Przystanki RZESZOTARSKIEJ i kładka?
Moderator: Wiliam
Przystanki RZESZOTARSKIEJ i kładka?
Co sądzicie o pomyśle zbudowania kładki, przejścia podziemnego lub przejścia dla pieszych z sygnalizacją umożliwiających dojście od strony torów kolejowych do przystanku RZESZOTARSKIEJ 01, umieszczonego przy Al. Solidarności, niedaleko CH Wileńska i Dworca Wileńskiego PKP oraz zamysłu utworzenia przystanku (NŻ) RZESZOTARSKIEJ 02 po drugiej stronie Al. Solidarności.
Korzyści (wg. mnie):
1) zapewnienie możliwości korzystania z przystanków ZTM przez pasażerów pociągów i związany z tym podział potoku pasażerskiego na osoby udające się w kierunku Centrum i w przeciwnym;
2) umożliwienie dojścia mieszkańcom okolicznych osiedli mieszkaniowych do dworca kolejowego, sklepów tam umieszczonych oraz centrum handlowego przy Targowej;
3) osoby mieszkające w blokach przy Białostockiej 5-7 zyskałyby dodatkowy przystanek w stronę Targówka oraz poprzez kładkę, kilka linii autobusowych do Centum, Dworca Wschodniego PKP, Dworca PKS Stadion i w przeciwnym kierunku: Targówek, Bródno.
Najlepsze rozwiązanie: kładka, najgorsze: sygnalizacja i przejście dla pieszych, która tamowałaby ruch.
Problemy: przy dojeździe do Targowej (korki przy Al. Solidarności) oraz linie do Centrum ( korki na moście Śląsko - Dąbrowskim [190]) i w związku z tym konieczność przesiadki na tramwaj przy Targowej może powodować niechęć do korzystania z przystanku.
W przypadku nowego przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 nie ma problemu z korkami, a z pewnością wiele osób wolałoby korzystać z przystanku położonego bliżej.
Poniżej schemat proponowanego układu przystankowego oraz położenia kładki.
Korzyści (wg. mnie):
1) zapewnienie możliwości korzystania z przystanków ZTM przez pasażerów pociągów i związany z tym podział potoku pasażerskiego na osoby udające się w kierunku Centrum i w przeciwnym;
2) umożliwienie dojścia mieszkańcom okolicznych osiedli mieszkaniowych do dworca kolejowego, sklepów tam umieszczonych oraz centrum handlowego przy Targowej;
3) osoby mieszkające w blokach przy Białostockiej 5-7 zyskałyby dodatkowy przystanek w stronę Targówka oraz poprzez kładkę, kilka linii autobusowych do Centum, Dworca Wschodniego PKP, Dworca PKS Stadion i w przeciwnym kierunku: Targówek, Bródno.
Najlepsze rozwiązanie: kładka, najgorsze: sygnalizacja i przejście dla pieszych, która tamowałaby ruch.
Problemy: przy dojeździe do Targowej (korki przy Al. Solidarności) oraz linie do Centrum ( korki na moście Śląsko - Dąbrowskim [190]) i w związku z tym konieczność przesiadki na tramwaj przy Targowej może powodować niechęć do korzystania z przystanku.
W przypadku nowego przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 nie ma problemu z korkami, a z pewnością wiele osób wolałoby korzystać z przystanku położonego bliżej.
Poniżej schemat proponowanego układu przystankowego oraz położenia kładki.
- Załączniki
-
- Schemat nowego przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 (GIF)
- RZESZOTARSKIEJ_02.GIF (2.89 KiB) Przejrzano 3871 razy
-------------------
DarW
DarW
budowa kładki to inwestycja troche kosztująca, zresztą chyba nie ma czegos takiego w planach. wykorzystanie przystanku 01 nie jest za wysokie skoro jest nż.
a tak w ogóle to kiedyś zdaje sie czesc linii autobusowych kursowało w jedną stronę (zdaje że Radzymin) przez Wileńską a wiec przez tereny bardziej zasiedlone
a tak w ogóle to kiedyś zdaje sie czesc linii autobusowych kursowało w jedną stronę (zdaje że Radzymin) przez Wileńską a wiec przez tereny bardziej zasiedlone
PURA VIDA!
