Płatne parkowanie w Warszawie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 sty 2018, 23:21

Taksówki to jednak powinna być część transportu miejskiego.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2018, 8:18

Sebastian pisze:
12 sty 2018, 22:25
Wg mnie problemu nie będzie przez pierwsze lata.
W Norwegii też nie było. Tylko po co popełniać czyjeś błędy?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 sty 2018, 12:05

Ja może i byłbym za, gdybym nie wiedział, jak trudno będzie za 2 czy 5 lat cofnąć taki przywilej. A bodajże Londyn doszedł już do wniosku, że potrzebuje mniej aut na ulicach, a ich elektryfikacja nie rozwiązuje problemu korków.

Niektóre buspasy są podpisane Bus / Taxi / Mton. Co oznacza to ostatnie? Ciężarówki? Czy Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych? Jeśli to drugie, to takie coś powinno być uznawane za państwową / publiczną taksówkę, z przywilejami dla nich (buspasy, miejsca postojowe, brak wymogu fotelika dla dzieci).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 15 sty 2018, 14:31

Mton to Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 15 sty 2018, 18:58

KwZ pisze:
15 sty 2018, 12:05
Ja może i byłbym za, gdybym nie wiedział, jak trudno będzie za 2 czy 5 lat cofnąć taki przywilej.
Teoretycznie sam projekt zakłada czasowość tego pomysłu:
5) po art. 148 dodaje się art. 148a i art. 148b w brzmieniu:
„Art. 148a. 1. Do dnia 1 stycznia 2026 r. dopuszcza się poruszanie pojazdów
elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia ... o elektromobilności
i paliwach alternatywnych, po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla
autobusów.
2. Zarządca drogi może uzależnić poruszanie się pojazdów elektrycznych po
wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów od liczby osób poruszających się tymi
pojazdami.
Natomiast do 2026 roku to może się okazać, że większość buspasów będzie polikwidowana bo w tej formule będą bezużyteczne, nie mówiąc już o powszechnym bulwersie z powodu nagłej niemożności czegoś co było do tej pory powszechnie dozwolone.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2018, 22:10

Wiliam pisze:
12 sty 2018, 23:21
Taksówki to jednak powinna być część transportu miejskiego.
Niby tak, ale zaraz o ten sam przywilej zacznie się ubiegać karszering, bo przecież dzięki nim ludzie też "nie muszą kupować samochodu".... a potem Avis i Hertz :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 16 sty 2018, 7:07

Tym bardziej że taksówka żeby zawieźć klienta z punktu A do B, musi najpierw do tego A dojechać "na pusto", więc dla mnie średnio podpada to pod transport miejski, a co za tym idzie, zastanawiam się czy buspasy powinny być dla taksówek. Ale chętnie dam się przekonać.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sty 2018, 7:11

E-7 też wraca na pusto. Ma wtedy nie korzystać z buspasów?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 16 sty 2018, 12:20

E-7 to taksówka? 8-(
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 16 sty 2018, 14:08

Przede wszystkim taksówka nie jest transportem zbiorowym więc na tym powinna skończyć się dyskusja za taksówkami na buspasach.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 sty 2018, 19:19

Glonojad pisze:
15 sty 2018, 22:10
Wiliam pisze:
12 sty 2018, 23:21
Taksówki to jednak powinna być część transportu miejskiego.
Niby tak, ale zaraz o ten sam przywilej zacznie się ubiegać karszering, bo przecież dzięki nim ludzie też "nie muszą kupować samochodu".... a potem Avis i Hertz :p
Nie ukrywam że marzy mi się model taksówkowy z Londynu czy Nowego Jorku, czyli unifikacja taboru i stała określona liczba pojazdów o większej dostępności.
Obrazek

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 17 sty 2018, 12:53

Łapanie taksówki w Nowym Jorku poza Manhattanem to koszmar, nie przypadkiem Uber jest tam tak popularny.

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 17 sty 2018, 16:48

pawcio pisze:
16 sty 2018, 7:11
E-7 też wraca na pusto. Ma wtedy nie korzystać z buspasów?
A wracając na pusto "wykonuje odpłatny przewóz osób na regularnej linii", czy jest to tylko kurs techniczny bez pasażerów ?
§ 49. 1. Znaki: 2) D-12 „pas ruchu dla autobusów” oznaczają odpowiednio początek lub kontynuację pasa ruchu przeznaczonego tylko dla autobusów lub trolejbusów oraz innych pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 17 sty 2018, 17:33

Biorąc to na logikę to każdy przejazd techniczny nie jest przewozem osób i z buspasów korzystać nie może. Tylko że literalnie trzymając się przepisów to np. na pętli na Marymoncie żadna brygada nie mogłaby zaczynać pracy bo tam wjeżdża się tylko przez buspas: https://www.google.co.in/maps/@52.27150 ... 312!8i6656

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sty 2018, 22:06

Jeśli przejazd jest elementem trasy regularnej linii, to dalczego nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