Most na Zaporze

Moderator: Wiliam

Czy Most na Zaporze jest obecnie potrzebny?

TAK
35
74%
NIE
12
26%
 
Liczba głosów: 47

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 mar 2007, 18:16

Rzeczpospolita pisze: INWESTYCJE

Czy zbudują trzy mosty naraz


Drogowcy szukają projektantów dla mostów Krasińskiego i Północnego. Ich budowa ma ruszyć w 2008 roku. Prezydent Warszawy chce jeszcze trzeciej przeprawy - na zaporze


- Przed chwilą wysłałem warunki drugiego etapu przetargu na projekt mostu Krasińskiego do sprawdzenia do ratusza - powiedział wczoraj "Rz" wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich Mirosław Kazubek. - W czwartek zrobię to samo ze specyfikacją przetargową dla mostu Północnego.


Północny po Krasińskiego?

O kontrakt na projekt mostu Krasińskiego rywalizuje sześć pracowni, a dla Północnego - dziewięć. W przyszłym tygodniu drogowcy mają zaprosić oferentów do złożenia propozycji cenowych.

Mirosław Kazubek obiecuje, że dokumentacja projektowa dla obu mostów będzie gotowa na przełomie 2007 i 2008 roku.

W drugiej połowie przyszłego roku na budowach mają być wbite pierwsze łopaty. Czy się uda? Według informacji "Rz" z powodu dużej liczby budowlanych formalności i konieczności wykupu gruntów terminy będą niezwykle trudne do dotrzymania.

Drogowcy twierdzą, że pierwszy w stolicy łukowy most Krasińskiego powstanie szybciej od płaskiego Północnego. Nad tym ostatnim ciąży fatum. Nieudolne przygotowania do jego budowy trwają od sześciu lat. W styczniu władze Warszawy unieważniły czwarty konkurs, tym razem z powodu przekroczenia kosztorysu przez oferentów - najtańsza oferta wynosiła 1,6 mld zł zamiast 600 mln zł.

Jeśli most Krasińskiego zostanie otwarty wcześniej od Północnego, oznacza to złą wiadomość dla mieszkańców Żoliborza. To właśnie przez tę dzielnicę zostanie zapewne skierowany objazd w czasie remontu najruchliwszego w Warszawie mostu Grota-Roweckiego zaplanowanego najwcześniej na2009 rok.


Wirtualny na zaporze

W stolicy od lat mowa o moście na zaporze, na południe od Siekierkowskiego. Nieoczekiwaną deklarację w tej sprawie złożyła w poniedziałek Hanna Gronkiewicz-Waltz w czasie podpisywania umowy o współpracy między PO i LiD. - Jeśli Wilanów i Wawer zaangażują się w przygotowania do budowy mostu na Zaporze, to może on powstawać jednocześnie z Krasińskiego i Północnym -powiedziała.

Na razie samorządy są ostrożne w deklaracjach. - Rozmawiałem o tym z burmistrzem Wawra, ale czekamy na decyzję ratusza -mówi burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski. - Żeby przejąć inwestycję, trzeba ją wpisać do dzielnicowych budżetów.

Czy oddawanie dzielnicom nadzoru nad inwestycjami przyspieszy prace? Były burmistrz Białołęki Jerzy Smoczyński twierdził, że gdyby to on przygotowywał budowę mostu Północnego, ta dawno by trwała. W dzielnicach narasta też krytyka działań ZDM, nie brakuje pomysłu rozwiązania tej instytucji.

Dyrektor Kazubek określił most na zaporze jako inwestycję wirtualną. Na razie nie ma jej nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym obowiązującym do 2009 roku. Według anonimowego pracownika ratusza na budowę przeprawy jest za wcześnie (na Siekierkowskim prawie nie ma korków). Jego zdaniem w stolicy bardziej potrzebny jest most na przedłużeniu ul. Karowej.

KONRAD MAJSZYK, współpraca ikr

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 mar 2007, 18:28

Jako, że po południowej stronie będzie jeszcze most ekspresowy, oraz wojewódzki na wysokości Konstancina - to raczej nie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 14 mar 2007, 18:47

Taka prawda. Natychmiast potrzeba mostu na Karowej dla odblokowania komunikacji miejskiej na Trasie W-Z. Most na Zaporze to daaaaleka przyszłość, kwestia szybkości urbanizacji terenów Wilanowa i Wawra.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 mar 2007, 19:00

Karol pisze:Taka prawda. Natychmiast potrzeba mostu na Karowej dla odblokowania komunikacji miejskiej na Trasie W-Z. Most na Zaporze to daaaaleka przyszłość, kwestia szybkości urbanizacji terenów Wilanowa i Wawra.
Kto wie ,może niedługo będzie moda na Wawer ,Wesołą i całą Linie Otwocką,są na to pewne przesłanki.
Oczywiście nie będą to duże bloki raczej do 4 pięter.
Więc most może się przydać za 10 lat?
Ja to raczej Siekierkowskim. :D

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 14 mar 2007, 19:13

Zagłosowałem na tak, gdyż każdy most jest potrzebny, lecz faktycznie prosiłbym o pierwszeństwo dla Krasia, Północnego i Karowej :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 mar 2007, 19:16

Piotrek pisze:Zagłosowałem na tak, gdyż każdy most jest potrzebny, lecz faktycznie prosiłbym o pierwszeństwo dla Krasia, Północnego i Karowej :)
Uważam tak samo.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 mar 2007, 19:51

Potrzebny jest most.. Jeśli będzie autostradowy, to na zaporze można sobie darować. Ale taki most powinien umożliwić przejazd rowerem itp. No i w końcu należy połączyć Konstancin z Józefowem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 mar 2007, 20:16

Toż nie będzie autostradowy, tylko ekspresowy, z "parkiem komunikacyjnym" obejmującym także ścieżkę rowerową transdzielnicową...

