Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 29 kwie 2006, 10:49

Hieronim pisze:
Brzydal pisze:to mnie to śmieszy, a nie żebym miał się stosować... Ale absurd...
Nieprawda. Zawracając przy skręcie w lewo ryzykujesz kolizją ze strumieniami, z którymi kolizji się nie spodziewasz. Ten zakaz ma uzasadnienie. Poza tym zawracając powodujesz, że ruch pojazdów sterowanych innym sygnalizatorem przestaje być bezkolizyjny (zaprzeczenie idei sygnalizacji kierunkowej).
To jest absurd. Na przykładzie skrzyżowania Alei Wilanowskiej z Sikorskiego. Jest tak jak mówisz - ryzykuję kolizję, tutaj z pieszymi. Bowiem światło zielone dla pieszych zapala się tylko dla jednej jezdni, a nie dla całej ulicy. Gdyby pozostało czerwone także w trakcie zielonego dla skrętu w lewo, to by już kolizji nie było i nie byłoby takiego nieżyciowego przepisu - zawracających tam kierowców nie ma wielu, ale jednak są...

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 29 kwie 2006, 10:54

Ale na innych skrzyżowaniach są to pojazdy skręcające w prawo z jezdni poprzecznej. Przykład: Marymoncka / Żeromskiego. Sygnalizacja jest stowrzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, więc należy się stosować zarówno do jej wskazań jak i do przepisów. To dopiero stanowi całość zapewniającą bezpieczeństwo.

[ Dodano: 2006-04-29, 10:55 ]
Ktoś kiedyś powiedział, że poruszając się po drodze należy myśleć. Ale myślenie to musi być zgodne z obowiązującymi przepisami.
xxx

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 kwie 2006, 13:19

Hieronim pisze: Ktoś kiedyś powiedział, że poruszając się po drodze należy myśleć. Ale myślenie to musi być zgodne z obowiązującymi przepisami.
Racja. IMHo najważniejsza jest na drodze zasada ograniczonego zaufania. Jechać bezpiecznie to nie koniecznie znaczy zawsze stosowac się do przepisów ruchu drogowego. Zresztą to takze wina urzedników, którzy decydują o często bezsensownym ustawianiu znaków ](*,)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 maja 2006, 11:41

Obrazek
"Zielona fala" odblokowana

śmik 12-05-2006 , ostatnia aktualizacja 11-05-2006 21:55

Siemens zacznie wkrótce usprawniać ruch na Powiślu i w Śródmieściu. Protesty innych firm w sprawie przetargu zostały odrzucone.

System sterowania sygnalizacją świetlną ma szanse zacząć działać pod koniec przyszłego roku. Wczoraj arbitrzy Urzędu Zamówień Publicznych odrzucili skargę konsorcjum firm Peek Traffic i Alcatel. Firmy protestowały, bo Zarząd Dróg Miejskich odrzucił ich ofertę, mimo że była tańsza. Okazało się jednak, że były w niej braki, m.in. nie dołączono odpowiednich symulacji sterowania ruchem. Co ciekawe, braki miała także oferta Siemensa. Okazało się, że firma złożyła nieodpowiednie sprawozdanie finansowe. Według arbitrów Urzędów Zamówień Publicznych taki błąd nie dyskwalifikuje tej firmy z przetargu. ZDM musi ją poprosić o uzupełnienie dokumentów. Urzędnicy zapowiadają, że w ciągu kilku tygodni chcą podpisać umowę z Siemensem. Nie zablokuje tego nawet ewentualna skarga do sądu przegranych firm.

Na początek system ma usprawnić ruch na skrzyżowaniach wzdłuż Wisłostrady i w Al. Jerozolimskich. W kolejnych etapach obejmie całe Śródmieście i Pragę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 maja 2006, 9:17

R-11 Kleszczowa w wątku 'Komunikacja miejska w Ursusie' pisze:Tymczasem uruchomiono już sygnalizację świetlną przy skrzyżowaniu Poczty Gdańskiej z Dzieci Warszawy. Niestety, tak jak to było do przewidzenia, autobusy tracą teraz czas w oczekiwaniu na światło zielone. Świateł nie było i ruch odbywał się płynnie i nie było wypadków. Nie wiem po co komu te światła. Jest wiele miejsc w Ursusie gdzie bardziej by się przydały.
:arrow: A tam jest stały cykl zmiany świateł, czy pętle indukcyjne w asfalcie, sterujące światłami?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 maja 2006, 9:53

Nie wiem 8-[ Ale skrzyżowanie nie było przekopywane. Tylko nowy asfakt położyli w weekendową noc ze 2 tygodnie temu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 17 maja 2006, 12:15

MZ pisze:A tam jest stały cykl zmiany świateł, czy pętle indukcyjne w asfalcie, sterujące światłami?
Większość sygnalizacji uruchamianych obecnie w Warszawie to sygnalizacje zależne od ruchu. Na podstawie obserwacji zachowania nie zawsze można stwierdzić, jaki jest charakter sygnalizacji, możliwe jest to dopiero po przeanalizowaniu algorytmu.
xxx

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 maja 2006, 13:07

R-11 Kleszczowa pisze:Nie wiem. Ale skrzyżowanie nie było przekopywane. Tylko nowy asfakt położyli w weekendową noc ze 2 tygodnie temu.
:arrow: To by mogło wystarczyć. Trzeba zobaczyć, czy przed sygnalizatorami asfalt jest jednolity, czy są w nim zatopione pętle indukcyjne (powinny być wtedy widoczne ślady).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 maja 2006, 13:30

Jak zamontowali pętle przy układaniu asfaltu, to nic nie zobaczy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 maja 2006, 17:14

inż. Glonojad pisze:Jak zamontowali pętle przy układaniu asfaltu, to nic nie zobaczy...
:arrow: Niekoniecznie. To zazwyczaj jest widoczne, a przynajmniej powinno być.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 17 maja 2006, 17:15

Stawiam, ze nie ma. Przecież to Ursus...

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 17 maja 2006, 18:46

MZ pisze:Niekoniecznie. To zazwyczaj jest widoczne, a przynajmniej powinno być.
Nie, w nowym asfalcie pętli nie zobaczysz. A technologicznie, to nie powinno być widoczne. Choć z punktu widzenia kierowcy, to czasem warto znać lokalizację detektorów.
xxx

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 maja 2006, 19:56

Hieronim pisze:Nie, w nowym asfalcie pętli nie zobaczysz.
:arrow: No trudno, w takim razie sam się muszę przekonać, czy coś widać ;-).

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 maja 2006, 20:00

MZ pisze:
Hieronim pisze:Nie, w nowym asfalcie pętli nie zobaczysz.
:arrow: No trudno, w takim razie sam się muszę przekonać, czy coś widać ;-).
Zapraszam :mrgreen:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 maja 2006, 9:37

MZ pisze:
inż. Glonojad pisze:Jak zamontowali pętle przy układaniu asfaltu, to nic nie zobaczy...
:arrow: Niekoniecznie. To zazwyczaj jest widoczne, a przynajmniej powinno być.
Daruje sobie teksty o ojcach i dzieciach =P~ :mrgreen: ;-)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