Ja mieszkam przy Białostockiej więc miałbym bliżej do domu od/do tego przystanku. Jest przejście przez tory przy peronach i tędy można dojść do i z przystanku do Białostockiej. Dla ludzi z dalszych bloków mają Szwedzką a Ci bliżej przystanki przy CH Wileńska a po środku nie ma żadnego i dlatego jestem zainteresowany tą inwestycją.
-------------------
DarW
DarW
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A ja sobie pozwolę odemknąć
Coś jest na rzeczy, mam rodzinę na tej Białostockiej i faktycznie jest tak, że tory odcinają całą grupę sporych bloków od Al. Solidarności i w ogóle od północnej części Starej Pragi. Oczywiście nie ma co tu dyskutować o samym przystanku i kładce nad ulicą - sens ma tylko kładka także przez tory.
Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, której brakuje - Al. Tysiąclecia, która spięłaby te tereny tuż za ostatnim z tych bloków...
Coś jest na rzeczy, mam rodzinę na tej Białostockiej i faktycznie jest tak, że tory odcinają całą grupę sporych bloków od Al. Solidarności i w ogóle od północnej części Starej Pragi. Oczywiście nie ma co tu dyskutować o samym przystanku i kładce nad ulicą - sens ma tylko kładka także przez tory.
Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, której brakuje - Al. Tysiąclecia, która spięłaby te tereny tuż za ostatnim z tych bloków...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A ja nie widzę sensu budowy kładki przez ulicę. Normalne przejście dla pieszych z sygnalizacją, przecież dla przepustowości Al. Solidarności istotne jest i tak skrzyżowanie przy 4 śpiących...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Przez samą ulicę rzeczywiście niekoniecznie. Ale gdyby już budować kładkę nad torami, to czemu jej nie przedłużyć nad jezdnię?inż. Glonojad pisze:A ja nie widzę sensu budowy kładki przez ulicę.
Inna rzecz, że kłania się kolejny wielbłąd urbanistyczny - niewpuszczenie Wileniaka pod ziemię...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Dobrze kombinujesz Ale IMHO kładka taka powinna powstać raczej bliżej Szwedzkiej (od Rzeszotarskiej jest jednak stosunkowo niedaleko do przejścia przy Wileniaku), a najlepiej jeszcze dalej, na wysokości TESCO (wszak w okolicach Szwedzkiej jakie-takie przejście przez tory jest, a przez samą Solidarności są przecież pasy). Dalej natomiast nie ma nic i wiem od znajomego z Kawęczyńskiej, iż dojście stamtąd właśnie chociażby do TESCO, czy jakichkolwiek przystanków autobusowych na Solidarności jest niezłą woltyżerką (albo solidnym nadkładaniem drogi).Bastian pisze:Przez samą ulicę rzeczywiście niekoniecznie. Ale gdyby już budować kładkę nad torami, to czemu jej nie przedłużyć nad jezdnię?
A tak wogóle, to mam małą koncepcję, którą zwizualizowałem na załączniku nr 1. Jej generalnym zamysłem byłoby stworzenie z ulicy Otwockiej reprezentacyjnej ulicy Szmulek. Pisałem nawet w tej sprawie do Fabryki Trzciny, ale nie byli zainteresowani Gdyby ją przebić na wprost do wylotu Wołomińskiej w Radzymińską (a więc odtworzyć de facto dawną ulicę Krótką - patrz załącznik nr 2), to poprawiłoby to znakomicie możliwość dojazdu do wnętrza tego kwartału ulic, a jednocześnie do wspomnianej Fabryki Trzciny (czym rzeczona powinna być IMHO żywo zainteresowana, a nie jest ). To stworzyłoby podwaliny do stworzenia z Otwockiej jednej z głównych, a jednocześnie najładniejszych (możliwości ta ulica ma ogromne, trzebaby się nią po prostu zająć) ulic Szmulowizny. Równocześnie wzdłuż niej powinien być stworzony wygodny ciąg pieszy (a najlepiej pieszo-rowerowy), od Kawęczyńskiej do Radzymińskiej, który dalej prowadziłby właśnie do owej kładki i przeprowadzał przez tory oraz Aleję Solidarności. Niejako przy okazji dałoby to także możliwość stworzenia dwukierunkowych przystanków ALEJA SOLIDARNOŚCI, a to ułatwiłoby komunikację zarówno samym mieszkańcom Szmulek, jak i klientom TESCO, Fabryki Trzciny, no i całej zrewitalizowanej ulicy Otwockiej.