Co do "mody na Wawer" - zerknijcie sobie może ludzie na Studium Uwarunkowań, oraz na granice parku krajobrazowego. Drugiej Białołęki to z tego nie będzie. I mówię tu o Białołęce willowej, nie o Tarchominie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 mar 2007, 9:31

Piotrek pisze:Zagłosowałem na tak, gdyż każdy most jest potrzebny, lecz faktycznie prosiłbym o pierwszeństwo dla Krasia, Północnego i Karowej.
:arrow: Owszem, most Na Zaporze jest potrzebny, ale pierwszeństwo zdecydowanie powinien mieć most Północny. Już nawet z Krasińskego i Karową można poczekać, byle tylko doprowadzić w końcu do wybudowania połączenia z Tarchominem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 mar 2007, 9:46

Tak, ale wstrzymać się do czasu rozpoczęcia budowy Północnego i zaawansowanych prac projektowych nt mostu Krasińskiego.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 mar 2007, 13:24

most na zaporze to może być jeśli rzeczywiście będzie przebiegał po koronie zapory, to kwestia odpowiednich węzłów po obydwu stronach rzeki, ale ekspresowy powinien spełnić zadanie połączenia Ursynowa wraz z Wilanowem i Wawra

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 15 mar 2007, 13:30

Tm pisze:most na zaporze to może być jeśli rzeczywiście będzie przebiegał po koronie zapory, to kwestia odpowiednich węzłów po obydwu stronach rzeki, ale ekspresowy powinien spełnić zadanie połączenia Ursynowa wraz z Wilanowem i Wawra
Zapora miała powstać jakiś czas temu,jednak zrezygnowano z tego.
Miała by budowana przez Szwedów ,były nawet jakieś badania .
Miało powstać również jezioro z przystaniami w Józefowie i na południu Wawra.
A nazwa właśnie wynikła z tego i tak już zostało.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 mar 2007, 19:18

D'Egmont z forum Gazety.pl pisze: Most i Trasa Na Zaporze vel Wawerska istniała w planach inwestycyjnych już w
czasach przedwojennych. Miała odciążyć most wysokowodny w Michalinie (zniszczony
w 39’). Po wojnie most i trasa były uwzględniane w kolejnych p.z.p., ale do
realizacji przeprawy nie dochodziło ze względu na brak środków finansowych.
W 98'Rada Wawra podjęła uchwałę o zaciągnięciu kredytu długoterminowego na
"most wawerski" W 2001 ową budowę wpisano jako jeden z głównych elementów nowego
układu komunikacyjnego Wawra w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy do 2015 r.

Praca studialna, przygotowana w 2000r. przez BPRW, wytycza trasę, która mierzy
od Powsińskiej do Patriotów 8 km (65% przebiega po nowym śladzie, a 35% to
istniejące już ulice) Trasa zaczyna swój bieg od ul. Augustówka, dalej wzdłuż EC
„Siekierki”, ul. Zawodzie, dociera do Wisły. Na prawym brzegu biegnie wiaduktem
nad Wałem Miedzeszyńskim. Następnie przechodzi przez nieużytki do ulicy Trakt
Lubelski i dalej równolegle do Cylichowskiej, aby połączyć się ze Zwoleńską na
wysokości Źródlanej. Dalej Zwoleńską, gdzie dla poszerzenia jezdni trzeba
wyburzyć kilka budynków, do ulicy Patriotów i torów kolejowych, pod którymi ma
powstać tunel.
Z uwagi na dużą kolizyjność opisanego przebiegu, co wiąże się dużymi kosztami
wykupu i odszkodowaniami, możliwe jest inne wytyczenie trasy w Wawrze.
Alternatywny wariant miałby przebiegać Cylichowską, dalej na północ przecinać
Zwoleńską i wiaduktem nad Patriotów i torami wypadałby na wysokości północnej
granicy terenów ZWAR’u. To rozwiązanie nie jest jednak przewidziane w p.z.p,
więc wymagałoby ich zmiany.

Most(1,4 km) ma być przystosowany do przeniesienia urządzeń infrastruktury
technicznej, łącznie 4 pasy ruchu, chodniki i ścieżką rowerowa. Istnieje
możliwość „przerzucenia” na wawerską stronę Wisły rury kanalizacyjnej :D

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 mar 2007, 22:35

Na razie należy skupić się na budowie Mostu Północnego. W najbliższych ( :lol: ) latach Wawer zyska most w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, który przejmie z nawiązką zadania ew. Mostu na Zaporze.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 20 mar 2007, 23:04

Tak z czysto teoretycznego punktu widzenia, to każda ilość mostów jest potrzebna. Z praktycznego także. Z warszawskiego natomiast punktu widzenia należy upriorytetowić mosty żoliborsko-bielańskie, gdyż tam są teraz najbardziej potrzebne (M. Północny i M. Krasińskiego), a pieniążków jak zwykle ostry deficyt...
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

ODPOWIEDZ