Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sty 2006, 21:03

Andrzej pisze:Powiedz szczerze - czy chciałbyś mieć niecałe 100 metrów od swojego domu taką trasę?
Ja mam 200m od domu Trasę Łazienkowską. 100m od domu Grójecką. JESZCZE ŻYJĘ.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 sty 2006, 21:10

Fikander pisze:
Andrzej pisze:Powiedz szczerze - czy chciałbyś mieć niecałe 100 metrów od swojego domu taką trasę?
Ja mam 200m od domu Trasę Łazienkowską. 100m od domu Grójecką. JESZCZE ŻYJĘ.
Ok, ale skoro jest możliwość skierowania w wariancie nieszkodliwym dla ludzi - a głównie o to chodzi, to można spróbować.

Ewentualnie można trasę skierować bardziej w las.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 sty 2006, 21:37

Fikander pisze:
Andrzej pisze:Powiedz szczerze - czy chciałbyś mieć niecałe 100 metrów od swojego domu taką trasę?
Ja mam 200m od domu Trasę Łazienkowską. 100m od domu Grójecką. JESZCZE ŻYJĘ.
Ale sie upierasz jezdzic z zespolu Hala Kopinska :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sty 2006, 21:52

inż. Glonojad pisze:Ale sie upierasz jezdzic z zespolu Hala Kopinska :P
Akurat wykorzystuję ;) go tylko do wysiadania z 517 i ewentualnie wsiadania w 408/187, ale częściej tymi liniami jadę do domu - wysiadając w zespole Wawelska - niźli z Ochoty. ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2006, 23:56

Andrzej pisze:I najważniejsze, Wesoła nie protestuje w większości przeciw budowie tej trasy w ogóle, ale tylko przeciwko kilku szkodliwym wariantom.
każdy chciałby mieć dobre i szybkie drogi ekspresowe i autostrady byle nie koło siebie :/ Gdzieś muszą powstać, wszędzie będą komuś przeszkadzać

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 14 sty 2006, 0:29

Andrzej pisze: [ Dodano: 2006-01-11, 21:02 ]
Brzydal pisze:Ciekawe czy tam jest tak jak na Ursynowie czyli kilkudziesięciu zacietrzewionych krzykaczy i tysiące mieszkańców, którzy czekają z niecierpliwością na nową drogę szybkiego ruchu, bo kilkadziesiąt minut codziennie w korku nie jest ich ulubionym sposobem spędzania wolnego czasu :-k
Powiedz szczerze - czy chciałbyś mieć niecałe 100 metrów od swojego domu taką trasę?
Czy zdajesz sobie sprawę jakiego rodzaju będzie to trasa?
Dlaczego media tego nie mówią?
I najważniejsze, Wesoła nie protestuje w większości przeciw budowie tej trasy w ogóle, ale tylko przeciwko kilku szkodliwym wariantom.
Potem spartolą i powiedzą, że trzeba było bardziej prostestować.
Mam taką ulicę pod oknem i nie umiem żyć bez tego szumu. Natomiast gdybym nie mieszkał od kilkudziestu lat przy ruchliwej ulicy, to bym takowej nie zniósł, tak jak nieznoszę pisków i wyć pojazdów szynowych. To jest oczywiste. Tyle tylko, że ja się zapytałem z czystej ciekawości czy sytuacja w dzielnicy wygląda tak jak przedstawiają ją media - czyli tylko są sami przeciwnicy czy też wręcz przeciwnie.

