Daruj sobie, daruj, bo i tak jestem starszy od Ciebie . A jeśli chodzi o widoczność pętli indukcyjnych w asfalcie, to jak gdzieś zrobię stosowną fotkę, to i tak to udowodnię.inż. Glonojad pisze:Daruje sobie teksty o ojcach i dzieciach.
Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36626
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja się tam dziś niczego nie dopatrzyłem...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Marszałkowska będzie pierwsza, ale dla tramwajów. Dla samochodów jest już sporo miejsc z takim rozwiązaniem.Hieronim pisze:Są już miejsca, w których takie rozwiązanie istnieje. Marszałkowska nie będzie więc pierwsza.Plesim pisze:Przecież nie musi być pętli w jezdni. Może być także kamera na maszcie.
Swoją drogą pętle indukcyjne strasznie mnie denerwują. Bardzo często jeżdze Stawkami do Okopowej w lewo. Na tym skrzyżowaniu jest sygnalizacja wzbudzana właśnie przez pętle, ale aby ją wzbudzić trzeba stanąc dokładnie na niej (spradzone doświadczalnie). Część kierowców staje jednak jak najbliżej osi jezdni i nie oddziaływuje na pętle, która została umieszczona w pewnej odległości od środka. W przypadku kamery ten problem przestałby istnieć.
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Wszystko zależy, jak ustawiony jest obszar detekcji. Natomaist łatwiej zmienić to w przypadku kamery niż w przypadku detektora pętlowego. A przez to skrzyżowanie to ostani raz przejeżdżałem czymś większym niż osobówka, więc na 100% zająłem całą powierzchnię detektora. Choć szczerze powiedziawszy nawet go nie zauważyłem..Plesim pisze:W przypadku kamery ten problem przestałby istnieć.
xxx
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nic nie udowodnisz. Udowodnisz, że mogą być widoczne, ja zaś twierdzę, że wcale nie muszą. Widzisz różnicę?MZ pisze:Daruj sobie, daruj, bo i tak jestem starszy od Ciebie . A jeśli chodzi o widoczność pętli indukcyjnych w asfalcie, to jak gdzieś zrobię stosowną fotkę, to i tak to udowodnię.inż. Glonojad pisze:Daruje sobie teksty o ojcach i dzieciach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A kamery widziałem na jakichś targach, ale czy to zostało wdrożone w PL?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1893.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1894.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1896.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1897.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1899.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1900.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1904.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1906.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1908.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1909.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1911.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1912.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1914.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1915.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1894.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1896.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1897.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1899.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1900.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1904.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1906.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1908.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1909.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1911.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1912.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1914.jpg
http://www.ztmnews.kernel.pl/temp/stero ... W_1915.jpg
xxx
A niektóre działają też w ciągu dnia w stałym cyklu, a wieczorami i w nocy na wzbudzanie. Z tymi algorytmami to też ciężko się zorientować, co "szpecjalista od ruchu" miał na myśli. Np. jadąc Żytnią i przecinając Okopową można czasem przestać 5 minut, mimo że nic nie jedzie w poprzek, a innym razem światła zmieniają się co pół minuty bez względu na wielkość ruchu. Powązkowska w ciągu dnia pracuje w "niby stałym" cyklu, ale zdarza się że nie zapala się przejazd przez Okopową mimo że czekają auta. Inne światła lubią się też niespodziewanie wydłużać (oczywiście bez uzasadnienia większą ilością pojazdów). Dziwne są też przejazdy tramwajowe i same przejścia dla pieszych, większość jest wzbudzana, ale czasem świecą się w nieoczekiwanym momencie, ostatnio często zdarza się to przy Norblinie dla "10" i Międzyparkowa. Najdziwniejsza sytuacja jest na kercelaku, zupełnie nie wiem z jakiego powodu czasami, ale bardzo rzadko włącza się sporo wydłużony cykl dla tramwajów w ciągu Okopowa-Towarowa. Poświeci się tak kilka razy i wraca jak było, może to tylko wada programu, ale jest tak od dawna.Hieronim pisze:Większość sygnalizacji uruchamianych obecnie w Warszawie to sygnalizacje zależne od ruchu. Na podstawie obserwacji zachowania nie zawsze można stwierdzić, jaki jest charakter sygnalizacji, możliwe jest to dopiero po przeanalizowaniu algorytmu.MZ pisze:A tam jest stały cykl zmiany świateł, czy pętle indukcyjne w asfalcie, sterujące światłami?
Na Kercelaku jest stały cykl podwiązany dodatkowo pod światła przy Lesznie. Czasami tylko niektórzy motorniczy przejeżdżają jako drugi skład w cyklu.
Dziwnie są też poukładane światła na skrzyżowaniu Doliny Służewieckiej i Al. Wilanowskiej. Tam czasami światła w Al. Wilanowskiej w jedną stronę potrafią się nie zapalić przez trzy cykle z rzędu.
Dziwnie są też poukładane światła na skrzyżowaniu Doliny Służewieckiej i Al. Wilanowskiej. Tam czasami światła w Al. Wilanowskiej w jedną stronę potrafią się nie zapalić przez trzy cykle z rzędu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Przy ciągłych zgłoszeniach na wszystkich wlotach następuje wydłużanie sygnału zezwalającego do zadanego maksimum, czyli sygnalizacja pracuje wg programu bazowego (zwykły program cykliczny).piotram pisze:A niektóre działają też w ciągu dnia w stałym cyklu, a wieczorami i w nocy na wzbudzanie.
Jak się człowiek pouczy, to zrozumie. Natomiast jak ocenia to z perspektywy "bo dla mnie się pali czerwone" to nigdy nie dojdzie, jaka jest zasada funkcjonowania sygnalizacji.piotram pisze:Z tymi algorytmami to też ciężko się zorientować, co "szpecjalista od ruchu" miał na myśli.
Nie stałem jeszcze nigdy 5 minut pod sygnalizatorem.piotram pisze:można czasem przestać 5 minut
Z tego, co pamiętam, to jest tam standardowy program cykliczny.piotram pisze:Najdziwniejsza sytuacja jest na kercelaku
Awarie sygnalizacji się też zdarzają. Jak widzisz jej niepoprawne funkcjonowanie, to zawiadom ZDM. Oni chętnie naprawią usterkę.piotram pisze:Dziwne są też przejazdy tramwajowe i same przejścia dla pieszych, większość jest wzbudzana, ale czasem świecą się w nieoczekiwanym momencie
Głupoty Waść pleciesz. W sygnalizacji cyklicznej w czasie trwania cyklu MUSI być podany sygnał zezwalający dla każdej grupy. I nie wierzę, żeby było inaczej.pawcio pisze:potrafią się nie zapalić przez trzy cykle z rzędu
xxx