Trasa Toruńska/Armii Krajowej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 31 sty 2006, 8:54

:arrow: Czyżby zapowiadał się niezły paraliż komunikacyjny Trasy Toruńskiej?
ŻW pisze:Będzie remont lub tragedia

Wiadukt na Trasie Toruńskiej nad Jagiellońską zagraża życiu ludzi


Widmo katastrofybudowlanej wisi nad Żeraniem. Dosłownie. Na głowy ludzi jadących i idących ul. Jagiellońską może zwalić się część wiaduktu.Trasa Toruńska, kierunek centrum. To tu, nad torami PKP i ul. Jagiellońską, znajduje się wiadukt, którego stan techniczny jest tragiczny.Instytut Badawczy Dróg i Mostów przygotował ekspertyzę obiektu. Jutro trafi ona na biurko Marka Mistewicza, dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. Już wczoraj ten dokument trafił w nasze ręce.

Dziury i rdza

– Straszne. Widziałem wiele uszkodzonych konstrukcji, ale tu jest naprawdę źle – mówi nasz informator, jeden z ekspertów IBDM. Ekspert prosi o anonimowość. I wymienia: uszkodzone są wszystkie belki nośne. W każdej chwili któraś z nich może odpaść, co spowoduje w najlepszym przypadku, że kawał betonu spadnie na jezdnię.

– Najgorsze, że nie ma już właściwie strun sprężających – mówi specjalista.

Struny to pręty zbrojeniowe wkładane w konstrukcję. Dzięki nim wiadukt ma określoną nośność. Strun nie ma, bo... zżarła je rdza. W jednej z podpór wiaduktu dziury są takie, że można w nie włożyć długopis.

Zamkną, nie zamkną?

Co więc stanie się teraz z wiaduktem? – Trzeba zbudować nowy wiadukt, a ten wyburzyć – mówi nasz informator. – Bo katastrofa wisi w powietrzu.

Zdaniem profesora Leszka Rafalskiego, dyr. IBDM, konstrukcja wymaga pilnego remontu. Nie ma sensu, np. jej podpieranie. Tym bardziej, że w niektórych miejscach dodatkowe podpory już zamontowano. Nośniki zabezpieczają spękane filary przejazdu. Prawdopodobnie, gdyby nie podpory, cała konstrukcja dawno by runęła.

Losy wiaduktu i bezpieczeństwo warszawiaków zależą teraz od reakcji ZDM. Adam Czugajewicz, rzecznik ZDM, zapewnia na razie, że zarząd nie będziemy czekać z założonymi rękami!

– Jednak dopiero ekspertyza da nam odpowiedź na pytanie, co powinniśmy uczynić – mówi. – W połowie roku zaczną się prace zabezpieczające. Poprosiliśmy też policję i inspekcję transportu drogowego o kontrolowanie, czy kierowcy przestrzegają tam ograniczenia szybkości do 40 km na godzinę. I czy na przejazd nie wjeżdżają ciężarówki cięższe niż 20 ton.

Jeśli wiadukt nie zostanie zamknięty, nie jest wykluczone, że ZDM wprowadzi dalsze ograniczenia. Być może na przejeździe dopuszczony zostanie tylko ruch samochodów osobowych i autobusów. Tak było kiedyś na moście Syreny. Nie wiadomo jednak, jakimi mostami mają jeździć ciężarówki – bo nie mogą Gdańskim, Poniatowskiego, Śląskim, Świętokrzyskim ani Łazienkowskim.

Wszystko się sypie

W fatalnym stanie znajduje się nie tylko wiadukt, ale także zejścia z niego. Schody prowadzące na znajdujący się na dole przystanek PKP rozsypały się.

Na szczęście sąsiedni przejazd – w stronę Pragi – jest w dobrym stanie. Oba obiekty zbudowano w latach 70. Jednak wiadukt w stronę Pragi wykonano z trwalszych materiałów.
ŻW pisze:Zły stan warszawskich wiaduktów

Do pilnej naprawy kwalifikują się natychmiast:

- Estakady bielańskie na Wisłostradzie – w tym roku zacznie się wznoszenie nowych, a stare zostaną wyburzone.
- Wiadukt w ciągu ul. Mickiewicza nad torami PKP przy Dw. Gdańskim – remont zacznie się w przyszłym roku.
- Wiadukt na Powązkowskiej nad torami PKP – termin remontu to 2007 r.
- Wiadukt nad torami PKP na Towarowej – nieznany termin remontu.
- W fatalnym stanie znajdują się też ślimaki Trasy Łazienkowskiej: z Trasy w stronę Żoliborza, Wilanowa, z Wału Miedzeszyńskiego w stronę centrum i w stronę Grochowa.