O wariantach nie wiem za wiele, porównałem do Ursynowa, ale tam jest tylko jedna możliwość, więc jakie warianty trasy są przewidywane do realizacji i jakie by Wam pasowały, a jakie nie i dlaczego ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2006, 10:48

MeWa pisze:
Andrzej pisze:I najważniejsze, Wesoła nie protestuje w większości przeciw budowie tej trasy w ogóle, ale tylko przeciwko kilku szkodliwym wariantom.
każdy chciałby mieć dobre i szybkie drogi ekspresowe i autostrady byle nie koło siebie :/ Gdzieś muszą powstać, wszędzie będą komuś przeszkadzać
To się fachowa nazywa NIMBY...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 14 sty 2006, 11:00

MeWa pisze:
Andrzej pisze:I najważniejsze, Wesoła nie protestuje w większości przeciw budowie tej trasy w ogóle, ale tylko przeciwko kilku szkodliwym wariantom.
każdy chciałby mieć dobre i szybkie drogi ekspresowe i autostrady byle nie koło siebie :/ Gdzieś muszą powstać, wszędzie będą komuś przeszkadzać
Jeden wariant wiedzie przez niezamieszkałe tereny - ten nie przeszkadzałby nikomu.

A tak poza tym, to nie tyle mnie wkurza już sam fakt powstania tej trasy, ile właśnie to co się dzieje przy okazji.
Media mają jedynie słuszną wizję, zresztą tak jak wy, którzy te media czytają.
Razi kompletny brak obiektywizmu.
Ci którzy myślą inaczej są porównywaniu z motłochem, który trzeba zdyskredytować w oczach reszty.

[ Dodano: 2006-01-14, 11:03 ]
Brzydal pisze: Mam taką ulicę pod oknem i nie umiem żyć bez tego szumu. Natomiast gdybym nie mieszkał od kilkudziestu lat przy ruchliwej ulicy, to bym takowej nie zniósł, tak jak nieznoszę pisków i wyć pojazdów szynowych. To jest oczywiste.
A no widzisz, ale niestety nie dla wszystkich to jest takie oczywiste.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2006, 16:15

ja będę miał obok siebie trasę N-S i jakoś nie narzekam - mieszkam w końcu w mieście.
Natomiast mieszkańcy protestujący przeciwko trasie, która będzie przebiegać nieopodal ich miejsca zamieszkania, tym bardziej nie są obiektywni. Oprócz widzimisię mieszkańców ważne przecież są aspekty ekologiczne i potencjalnych zysków ruchowych jakie może przynieść trasa. Zresztą zarzucając mi brak obiektywizmu nieco pomyliłeś się, bo ja się nie odniosłem do konkretnej sytuacji we wcześniejszej wypowiedzi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 19 sty 2006, 13:02

Brzydal pisze:O wariantach nie wiem za wiele, porównałem do Ursynowa, ale tam jest tylko jedna możliwość, więc jakie warianty trasy są przewidywane do realizacji i jakie by Wam pasowały, a jakie nie i dlaczego ?
Proszę bardzo:)
Są następujące warianty:
W1 (w dwóch podwariantach W1a, W1b) - przecina Wesołą raczej wzdłuż - przeciwko jest Wesoła.
W2, nowatorski wariant, przecina Wesołą raczej wszerz, zahacza o Sulejówek - przeciwko są Wesoła i Sulejówek.
W3 omija Wesołą i Sulejówek, biegnąć przez stary poligon wojskowy, zahacza o Halinów - oczywiście przeciwko jest Halinów.
WIIIa - wariant oficjalny (bardzo podobny do W1) - tylko pod ten teren była niby jakaś rezerwa terenu od 1987 (choć wielu zainteresowanych mieszkańców pobudowało się wcześniej)
Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała nowy wariant W2.
Z tych przebiegających przez Wesołą jest najmniej szkodliwy, ale jako jedyny nie ma węzła w Wesołej, więc nie będzie z niego żadnego dla nas.
Wesoła lansowała W3 - lepiej żeby taka trasa szła przez zdegradowany poligon wojskowy niż osiedla, ale był on zbyt kosztowny... oraz Białołęka, Trachmin, Bródno miałyby na około do trasy na Mińsk... choć trasa budowana jest pod tranzyt z płn.-zach. na wsch. i tirom byłoby bez różnicy... ale nie mieszkańcom... :-?
W2 oficjalnie przeszło, bo ma korzystny przebieg, ale będzie obok jakiegos gazu czy ujęć wody w Sulejówku i to ma być ponoć trochę niebezpieczne.
Nieoficjalnie W2 przeszło, ponieważ na Praskiego Pułku w okolicy Hipodromu mieszka jakaś szycha, bodajże szef Polsatu, z lotniskiem dla helikoptera na podwórku i trasa W1 oraz planowana ponoć od lat WIIIa byłaby za blisko niego...
Zatem zablokował to i mamy wybrany W2, ktory przebiega daleko od niego.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2006, 13:14

