Lazurowa - al. 4 Czerwca 1989

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2010, 17:10

Tego nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 20 lis 2010, 18:46

Bo przetarg na S8 przez bemowo byl bez wezla w konotopie (A2-S2-S8) i pewnie w ramach budowy tego wezla beda robic ten wiadukt.
Juz nie pamietam w ramach czego maja robic ten wezel czy A2 czy S2.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 20 lis 2010, 21:02

Węzeł A2, a wiadukt na przedłużeniu Gierdziejewskiego to osobna inwestycja dla poprawy czegoś tam.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 21 lis 2010, 1:57

Były odwołania od DŚU do GDOŚ dla tej inwestycji.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 sty 2011, 23:41

Obrazek

Nowolazurowa ruszy z dwóch stron

Wiosną miejscy drogowcy obiecują rozpocząć budowę ul. Nowolazurowej od strony Al. Jerozolimskich. A rząd podpisał umowę na fragment tej samej trasy od Połczyńskiej.


Aż 15 firm rywalizuje w przetargu Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych na budowę Nowolazurowej od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego w Ursusie. To pierwszy odcinek wyczekiwanej przez kierowców trasy, która zmniejszy korki przy osiedlach na Skoroszach.

Drogowcy mają rozstrzygnąć przetarg w styczniu. Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę dwa czynniki: cena i czas. Największe szanse na zwycięstwo ma austriacki Strabag, który złożył najniższą ofertę – 123 mln zł (tyle wynosi też dofinansowanie inwestycji przez UE), a jednocześnie zadeklarował skrócenie terminu z 24 do 18 miesięcy.

Jak zapowiada rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska, prace ruszą wiosną. Ulica ma być przejezdna w drugiej połowie 2012 r.

Odcinek ul. Nowolazurowej realizowany przez ZMID będzie miał ok. 2,6 km długości. Zacznie się na węźle Salomea u zbiegu Al. Jerozolimskich z pierwszym odcinkiem wylotówki na Kraków (ma być gotowy wiosną 2012 r.). Stąd Nowolazurowa pobiegnie do Ryżowej. Dalej przejdzie wiaduktem nad linią PKP Warszawa – Katowice (obok Factory) i tunelem pod torami obok stacji PKP Ursus.

Budowany przez miasto odcinek Nowolazurowej urwie się na rondzie przy Chrościckiego. Jak dotrzeć stąd do Połczyńskiej? Do tego potrzeba jeszcze dwóch odcinków: dzielnicowego i rządowego.

Przygotowania do pierwszego dopiero trwają. Władze Ursusa i Włoch wymyśliły, by skierować ruch przez dawną fabrykę Ursus. Trwają prace projektowe. Przetargu na wykonawcę jeszcze nie ogłoszono.

Lepiej jest z fragmentem rządowym. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała wartą 55 mln zł umowę z firmą Pol-Dróg na przedłużenie ul. Gierdziejewskiego do Połczyńskiej nad torami kolejowymi przy stacji PKP Gołąbki. – Koordynujemy naszą inwestycję z miejską. W ciągu roku zbudujemy odcinek do Połczyńskiej – twierdzi rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Obrazek
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... stron.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2011, 12:04

Rozumiem, że jest to rozbicie na cząstki czegoś nazywanego Etapem 1 na Siskomie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 sty 2011, 12:08

Tak. Etap I bez przebicia nad torami do Połczyńskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2011, 19:22

Swoją drogą, dlaczego za lokalny (mam nadzieję) wiadukt nad torami bierze się GDDKiA?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 sty 2011, 19:29

Bo jest on "zamiennikiem" za likwidowaną przez Generalną Dyrekcję (przeciętą przez S-8) drogę, prowadzącą od Połczyńskiej do przejazdu w Gołąbkach: http://www.zumi.pl/,Warszawa_Gierdzieje ... apie.html?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 10 sty 2011, 22:00

ciekawe czy przejazd w starej wersji pozostanie czy bedziemy jezdzic tylko po nowemu...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 mar 2011, 9:04

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... orki_.html
Projektanci ulicy zapomnieli o megaosiedlu. Będą korki?
Michał Wojtczuk
2011-03-07, ostatnia aktualizacja 2011-03-06 20:41

Obrazek

Projektanci ul. Nowolazurowej zapomnieli, że na terenach dawnej fabryki traktorów w Ursusie mają wyrosnąć osiedla. - Budowa ulicy tuż-tuż, to ostatni moment, by poprawić projekt. Inaczej będą korki - ostrzega ekspert od komunikacji.

Przetarg na budowę pierwszego odcinka ul. Nowolazurowej został rozstrzygnięty w czwartek. Za 123,5 mln zł liczący 2,6 km fragment od Alej Jerozolimskich do ul. Chrościckiego zbuduje firma Strabag. Ulica ma być gotowa jesienią 2012 r.

- Ale skrzyżowanie tej ulicy z Traktorzystów zaprojektowano z błędem - ostrzega Andrzej Brzeziński, ekspert od komunikacji z firmy Trans Eko. Jego firma przeanalizowała układ komunikacyjny w tej części Warszawy na zlecenie firmy Celtic, dewelopera, który w pobliżu Nowolazurowej na kilkudziesięciu hektarach terenu po dawnej fabryce Ursus chce budować kompleks osiedli mieszkaniowych. Według szacunków zamieszka tam 25-30 tys. ludzi. Zdaniem Brzezińskiego projektanci z firmy Baks nie wzięli tego pod uwagę, opracowując projekt skrzyżowania Nowolazurowej z ul. Traktorzystów i Szamoty w pobliżu centrum handlowego Factory.

