Przystanki RZESZOTARSKIEJ i kładka?

Moderator: Wiliam

Ankieta o nowym przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 i kładce

jestem za utworzeniem nowego przystanku, bez budowania kładki
4
33%
jestem za utworzeniem nowego przystanku i budowaniem kładki
3
25%
jestem przeciw utworzeniu nowego przystanku, za budowaniem kładki
2
17%
jestem przeciw nowemu przystankowi i kładce
3
25%
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
DarW
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 1:17
Lokalizacja: Warszawa

Przystanki RZESZOTARSKIEJ i kładka?

Post autor: DarW » 24 sty 2008, 16:25

Co sądzicie o pomyśle zbudowania kładki, przejścia podziemnego lub przejścia dla pieszych z sygnalizacją umożliwiających dojście od strony torów kolejowych do przystanku RZESZOTARSKIEJ 01, umieszczonego przy Al. Solidarności, niedaleko CH Wileńska i Dworca Wileńskiego PKP oraz zamysłu utworzenia przystanku (NŻ) RZESZOTARSKIEJ 02 po drugiej stronie Al. Solidarności.

Korzyści (wg. mnie):

1) zapewnienie możliwości korzystania z przystanków ZTM przez pasażerów pociągów i związany z tym podział potoku pasażerskiego na osoby udające się w kierunku Centrum i w przeciwnym;

2) umożliwienie dojścia mieszkańcom okolicznych osiedli mieszkaniowych do dworca kolejowego, sklepów tam umieszczonych oraz centrum handlowego przy Targowej;

3) osoby mieszkające w blokach przy Białostockiej 5-7 zyskałyby dodatkowy przystanek w stronę Targówka oraz poprzez kładkę, kilka linii autobusowych do Centum, Dworca Wschodniego PKP, Dworca PKS Stadion i w przeciwnym kierunku: Targówek, Bródno.

Najlepsze rozwiązanie: kładka, najgorsze: sygnalizacja i przejście dla pieszych, która tamowałaby ruch.

Problemy: przy dojeździe do Targowej (korki przy Al. Solidarności) oraz linie do Centrum ( korki na moście Śląsko - Dąbrowskim [190]) i w związku z tym konieczność przesiadki na tramwaj przy Targowej może powodować niechęć do korzystania z przystanku.

W przypadku nowego przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 nie ma problemu z korkami, a z pewnością wiele osób wolałoby korzystać z przystanku położonego bliżej.

Poniżej schemat proponowanego układu przystankowego oraz położenia kładki.
Załączniki
RZESZOTARSKIEJ_02.GIF
Schemat nowego przystanku RZESZOTARSKIEJ 02 (GIF)
RZESZOTARSKIEJ_02.GIF (2.89 KiB) Przejrzano 3782 razy
-------------------

DarW

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sty 2008, 16:33

budowa kładki to inwestycja troche kosztująca, zresztą chyba nie ma czegos takiego w planach. wykorzystanie przystanku 01 nie jest za wysokie skoro jest nż.

a tak w ogóle to kiedyś zdaje sie czesc linii autobusowych kursowało w jedną stronę (zdaje że :arrow: Radzymin) przez Wileńską a wiec przez tereny bardziej zasiedlone
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
DarW
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 1:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DarW » 24 sty 2008, 16:41

Osobiście na kładce nie zależy mi za bardzo ale przystanek by się przydał.
-------------------

DarW

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sty 2008, 16:47

DarW pisze:Osobiście na kładce nie zależy mi za bardzo ale przystanek by się przydał.
no ale po co? a gdzie sie wydostaniesz z tego przystanku. OIP to nie ma przejscia przez tory miedzy Wilenskim a Szwedzką
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
DarW
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 1:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DarW » 24 sty 2008, 17:00

Ja mieszkam przy Białostockiej więc miałbym bliżej do domu od/do tego przystanku. Jest przejście przez tory przy peronach i tędy można dojść do i z przystanku do Białostockiej. Dla ludzi z dalszych bloków mają Szwedzką a Ci bliżej przystanki przy CH Wileńska a po środku nie ma żadnego i dlatego jestem zainteresowany tą inwestycją.
-------------------

DarW

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2008, 17:01

DarW pisze:Jest przejście przez tory przy peronach
A czy to jest legalne przejście? Bo jakoś nie wydaje mi się.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sty 2008, 17:06

pawcio pisze:A czy to jest legalne przejście? Bo jakoś nie wydaje mi się.
dokladnie, tym bardziej żaden przystanek nie powienien tam powstac, zeby nie wzmoc groźby wypadku - chyba zeby byla kladka jednoczesnie nad Solidarnosci i torami - ale to nierealne
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
DarW
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 1:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DarW » 24 sty 2008, 17:22