Mapki dostępne na stronie SISKOMu:

http://www.siskom.waw.pl/s17.htm
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
SISKOM
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SISKOM » 26 sty 2006, 21:09

Hi.

W zasadzie warianty W2 i WIIIA są podobne.
W1 odpadł, bo wchodzi w Mazowiecki Park Krajobrazowy.
Natomiast W3 to .... trasa dla łosi, a nie ludzi.
Źle się stało, że na W2 zrezygnowano z węzła w Wesołej. Ale to pomysł władz Sulejówka. Może da się ten błąd jeszcze jakoś naprawić.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 27 sty 2006, 17:19

SISKOM pisze:Hi.

W zasadzie warianty W2 i WIIIA są podobne.
W1 odpadł, bo wchodzi w Mazowiecki Park Krajobrazowy.
Natomiast W3 to .... trasa dla łosi, a nie ludzi.
Źle się stało, że na W2 zrezygnowano z węzła w Wesołej. Ale to pomysł władz Sulejówka. Może da się ten błąd jeszcze jakoś naprawić.
Już nawet tu Ty pijarowcu będziesz się produkował?
Ważniejsze są łosie i zdegradowany poligon niż zamieszkałe osiedla?
Tranzytowi to akurat bez różnicy.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 sty 2006, 17:21

Szkoda tylko, że to nie tranzyt będzie w największym stopniu korzystał z tej trasy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
SISKOM
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SISKOM » 27 sty 2006, 20:30

Andrzej pisze: Już nawet tu Ty pijarowcu będziesz się produkował?
Tak. Podoba mi się tutaj. Fajne forum i zdrowo myślący ludzie. W dodatku dyskusja na poziomie.
Andrzej pisze:Ważniejsze są łosie i zdegradowany poligon niż zamieszkałe osiedla?
Tranzytowi to akurat bez różnicy.
A kto powiedział, że po tej trasie ma kursowac tylko jakiś tranzyt?
Jak napiałem - źle się stało, że zrezygnowano z węzła w Wesołej. Utrudni to mieszkańcom tej dzielnicy dostęp do trasy. Niestety. Jednak WOW będzie głownie dla warszawiaków.
Poza tym jakoś trudno mi sobie wyobrazić jaki konkretnie (skąd dokąd) ranzyt miałby jeździć WOW. Jak wyczytałem gdzieś, to ktoś z Wesołej twierdził, że z Białegostoku do Lublina.... (sic!)

A poważnie - dla tranzytu ma być obwodnica pozamiejska - 50-tka.
Po dokończeniu modernizacji będzie to całkiem wygodna i przyjemna trasa.
Wiem, że ludzie boją się tego tranzytu, a dodatkowo są straszeni przez wszelkiej maści "wiedzących lepiej". Lepiej nawet od specjalistów od drogownictwa.
Jeśli więc ludzie boją się tranzytu, to władze Wesołej, jako Wasz przedstawiciel, powinny domagać się od GDDKiA gwarancji i odpowiednich zabezpieczeń, by tranzyt był kierowany w całosci na 50-tkę.

Poza tym, bez przeasady. Na WOW planowane natężenie ogólnego ruchu na rok 2025 jest takie, ile obecnie dwa razy wiecej kursuje po Al.Niepodległości, przy których mam przyjemność mieszkać w odległosci 60 metrów.
Ty pisałes, że będziesz miał około 200.
Jak chcesz, to możemy się zamienić. :D

ODPOWIEDZ