Płatne parkowanie w Warszawie
Moderator: Wiliam
Taksówki to jednak powinna być część transportu miejskiego.
Ja może i byłbym za, gdybym nie wiedział, jak trudno będzie za 2 czy 5 lat cofnąć taki przywilej. A bodajże Londyn doszedł już do wniosku, że potrzebuje mniej aut na ulicach, a ich elektryfikacja nie rozwiązuje problemu korków.
Niektóre buspasy są podpisane Bus / Taxi / Mton. Co oznacza to ostatnie? Ciężarówki? Czy Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych? Jeśli to drugie, to takie coś powinno być uznawane za państwową / publiczną taksówkę, z przywilejami dla nich (buspasy, miejsca postojowe, brak wymogu fotelika dla dzieci).
Niektóre buspasy są podpisane Bus / Taxi / Mton. Co oznacza to ostatnie? Ciężarówki? Czy Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych? Jeśli to drugie, to takie coś powinno być uznawane za państwową / publiczną taksówkę, z przywilejami dla nich (buspasy, miejsca postojowe, brak wymogu fotelika dla dzieci).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Mton to Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522
Teoretycznie sam projekt zakłada czasowość tego pomysłu:
Natomiast do 2026 roku to może się okazać, że większość buspasów będzie polikwidowana bo w tej formule będą bezużyteczne, nie mówiąc już o powszechnym bulwersie z powodu nagłej niemożności czegoś co było do tej pory powszechnie dozwolone.5) po art. 148 dodaje się art. 148a i art. 148b w brzmieniu:
„Art. 148a. 1. Do dnia 1 stycznia 2026 r. dopuszcza się poruszanie pojazdów
elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia ... o elektromobilności
i paliwach alternatywnych, po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla
autobusów.
2. Zarządca drogi może uzależnić poruszanie się pojazdów elektrycznych po
wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów od liczby osób poruszających się tymi
pojazdami.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niby tak, ale zaraz o ten sam przywilej zacznie się ubiegać karszering, bo przecież dzięki nim ludzie też "nie muszą kupować samochodu".... a potem Avis i Hertz
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tym bardziej że taksówka żeby zawieźć klienta z punktu A do B, musi najpierw do tego A dojechać "na pusto", więc dla mnie średnio podpada to pod transport miejski, a co za tym idzie, zastanawiam się czy buspasy powinny być dla taksówek. Ale chętnie dam się przekonać.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522
E-7 też wraca na pusto. Ma wtedy nie korzystać z buspasów?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Przede wszystkim taksówka nie jest transportem zbiorowym więc na tym powinna skończyć się dyskusja za taksówkami na buspasach.
Nie ukrywam że marzy mi się model taksówkowy z Londynu czy Nowego Jorku, czyli unifikacja taboru i stała określona liczba pojazdów o większej dostępności.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Łapanie taksówki w Nowym Jorku poza Manhattanem to koszmar, nie przypadkiem Uber jest tam tak popularny.
A wracając na pusto "wykonuje odpłatny przewóz osób na regularnej linii", czy jest to tylko kurs techniczny bez pasażerów ?
§ 49. 1. Znaki: 2) D-12 „pas ruchu dla autobusów” oznaczają odpowiednio początek lub kontynuację pasa ruchu przeznaczonego tylko dla autobusów lub trolejbusów oraz innych pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach.
Biorąc to na logikę to każdy przejazd techniczny nie jest przewozem osób i z buspasów korzystać nie może. Tylko że literalnie trzymając się przepisów to np. na pętli na Marymoncie żadna brygada nie mogłaby zaczynać pracy bo tam wjeżdża się tylko przez buspas: https://www.google.co.in/maps/@52.27150 ... 312!8i6656
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jeśli przejazd jest elementem trasy regularnej linii, to dalczego nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.