Moderator: Wiliam
-
Tm
- Posty: 7559
- Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
- Lokalizacja: Boskie Buenos
Post
autor: Tm » 18 kwie 2007, 9:27
Rzeczpospolita pisze: WAWER Korki na przejeździe kolejowym
Tunel, a nie szlaban
Wawer domaga się tunelu pod torami w Międzylesiu. Teraz, by przedostać się na drugą stronę linii kolejowej, mieszkańcy Starego Wawra, Anina i Radości muszą jechać kilka kilometrów do przejazdu.
W najgorszej sytuacji są ci z ul. Widocznej, Wydawniczej i Szpotańskiego. Po zlikwidowaniu przejazdu w Aninie najbliższy mają w Międzylesiu przy ul. Żegańskiej. Tu przed szlabanem tworzą się zatory, bo pociągi kursują co 10 - 15 minut. W korkach tkwią auta, a także karetki Centrum Zdrowia Dziecka i szpitala. Radni i mieszkańcy ponowili apel o budowę tunelu pod przejazdem. Dziś sprawą zajmie sięrada dzielnicy.
-W zeszłym tygodniu zaczęły się przygotowania dobudowy drogi łączącej Wesołą z Międzylesiem. To sparaliżuje ul. Żegańską - mówi radny Wawra Przemysław Zaboklicki (PO). Z Adamem Godusławskim (Forum Wawra) proponuje, by rada Wawra wystąpiła do ratusza o jak najszybszą budowę tunelu.
- Zaoszczędzałabym pół godziny, nie stojąc na przejeździe - oblicza Kamila Nowakowska dojeżdżająca codziennie do syna w CZD.
- Popieramy budowę tunelu, bo nasze karetki czasami dłużej stoją przed szlabanem, niż wożą małych pacjentów - przyznaje Ewelina Nazarko-Ludwiczak, rzeczniczka CZD.
Sprawa ul. Żegańskiej jest władzom stolicy znana. - Koncepcja tunelu została opracowana na nasze zlecenie - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. - Teraz ogłosimy przetarg na dokumentację. Inwestycja ruszy w 2008 r. - zapewnia. ZDM szacuje, że tunel byłby gotowy w 2009 r.
- Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz mieszka w Międzylesiu, a wiceprezydent Jacek Wojciechowicz w Wesołej. Doskonale wiedzą, jak bardzo potrzebny jest tunel - mówi Zaboklicki.
kbac
Tunel odkorkuje Wawer
Tunel odkorkuje Wawer
Tunel pod torami kolejowymi ma być gotowy pod koniec 2009 r. Będzie przebiegał wzdłuż ulicy Żegańskiej - od ul. Mrówczej do ul. Pożarskiego. Koszt budowy będzie znany po opracowaniu projektu.
-
Krzysiek_S
- Posty: 5087
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Post
autor: Krzysiek_S » 18 kwie 2007, 10:45
To jest bardzo potrzebna inwestycja, to co się dzieje na tym przejeżdzie przechodzi ludzkie pojęcie. Poza potokami lokalnymi i międzydzielnicowymi prowadzi tędy droga karetek do szpitali : MSS, CZD, oraz Instytutu Kardiologii. Nie rzadko karetki stoją na sygnale na tym przejeździe, a kibel sobie stoi na stacji. Mam nadzieje że tunel wreście powstanie jak również cały ciąg Nowozwoleńska - Nowobora -TS[ nie wspominając o Moście na Zaporze] , oraz dokończenie ciągu Lucerny-Kadetów. Bez tego Wawer będzie stał coraz bardziej.
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 18 kwie 2007, 13:34
Bardzo dobrze, że planuje sie tą inwestycję. Dobrze byłoby gdyby tunel został przystosowany do potrzeb KM- umieszczono w nim przystanki dzięki czemu także autobusy miejskie mogłoby z niego korzystać zamiast tracić czas na przejeździe.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Krzysiek_S
- Posty: 5087
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Post
autor: Krzysiek_S » 18 kwie 2007, 13:38
R-11 Kleszczowa pisze:Bardzo dobrze, że planuje sie tą inwestycję. Dobrze byłoby gdyby tunel został przystosowany do potrzeb KM- umieszczono w nim przystanki dzięki czemu także autobusy miejskie mogłoby z niego korzystać zamiast tracić czas na przejeździe.
