Wysokość peronów przystanków tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sty 2006, 0:07

Dlaczego w Warszawie przy okazji tworzenia nowych przystanków tramwajowych nie buduje się wysokich peronów, o pomyśle podwyższania już istniejących nie wspominając?

105-tki i 13N niskich wejść nie mają, a przy niewielkim nakładzie finansowym można zrównać peron z pierwszym stopniem, jak np. uczyniono na trasie W-Z w Łodzi (ale nie tylko tam).
Jest to wielkie ułatwienie przede wszystkim dla osób starszych.

Zatem- czy ktoś zna przyczyny?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sty 2006, 0:26

Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sty 2006, 1:02

Bastian pisze:Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
Jaka jest wysokość pierwszego stopnia w 105, 13N i U-Boot'cie (czy jak to tam się pisze)?

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 03 sty 2006, 3:46

Bastian pisze:Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
a nawet jesli, to co w tym zlego? i tak bylby to mniejszy krok niz z obecnych "peronow" do wysokopodlogowych tramow...

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 03 sty 2006, 14:34

geograf pisze: Zatem- czy ktoś zna przyczyny?
W ciemno można przyjąć, że nikt z urzędników nawet o tym nie pomyślał. Oczywiście mogliby uznać, że to zły pomysł ale na 99% nigdy nie zastanawiali się nad tym.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 sty 2006, 16:02

Z uwagi na to że każdy tabor eksploatowany w naszym mieście ma inną wysokość pierwszego stopnia jest tak jak jest. W tym roku w trakcie modernizacji Jerozolimskich wszystkie przystanki mają być nieco podniesione. Boje się jednak że skończy się jak na Towarowej. Przez pewien czas na przystanku Muzeum Powstania Warszawskiego (jeszcze przed zmianą nazwy) Ubooty miały problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi.
hafilip84 pisze:
Bastian pisze: Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
a nawet jesli, to co w tym zlego? i tak bylby to mniejszy krok niz z obecnych "peronow" do wysokopodlogowych tramow...
Jasne, powiedze to ludziom na wózkach i z wózkami. =D> Świetne rozwiązanie.

Cytat poprawiony.
(Bastian)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sty 2006, 16:50

Plesim pisze:Z uwagi na to że każdy tabor eksploatowany w naszym mieście ma inną wysokość pierwszego stopnia jest tak jak jest. W tym roku w trakcie modernizacji Jerozolimskich wszystkie przystanki mają być nieco podniesione. Boje się jednak że skończy się jak na Towarowej. Przez pewien czas na przystanku Muzeum Powstania Warszawskiego (jeszcze przed zmianą nazwy) Ubooty miały problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi.
No tak, zapomniałem o drzwiach otwieranych na zewnątrz :/
Co nie zmienia faktu, że perony mógłby by być spokojnie podniesione chociaż do poziomu pierwszego stopnia U-boota. Zawsze to nieco wyżej.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 03 sty 2006, 16:55

Plesim pisze:Jasne, powiedze to ludziom na wózkach i z wózkami. Świetne rozwiązanie.
po pierwsze zle cytowanie... po drugie powiedz to samo tym samym ludziom w chwili obecnej... to czy ktos musi im pomoc wejsc kilka stopni, czy kilka stopni zejsc nie robi zadnej roznicy... a w koncu uboot tez nie ma wejscia na poziomie chodnika...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2006, 17:26

(usunięto)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 03 sty 2006, 20:25

hafilip84 pisze:a w koncu uboot tez nie ma wejscia na poziomie chodnika...
Ale ma platforme która mogła by być przeszkodą po otwarciu przy wyższym peronie...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 sty 2006, 21:18

wyskokie perony to wybudowali w Grudziądzu- i to naprawde wysokie- wchodzi sie po trzech schodkach, ale jest równe wejście do GT6
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 11:35

Ile to będzie w cm nad główką szyny? Tak na oko?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 06 sty 2006, 14:44

inż. Glonojad pisze:Ile to będzie w cm nad główką szyny? Tak na oko?
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=58822
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=36785
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 15:05

Jakieś 25, góra 30 cm. Mniej - więcej tak, jak będzie w Warszawie standardem przy budowach i modernizacjach od 2006 roku :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 09 sty 2006, 14:25

inż. Glonojad pisze:Mniej - więcej tak, jak będzie w Warszawie standardem przy budowach i modernizacjach od 2006 roku
Rozumiem, że przy budowie odcinka Bemowo - Piaski nie wzięto pod uwagę możliwoœci lepszego umiejscowienia chodnika na przystanku względem główki szyny?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

ODPOWIEDZ