W ostatnich latach udało się wyremontować m.in. wiadukty na:
- ul. Płowieckiej nad torami PKP.
- Al. Krakowskiej nad torami PKP.
- ul. Żelaznej nad linią średnicową.
- Zjazd z Trasy Łazienkowskiej na Wał Miedzeszyński w stronę mostu Siekierkowskiego.
- Obecnie trwają roboty na ślimakach Trasy Łazienkowskiej prowadzących na Wał Miedzeszyński w stronę mostu Gdańskiego oraz z Wału w kierunku centrum.

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 31 sty 2006, 12:58

Paraliż to będzie ale tych bidaków co będą jechali estakadą gdy się zawali i przeżyją, zostając sparaliżowanymi... Dopóki wiadukty się nie rozlecą, to nic nie zaczną remontować...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 31 sty 2006, 13:11

Brzydal pisze:Dopóki wiadukty się nie rozlecą, to nic nie zaczną remontować...
:arrow: Według tego, co zacytowałem powyżej, to najbliższe remonty są planowane dopiero w 2007 roku. Ciekawe tylko, czy konstrukcje wytrzymają do tego czasu, jeśli nie będą odpowiednio zabezpieczone lub nie zostanie ograniczony na nich ruch kołowy (tak jak swego czasu na Powązkowskiej, co zaowocowało puszczeniem solówek na 180).

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 31 sty 2006, 13:27

a ja chce znalezc tych wszystkich dupkow zolednychodpowiedzialnych za opoznienie otwarcia mostu Polnocnego... po jego wybudowaniu mozna by bylo puscic tamtedy wiekszosc ruchu i natychmiast przystapic do budowy nowych wiaduktow na trasie torunskiej... ale przeciez niedasie....

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 31 sty 2006, 14:50

Miasto będzie starało się opóżnić ten remont jak najdłuzej z prostej przyczyny. GDDKiA ma wyłożyć pieniądze na przebudowę Trasy Toruńskiej do parametrów drogi ekspresowej. Takie ekspertyzy też nie są nowością. Pamietam poprzednie zamieszanie związane z wiaduktami nad Jagielońską i też były stwierdzenia, że pręty zbrojeniowe już w tym piasku nie istnieją, a cała konstrukcja nie wiadomo na czym się trzyma. Było to już parę lat temu.
ps. Nieustające gratulację dla ŻW za profesionalizm i pytanie gdzie jest ten nowy most - Śląski. :D

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 31 sty 2006, 14:52

Plesim pisze:i pytanie gdzie jest ten nowy most - Śląski.
gdzies w GOPie? :lol:

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 31 sty 2006, 15:52

ps. Nieustające gratulację dla ŻW za profesionalizm i pytanie gdzie jest ten nowy most - Śląski.
Równoległy do Dąbrowskiego ;)

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 31 sty 2006, 16:07

trudno zeby byl prostopadly :P to nie Wachock...

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 31 sty 2006, 21:17

hafilip84 pisze:trudno zeby byl prostopadly :P
W odniesieniu do tego periodyku to bym się wcale nie zdziwił :-D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2006, 9:07

He he he, 4 lata temu na wykładzie profesor [Ustawa o kontroli widowisk i publikacji...] mówił, że wiadukt Towarowej stoi tylko dlatego, że projektowany był na obciążenie wiaduktem drogowym Raszyńska - Towarowa ponad placem Zawiszy. Myślicie, że od tego czasu mu się poprawiło? :lol: :lol:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 lut 2006, 10:19

Co ciekawę w tak fatalnym stanie jest jeszcze jeden obiekt. Jego zamknięcie grozi chyba jeszcze większym paraliżem niż na Trasie Toruńskiej. Chodzi oczywiście o most na Modlińskiej na Kanałem Żerańskim.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 lut 2006, 18:22

:arrow: We wczorajszym Kurierze Warszawskim mówili o jakimś planowanym moście Krasińskiego, przeznaczonym dla ruchu lokalnego. Miałby on stanowić przedłużenie ulicy Krasińskiego z jednej strony i Budowlanej z drugiej strony. Pierwszy raz o tym usłyszałem, ale jakoś sceptycznie podchodzę do sensu budowania akurat tej przeprawy przez Wisłę.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 01 lut 2006, 18:49

Były lepsze kwiatki-są przecież chyba plany wielkiej estakady Krasińskiego-Bródno :wink:
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lut 2006, 20:19

Żaden most w półtoramilionowym mieście nie jest pozbawiony sensu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 01 lut 2006, 21:02

Czy ja wiem czy to takie bez sensu ?? Pozwoliłby nieco odciążyć Grota i Gdański, zawsze można by tamtędy coś puścić. Choć pierwszeństwo realizajci powinien mieć bezwzględnie most północny
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

ODPOWIEDZ