Przedłużenie Woronicza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sty 2006, 0:36

Obrazek
Szykuje się nowe połączenie Mokotowa z Ochotą

Krzysztof Śmietana 05-01-2006 , ostatnia aktualizacja 05-01-2006 22:55

Ul. Woronicza ma być przedłużona do al. Żwirki i Wigury. Do budowy ma się dołożyć inwestor największego w Warszawie osiedla za płotem Mariny Mokotów


Mokotowscy urzędnicy zaczęli właśnie ustalać dokładny przebieg ulicy. "Gazecie" ujawniła go Halina Kiełbratowska z Biura Naczelnego Architekta Miasta: ul. Woronicza będzie przedłużona od ul. Etiudy Rewolucyjnej, gdzie teraz się kończy, na zachód, dalej ma prowadzić wzdłuż torów kolejowych aż do al. Żwirki i Wigury (między Mariną a przyszłą Trasą N-S).

Urząd ustala dokładną lokalizację ulicy na wniosek spółki Fort Mokotów, która postawiła pobliskie osiedle Marina Mokotów i zbudowała już zresztą fragment tego połączenia. Teraz prowadzi nim wyjazd z osiedla w al. Żwirki i Wigury.

Po doprowadzeniu nowego przejazdu do ul. Etiudy Rewolucyjnej ma być on dostępny dla wszystkich. Dzięki temu kierowcy zyskają kolejne połączenie Ochoty z Mokotowem. Tędy będą mogli ominąć zakorkowane Marynarską czy Racławicką.

Kiedy powstanie nowa ulica? Na razie nie wiadomo. Inwestor Mariny Mokotów - spółka Fort Mokotów - prowadzi rozmowy z miastem na temat współfinansowania inwestycji. Jak powiedziała nam rzeczniczka firmy Bożena Wawrzecka, na razie pewne jest to, że Fort Mokotów da pieniądze na projekt. Czy miasto sfinansuje samą budowę? W Zarządzie Dróg Miejskich nikt nic na ten temat nie wiedział.
Po tytule artykułu spodziewałem się czegoś więcej. Według większości komentarzy na forum GW proponowany przebieg to absurd, Woronicza powinna zostać połączona lokalnym wiaduktem z 1 Sierpnia... I ja się z tym zgadzam...
Załączniki
Woronicza.jpg
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 sty 2006, 10:19

Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Al. ŻiW. Pismaki z Wyborczej mogliby się tego wreszcie nauczyć. Po drugie: połączenie by się przydało. Pewnie nawet w takiej formie, jak zaproponował Bastian. Tyle, że budowa wiaduktu nad koleją jest kosztowana. A linia kolejowa de facto nie przecina trasy Służewiec (Mokotów) - Rakowiec. Ja bym wogóle zbudował jakieś połączenie (inne, niż wąskie i zaniedbane uliczki Służewca przemysłowego) pomiędzy Taśmową i ŻiW. Wogóle nie przecinające kolei (ta zakręca wszak z południa na zachód). Jego częścią byłby z pewnością odcinek Woronicza opisany przez GW.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 sty 2006, 12:31

To rozwiązanie jest dużo tańsze i szybsze do realizacji. Oprócz tego jest jeszcze jeden bardzo ważny argument. Wzdłuż linii radomskiej ma powstać Trasa NS. Według tego projektu miałaby być ona między torami a planowanym połączeniem ŻiW z Woronicza.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2006, 13:21

A to trasa N-S nie miała iść po okęckiej stronie torów?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 17 sty 2006, 14:31

Od strony Rakowca jest więcej miejsca na drogę.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 sty 2006, 15:08

dennis pisze:Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Al. ŻiW. Pismaki z Wyborczej mogliby się tego wreszcie nauczyć.
ostatnio był jakiś wniosek w tej sprawie, nie wiem, czy nie został już przegłosowany... tak jak al. Waszyngtona

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 sty 2006, 17:33

A to trasa N-S nie miała iść po okęckiej stronie torów?
Karol pisze:Od strony Rakowca jest więcej miejsca na drogę.
Od strony Rakowca. Tam jest pozostawione miejsce. Z drugij strony jest to nie wykonalne. Trzeba by wyburzyć m. in. bloki mieszkalne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2006, 10:44

Pytanie, w którym miejscu będzie do Grójeckiej przebita Popularna. Czy do Instalatorów, czy jako droga lokalna wzdłuż trasy N-S.
Tak czy siak, przerzucenie ruchu obwodowego z Woronicza na osiedlową w gruncie rzeczy 1 sierpnia wcale nie byłoby dobrym pomysłem, MSZ.
EDIT: Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza, natomiast 1 sierpnia pozostanie ulicą lokalną. W takim układzie dobrze,że nie będzie ona bezpośrednio do Woronicza podłączona.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 18 sty 2006, 17:20

inż. Glonojad pisze:Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza, natomiast 1 sierpnia pozostanie ulicą lokalną. W takim układzie dobrze,że nie będzie ona bezpośrednio do Woronicza podłączona.
Nie wiem czy coś ostatnio się nie zmieniło, ale kiedy interesowałem się 1-go Sierpnia to były plany poszerzenia jej do czterech pasów. Jest nawet rezerwa terenu na całej jej długości od al. Krakowskiej do ŻiW. Wiem też że zostało to wstrzymane przez mieszkańców wieżowca (głównie wojskowych). Podobno ci sami są przeciwni puszczeniu autobusów na 1-go Sierpnia.

inż. Glonojad unlogged

Post autor: inż. Glonojad unlogged » 18 sty 2006, 17:28

Opieram się na Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania M. St. Warszawy, czyli najnowszym dokumencie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 sty 2006, 19:58

inż. Glonojad pisze:Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza
Rany, po co?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