowe?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2006, 16:09

Jeśli popatrzysz na szynę w przekroju, to te profile przykleja się (albo przykręca, pewien nie jestem) do szyjki (tzw. komory łubkowe) tak, że w sumie szyna tworzy prostokąt. Całość zasypuje się podsypką do poziomu spodu główki szyny.
W rezultacie torowisko jest kilka dB cichsze (a kilka dB oznacza np. dwa razy, bo to logarytmiczna skala), a przede wszystkim - mniej wibrogenne /w różnych pasmach efekt ma różny zakres/.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2006, 16:14

Obrazek
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3279254.html

Szybciej, ciszej i bardziej komfortowo będziemy jeździć z Ochoty na Gocławek. Właśnie zaczęła się przebudowa jednej z najbardziej obleganych tras tramwajowych w mieście

Na pierwszy ogień idzie 300-metrowy odcinek Grójeckiej, od ul. Banacha do Baśniowej na Ochocie - to początek linii, do remontu której połowę dokłada Unia Europejska. Tramwaje Warszawskie zaczęły właśnie wymieniać stare zniszczone torowisko na nowe i równe. Wczoraj pasażerowie stojący na przystanku u zbiegu Grójeckiej i Banacha mogli oglądać m.in. przywiezione tory i zwrotnicę, które ułożono na części peronu. - Niech remontują, byleby tylko nie wycofali stąd tramwajów - komentowała Wanda Podobas z Ochoty, która czekała na jedynkę.

Na razie żadne utrudnienia pasażerom nie grożą, bo roboty prowadzone są nocami. Wkrótce zacznie się jednak przebudowa przystanku u zbiegu Grójeckiej i Banacha, wtedy zostanie on znacznie skrócony. Tak jak wszystkie na tej remontowanej trasie będzie podwyższony o ok. 10 cm, żeby osoby starsze i niepełnosprawne mogły bez problemu dostać się do wagonów. Do tramwaju niskopodłogowego osoby na wózkach będą mogły wjeżdżać o własnych siłach. Wzdłuż przystanków pojawią się zaś nowe płotki, które zapobiegną ochlapywaniu pasażerów przez samochody.

To nie wszystko. W tym roku na przystankach mają być zamontowane pierwsze w Warszawie elektroniczne wyświetlacze, które m.in. mają informować, o której godzinie przyjedzie tramwaj konkretnej linii.

Przebudowa całej trasy od pętli na ul. Banacha przez Grójecką, Al. Jerozolimskie, most Poniatowskiego, al. Waszyngtona i Grochowską do pętli na Gocławku zgodnie z harmonogramem ma być gotowa w październiku 2007 r. - Liczymy jednak na to, że wszystkie roboty skończymy pod koniec wakacji przyszłego roku - zapowiada Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich. W tym roku tory będą przebudowane jeszcze na trzech odcinkach: • na ul. Banacha, • w Al. Jerozolimskich - od Żelaznej do ul. Emilii Plater, • w Al. Jerozolimskich od Marszałkowskiej do Muzeum Narodowego. Ten ostatni fragment będzie remontowany latem i tramwaje przez pewien czas nie będą kursować Alejami. O szczegółach utrudnień szefowie Tramwajów Warszawskich mają dopiero rozmawiać z miejskim inżynierem ruchu.

Na przebudowaną trasę w Al. Jerozolimskich wyruszy 15 niskopodłogowych wagonów, które miasto zamówiło w bydgoskiej Pesie. Pierwsze dotrą do Warszawy w połowie 2007 r., a ostatnie pół roku później. Nowe tramwaje i remont całej trasy ma kosztować w sumie 237 mln zł.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 kwie 2006, 16:28

MeWa pisze:No tak - ale przed wiatą, gdzie nie mma materiałów też zdjeli niektóre barierki...
Barierki zdjęli bo wjeżdża stamtąd jakaś maszyna (nie pamiętam co to było, ale we wtorek stała ok. 22.30, śpieszyłem się do 186).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2006, 17:00

Być może barierki już nie wrócą, bo kontrakty torowe miały być wspólne z kontraktami przystankowymi; czy w końcu są, to sobie płetwy uciąć nie dam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 kwie 2006, 19:43

Dyskusja na temat taboru, która zaczęła się w tym miejscu, została przeniesiona na TK, do tematu "Stan techniczny taboru Tramwajów Warszawskich".
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