- Na tym skrzyżowaniu dopuścili, by ludzie jadący ul. Szamoty na południe mogli skręcić w lewo w Traktorzystów, a potem przez trzy pasy ruchu skręcali w prawo w Nowolazurową i jechali do Alej Jerozolimskich. To przepis na korki - mówi, pokazując komputerowe symulacje ruchu. Widać na nich, jak długi sznur samochodów ustawia się na ul. Szamoty i jak korkuje się ul. Traktorzystów. Jego zdaniem skrzyżowanie należy uprościć, likwidując możliwość tego skrętu.

- Projekt organizacji ruchu na Nowolazurowej uzgadniał miejski inżynier ruchu - zapewnia Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który nadzoruje budowę ulicy. - Na radykalne poprawki projektu skrzyżowania jest już za późno. Ale zmianę organizacji ruchu polegającą na tym, żeby zbudować o jeden pas jezdni mniej, to można to jeszcze zrobić.

Pomysł budowy osiedli na terenie fabryki traktorów budzi żywe kontrowersje. Właściciele działających tam zakładów przemysłowych, m.in. odlewni aluminium i elektrociepłowni, protestują przeciwko projektowi planu zagospodarowania. Oburzają się, że na miejscu ich fabryk zaplanowano osiedla, parki lub szkoły. Przekonują, że zgoda na kompleks osiedli będzie mieć wiele negatywnych skutków. - Między innymi korki. Przecież już dziś liczący 50 tys. mieszkańców Ursus jest totalnie zakorkowany. Proszę sobie wyobrazić dodanie kolejnych 25 tys. ludzi! - mówi Mirosław Obarski reprezentujący przemysłowców.

- Inwestycja będzie trwała do roku 2036 - odpowiada Michalina Wiczkowska z Celtic. A Andrzej Brzeziński dodaje, że do tego czasu kompletnie zmieni się układ komunikacyjny w tej części Warszawy. - Do stolicy dotrze autostrada, ruch będą z niej wyprowadzać trasy ekspresowe, powstanie ulica Nowolazurowa, a ul. Orłów Piastowskich zostanie przebita do Połczyńskiej. Ursus będzie wręcz opleciony wielostopniowym układem drogowym. Pamiętajmy też, że w sąsiedztwie dawnych zakładów Ursus są aż cztery stacje kolejowe. Zespół osiedli nie obciąży układu komunikacyjnego miasta. Ale nowe inwestycje drogowe trzeba projektować, uwzględniając te osiedla - przekonuje.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 mar 2011, 9:43

Andrzej Brzeziński pisze:Zespół osiedli nie obciąży układu komunikacyjnego miasta. Ale nowe inwestycje drogowe trzeba projektować, uwzględniając te osiedla.
Czy te dwa zdania nie są aby sprzeczne? 8-(

Pociągi z PKP Ursus Płn. mogą być pewnym rozwiązaniem. Ale na razie są 3 na godzinę szczytu, a ilu ludzi może chcieć wydostać się z stamtąd? 2500/h? Co na to przepustowość średnicy?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 mar 2011, 9:49

2500 to dwa pociągi.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 mar 2011, 10:26

Powiedzmy, że dwa. Kolejne dwa. Jak to się ma do przepustowości średnicy? Z zachodu w 1h mamy: 9 z Pruszkowa, 3+2 z Sochaczewa, 3++ z Piaseczna i kolejne 4 z Okęcia. To już ponad 20.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 cze 2011, 1:32

Obrazek

Można już budować Nowolazurową. Umowa podpisana

Firma Strabag do końca przyszłego roku ma zbudować pierwszy odcinek Nowolazurowej między Nowymi Włochami i Al. Jerozolimskimi. Właśnie podpisano umowę z wykonawcą


Firma Strabag do końca przyszłego roku ma zbudować pierwszy odcinek tzw. ul. Nowolazurowej między Nowymi Włochami a Al. Jerozolimskimi. Właśnie podpisano umowę z wykonawcą.

Przetarg i inne papierkowe przygotowania toczyły się bardzo długo. O tym, że Strabag złożył najkorzystniejszą ofertę, wiadomo już było w grudniu zeszłego roku. Później jednak protestowały przegrane firmy. Poza tym Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych czekał, aż Rada Warszawy zmieni harmonogram finansowania budowy nowej ulicy.

Strabag musi wytyczyć 2,5 km od Alej Jerozolimskich do ul. ks. Chrościckiego w Nowych Włochach. Trasa przetnie dwie linie kolejowe - tę do Grodziska Maz. wiaduktem, a tę do Sochaczewa - tunelem. Arteria usprawni wyjazd z Włoch i Ursusa. Nie wiadomo, kiedy powstanie dalszy odcinek trasy do ul. Połczyńskiej. Dojazd z Ursusa do wylotówki na Poznań ma na razie poprawić budowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad nowy wiadukt na przedłużeniu ul. Gierdziejewskiego.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... isana.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