Według planów właśnie tak ma być. Przejazd będzie zamknięty, ruch będzie prowadzony dołem.
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 18 kwie 2007, 13:39
Krzysiek pisze:R-11 Kleszczowa pisze:Bardzo dobrze, że planuje sie tą inwestycję. Dobrze byłoby gdyby tunel został przystosowany do potrzeb KM- umieszczono w nim przystanki dzięki czemu także autobusy miejskie mogłoby z niego korzystać zamiast tracić czas na przejeździe.
Według planów właśnie tak ma być. Przejazd będzie zamknięty, ruch będzie prowadzony dołem.
To też nie dobrze. Bo jeśli w tunelu- nie daj Boże- dojdzie do wypadku to ruch mógłby odbywać się zwykłym przejazdem
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Krzysiek_S
- Posty: 5087
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Post
autor: Krzysiek_S » 18 kwie 2007, 14:05
R-11 Kleszczowa pisze:Krzysiek pisze:Według planów właśnie tak ma być. Przejazd będzie zamknięty, ruch będzie prowadzony dołem.
To też nie dobrze. Bo jeśli w tunelu- nie daj Boże- dojdzie do wypadku to ruch mógłby odbywać się zwykłym przejazdem
Do takich sytuacji trzeba by przygotować przejazd w Aninie,jako przejazd rezerwowy.
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36625
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 18 kwie 2007, 14:31
Ech, szkoda, że nie ma możliwości zagłębienia kolei w wykopie. Już kiedyś (chyba jeszcze na starym forum) pisałem, że byłoby to wygodniejsze z punktu widzenia komunikacji i urbanistyki...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 18 kwie 2007, 20:18
Bastian pisze:Ech, szkoda, że nie ma możliwości zagłębienia kolei w wykopie. Już kiedyś (chyba jeszcze na starym forum) pisałem, że byłoby to wygodniejsze z punktu widzenia komunikacji i urbanistyki...
ale stracilibyśmy kolejne ładne, stare stacje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
Piotrek
- Posty: 6104
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 18 kwie 2007, 21:02
MeWa pisze:ale stracilibyśmy kolejne ładne,
Ja rozumiem, że Ty tak przyszłościowio
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 18 kwie 2007, 21:13
jak się je wyremontuje to tak. I nie mówię tutaj o postawieniu bud, któe rozlatują się po dwóch latach, a odnowieniu tego, co jest.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27392
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 19 kwie 2007, 19:20
Piotrek pisze:MeWa pisze:ale stracilibyśmy kolejne ładne,
Ja rozumiem, że Ty tak przyszłościowio
No akurat architektura stacji na linii otwockiej jest wybitna.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 25 kwie 2007, 21:33
Warszawa
WAWER
Przejazd drogi jak tunel
Najpierw kolej przejazd w Aninie zamknęła. Teraz na otwarcie chce 7 mln zł. A bez przejazdu przez tory mieszkańcom Wawra od 2008 r. grozi drogowy paraliż
W maju ZDM zamierza ogłosić przetarg na projekt tunelu pod torami przy ul. Żegańskiej w Międzylesiu. - Szacujemy, że dokumentacja będzie kosztować 800 tys. zł. Ile zapłacimy za całą budowę, nie wiemy - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka ZDM. Zapowiada, że tunel będzie gotowy w 2010 r.
Przejazd na trzy lata
Dobra wiadomość obudowie tunelu wywołała popłoch wśród naszych czytelników. Gdy w przyszłym roku ruszą prace, przejazd przez tory w Międzylesiu zostanie zamknięty. Najbliższy będzie trzy kilometry dalej, w Radości.
- Roboty jeszcze pogorszą sytuację mieszkańców podzielonych torami osiedli. Nawet do sklepu, 100 metrów od mojego domu, ale po drugiej stronie torów, będę musiał jechać kilkanaście kilometrów - mówi mieszkający przy ul. VII Poprzecznej w Aninie Maciej Zaleski.