Legalne czy nie, ludzie korzystają z tego przejścia często. Trzeba się tylko rozejrzeć czy w pobliżu nie ma "niebieskich braci" ;-) i dawaj ...
-------------------

DarW

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sty 2008, 17:25

DarW pisze:Legalne czy nie, ludzie korzystają z tego przejścia często. Trzeba się tylko rozejrzeć czy w pobliżu nie ma "niebieskich braci" i dawaj ...
No comments
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2008, 18:00

I na tym pozwolę sobie dyskusję zakończyć, jako że stałą się bezpodstawna. Do decyzji właściwych moderatorów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 sty 2008, 23:39

A ja sobie pozwolę odemknąć ;)

Coś jest na rzeczy, mam rodzinę na tej Białostockiej i faktycznie jest tak, że tory odcinają całą grupę sporych bloków od Al. Solidarności i w ogóle od północnej części Starej Pragi. Oczywiście nie ma co tu dyskutować o samym przystanku i kładce nad ulicą - sens ma tylko kładka także przez tory.

Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, której brakuje - Al. Tysiąclecia, która spięłaby te tereny tuż za ostatnim z tych bloków...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2008, 8:37

A ja nie widzę sensu budowy kładki przez ulicę. Normalne przejście dla pieszych z sygnalizacją, przecież dla przepustowości Al. Solidarności istotne jest i tak skrzyżowanie przy 4 śpiących...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sty 2008, 0:46

inż. Glonojad pisze:A ja nie widzę sensu budowy kładki przez ulicę.
Przez samą ulicę rzeczywiście niekoniecznie. Ale gdyby już budować kładkę nad torami, to czemu jej nie przedłużyć nad jezdnię?

Inna rzecz, że kłania się kolejny wielbłąd urbanistyczny - niewpuszczenie Wileniaka pod ziemię...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 28 sty 2008, 1:25

Bastian - trafiłeś w sedno =D> Gdyby zbudowano podziemny Wileński, można byłoby wykorzystać przy budowie II linii metra :idea:
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 28 sty 2008, 11:38

Bastian pisze:Przez samą ulicę rzeczywiście niekoniecznie. Ale gdyby już budować kładkę nad torami, to czemu jej nie przedłużyć nad jezdnię?
Dobrze kombinujesz =D> Ale IMHO kładka taka powinna powstać raczej bliżej Szwedzkiej (od Rzeszotarskiej jest jednak stosunkowo niedaleko do przejścia przy Wileniaku), a najlepiej jeszcze dalej, na wysokości TESCO (wszak w okolicach Szwedzkiej jakie-takie przejście przez tory jest, a przez samą Solidarności są przecież pasy). Dalej natomiast nie ma nic i wiem od znajomego z Kawęczyńskiej, iż dojście stamtąd właśnie chociażby do TESCO, czy jakichkolwiek przystanków autobusowych na Solidarności jest niezłą woltyżerką (albo solidnym nadkładaniem drogi).
A tak wogóle, to mam małą koncepcję, którą zwizualizowałem na załączniku nr 1. Jej generalnym zamysłem byłoby stworzenie z ulicy Otwockiej reprezentacyjnej ulicy Szmulek. Pisałem nawet w tej sprawie do Fabryki Trzciny, ale nie byli zainteresowani :/ Gdyby ją przebić na wprost do wylotu Wołomińskiej w Radzymińską (a więc odtworzyć de facto dawną ulicę Krótką - patrz załącznik nr 2), to poprawiłoby to znakomicie możliwość dojazdu do wnętrza tego kwartału ulic, a jednocześnie do wspomnianej Fabryki Trzciny (czym rzeczona powinna być IMHO żywo zainteresowana, a nie jest :shock:). To stworzyłoby podwaliny do stworzenia z Otwockiej jednej z głównych, a jednocześnie najładniejszych (możliwości ta ulica ma ogromne, trzebaby się nią po prostu zająć) ulic Szmulowizny. Równocześnie wzdłuż niej powinien być stworzony wygodny ciąg pieszy (a najlepiej pieszo-rowerowy), od Kawęczyńskiej do Radzymińskiej, który dalej prowadziłby właśnie do owej kładki i przeprowadzał przez tory oraz Aleję Solidarności. Niejako przy okazji dałoby to także możliwość stworzenia dwukierunkowych przystanków ALEJA SOLIDARNOŚCI, a to ułatwiłoby komunikację zarówno samym mieszkańcom Szmulek, jak i klientom TESCO, Fabryki Trzciny, no i całej zrewitalizowanej ulicy Otwockiej.
Załączniki
Przedłużenie Otwockiej + kładka.JPG
Załącznik nr 1
Praga (1936).JPG
Załącznik nr 2

ODPOWIEDZ