Eksploatacja jednotoru na Boernerowo

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2011, 8:32

To skrzyzowanie jest i tak absurdalnie rozdmuchane drogowo i wrogie innym niz auta uzytkownikom. Abstrachujac od tego, trzeci pas jest tu bez sensu, bo jest krotki, podobnie jak jeden z wylotow.

A jak wygladal oryginalny uklad torowy wezla? W jaki sposob pomagala mu "szykana"?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 sty 2011, 12:56

Jestem wielkim ekspertem tramwajowym, a o Bemowie pojęcie mam już w ogóle ogromne, więc ośmielę się zapytać: co to jest zakręt śmierci?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4863
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 15 sty 2011, 13:03

BJ pisze:Jestem wielkim ekspertem tramwajowym
Cóż za skromność
ObrazekObrazek

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 15 sty 2011, 13:34

Cóż za brak wyczucia ironii =;

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36617
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2011, 13:36

Dywizjonu 303 - Kaliskiego.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 sty 2011, 15:40

Bywalec pisze:Cóż za skromność
Cóż za inteligencja.
Bastian pisze:Dywizjonu 303 - Kaliskiego.
No dobra, ale czemu konkretnie jest taki groźny? Codziennie wypadały tam tramwaje czy co?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 sty 2011, 15:42

BJ pisze:
Bastian pisze:Dywizjonu 303 - Kaliskiego.
No dobra, ale czemu konkretnie jest taki groźny? Codziennie wypadały tam tramwaje czy co?
Czy tam przypadkiem nie było bardzo ograniczonej widoczności?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2011, 19:07

"Zakręt śmierci" otrzymał swoją nazwę w czasach, gdy nie było automatycznego odcinania zasilania po wjeździe dwóch tramwajów na ten sam odcinek - w przypadku zagapienia się motorniczego i wjazdu na zajęty odcinek doszło do kolizji - ze względu na ostrość łuku i zarośnięcie okolicy tramwaju z naprzeciwka nie było widać wystarczająco wcześnie, by wyhamować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 24 sty 2011, 14:37

Czy jest jakaś hipotetyczna data otwarcia linii na Boernerowo?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sty 2011, 14:47

W jakim sensie hipotetyczna? Gdyby nie było zimy, która właśnie wróciła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4863
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 sty 2011, 14:51

Mówiło się o lutym/marcu ale kiedy dokładnie to nie wiadomo
ObrazekObrazek

was
Posty: 70
Rejestracja: 07 kwie 2008, 19:51

Post autor: was » 25 lut 2011, 15:25

Linia 20 do lamusa

Linia tramwajowa 20 ma ponad 60-letnią historię, była jedyną w Warszawie jednotorową trasą poprowadzoną niezależnie od ulicy. Teraz, zamiast niej, na Boernerowo wiosną pojedzie linia nr 13. Oby nie pechowa.

1 września 2008 r. dwudziestkę zawieszono w związku z budową trasy ekspresowej S8. Jednocześnie Tramwaje Warszawskie rozpoczęły budowę drugiego toru wzdłuż ulicy Dywizjonu 303. Mimo zapewnień o powrocie dwudziestki pod koniec 2010 r., Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że po zakończeniu przebudowy torowis-ka linia nr 20 nie wróci na swoją trasę. Zamiast niej wiosną 2011 r. na Boernerowo ma zostać skierowana wydłużona linia 13.

Mieszkańcy Boernerowa już od ponad dwóch lat mają problem z dojazdem na teren osiedla. - Jak długo jeszcze mamy czekać na połączenie osiedla z centrum Bemowa? Minibus nie załatwia sprawy, bo jeździ rzadko i trzeba czasem czekać na niego aż pół godziny. Czy nowa linia tramwajowa będzie jeździła często i czy wy-dłużą jej trasę? - pyta pani Wiesława z Boernerowa.

13 zamiast 20
Jest już pewne, że po zakończeniu przebudowy torowiska obecna trasa linii 13 zo-stanie wydłużona do Boernerowa.

- Było to głównym celem modernizacji torowiska. Zależało nam, aby okolicę połączyć bezpośrednio ze Śródmieściem - linią kursująca co 10 minut w godzinach szczytu. Dwudziestka kończyła niestety swój bieg na Kole - tłumaczy Andrzej Skwarek, rzecznik ZTM.

Skąd opóźnienia?
Opóźnienia związane z oddaniem trasy Tramwaje Warszawskie tłumaczą późnym terminem uzyskania pozwolenia na budowę. - Decyzja o budowie drugiego toru w ciągu ul. Dywizjonu 303 oraz dodatkowej mijanki naprzeciwko Wojskowej Akademii Technicznej została podjęta w kwietniu 2009 r. Pozwolenie na budowę otrzyma-liśmy dopiero we wrześniu 2010 r. - tłumaczy Robert Grzywacz, szef infrastruktury Tramwajów Warszawskich. - Dodatkowo przed budową torów konieczne było po-stawienie słupów trakcyjnych i prace podziemne. To spowodowało, że układnie to-rów rozpoczęło się dopiero w listopadzie 2010 r. - dodaje.

Tramwaje zapewniają, że ostatecznym terminem zakończenia robót i przywró-cenia ruchu tramwajów będzie koniec marca tego roku. Po uruchomieniu odcinka Koło-Boernerowo funkcję linii 20 przejmie trzynastka.
Anna Przerwa

Linia nr 20 powstała w sierpniu 1946 r. w celu połączenia podmiejskiego osiedla Boernerowo z Warszawą. Pierwotnie jej trasa przebiegała wzdłuż ul. Radiowej, później tor przełożono na drogę biegnącą przez wieś Górce Stare (dziś Dywizjonu 303) oraz na Szosę Forteczną (dziś ul. Kaliskiego). Z biegiem czasu dobudowano też pętlę na Boernerowie. Do 2006 r. dowoziła pasażerów z Boernerowa na plac Narutowicza, a po skróceniu jej trasy w 2007 r. już tylko na Koło. Po drodze znajdowały się trzy mijanki: Górce, Groty i Stare Bemowo.
Źródło:http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 11-02_25-7

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 25 lut 2011, 15:36

Zamiast niej wiosną 2011 r. na Boernerowo ma zostać skierowana wydłużona linia 13.
A latem 2015 roku w ramach "powrotu do tradycji" zmieni się numer 13 na 20 :-"

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 lut 2011, 15:40

Niech ta linia zmieni numerek na 1320 lub 2013. I będą dwie pieczenie na jednym ogniu. :ok:

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 28 lut 2011, 9:04

W tym przypadku numerek nie ma znaczenia, a to, że linia będzie kursować co 10 a nie co 22 minuty, i bezpośrednio do miasta....

ODPOWIEDZ