- Dlaczego kolej nie może odblokować zamkniętego 20 lat temu przejazdu w Aninie? - pyta Przemysław Maksymiuk.
Radny Wawra Przemysław Zaboklicki (PO) zapytał Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają torami, o możliwość otwarcia przejazdu. Usłyszał: nie ma przeciwwskazań.
- Ale uruchomienie go to koszt ok. 7 mln zł - oblicza Ryszard Bandosz, rzecznik mazowieckiego oddziału PLK. - Potrzeba m.in. budki dróżnika, nowego systemu komunikacji i szlabanów.
- To jakiś absurd - stwierdzają czytelnicy. - Przejazd przecież istnieje, ale odgrodzony barierkami służy za przejście dla pieszych.
-Kwota jest zawrotna. Wychodzi na to, że przejazd będzie niewiele tańszy od tunelu - przyznaje radny.
Kolej twierdzi, że 7 mln zł nie ma. Ale Zaboklicki chce pozyskać pieniądze od miasta. - Mam nadzieję, że znajdziemy poparcie u prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Mieszka w Międzylesiu i zna sprawę - mówi radny Zaboklicki.
Jednak uzyskanie tego poparcia może się okazać nieosiągalne - przejazd za trzy lata, kiedy ruszy tunel, trzeba będzie zlikwidować.
- Przepisy Ministerstwa Transportu zabraniają kolei utrzymywania przejazdu na torach w odległości mniejszej niż3km od przejazdu bezkolizyjnego. A między Aninem a Międzylesiem jest tylko 1,6 km - podkreśla Bandosz z PLK.
Korki giganty
Sprawdziliśmy: na ul. Żegańskiej, Zwoleńskiej, Patriotów i Szpotańskiego auta stoją w kilkudziesięciometrowych korkach. Szlabany opadają co 9 min. Ruch zamiera nawetna 6 min! Karetki wiozące chorych do Centrum Zdrowia Dziecka i Instytutu Kardiologii w Aninie, zamiast szybko dowozić chorych, krążą z drugiej strony torów, szukając najmniej zakorkowanego przejazdu. - A wiozą ludzi w ciężkim stanie, u których minuty mogą decydować ożyciu -mówi dyrektor ds. klinicznych Instytutu Kardiologii dr n. med. Jacek Grzybowski.
Na korki narzeka personel Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego. W przyszłym roku będzie tam oddział ratunkowy. Brak bezkolizyjnego dojazdu - jak mówi dyrektor placówki lek. med. Jarosław Rosłon - stawia pod znakiem zapytania sens istnienia oddziału. - Na SOR trafiają ci, którym pomoc musi być udzielona natychmiast.
KAROLINA BACA, aska
Jak rozwiązać problem korków przed szlabanami w Wawrze
Jak rozwiązać problem korków przed szlabanami w Wawrze
Zanim miasto zbuduje tunel w Międzylesiu, trzeba uruchomić przejazd kolejowy w Aninie - to koszt ok. 7 mln zł
Polskie Linie Kolejowe zarządzające torami są gotowe uruchomić zamknięty od ponad 20 lat przejazd w Aninie (1,6 km od Międzylesia). Ale po wybudowaniu tunelu pod torami w Międzylesiui tak musiałby on zniknąć. - Przepisy ministra transportu mówią, że nie może być przejazdu na torach w odległości poniżej 3 km od tunelu - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik mazowieckiego oddziału PLK.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36625
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 25 kwie 2007, 21:56
Przepisy ministra transportu
...powinny może uwzględniać stopień urbanizacji terenu wokoło?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
Nazgul
- Posty: 705
- Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
- Lokalizacja: z XI RP
Post
autor: Nazgul » 26 kwie 2007, 8:11
Właśnie, a ciekawe czy pomiędzy Żołnierską a przejazdem w Rembertowie czy na Chełmzyńskiej jest poniżej 3 km?
-
pawcio
- Posty: 25319
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 26 kwie 2007, 13:35
Nieco ponad 500 metrów i niecały kilometr.
ZAMYKAMY!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem