Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 9189
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pętle autobusowe i tramwajowe

Post autor: Łukasz » 23 sty 2022, 0:11

Myślę, że częściowe rozwiązanie tego problemu nastąpi poprzez likwidację pętli tam, gdzie się da, ewentualnie zamiany pętli na przystanki przelotowe w taki sposób, żeby się tylko zawracało - co rozwiąże oba powyższe problemy :) A, no i 250 metrów od pojazdu - czasem chyba samo stanowisko ma ze 100 :)
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5021
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 sty 2022, 0:47

Czy to oznacza, że L29 zlikwidują i 719 wydłużą :> :?:

ashir
Posty: 26970
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sty 2022, 7:30

Autobus Czerwon pisze:
22 sty 2022, 23:02
Nie wiem, ale raczej miasto powinno się wstydzić że dopiero rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury (!) ucywilizuje tę kwestię w 2022 roku (!!) w stolicy kraju znajdującego się w Unii Europejskiej (!!!). Szkoda tylko jeszcze że nie określili długości postoju na krańcu z socjalem, bo znając ZTM, będzie tak super jak na 521 w DS - 8 minut postoju na Szczęśliwicach, gdzie jest cały pusty peron, ekspedycja z pełnym socjalem i sklepy obok pętli, a 28 minut na Falenicy gdzie nie ma nic :D Ciekawie jest też na 164 - zaledwie kilka (chyba 4) minut postoju na EC Siekierki gdzie jest Toi-toi i dwadzieścia kilka minut na Kępie Okrzewskiej gdzie nie ma nawet tego "luksusu".
Zlikwidowali sklep w Falenicy? Na takim 161 to w Zbójnej Górze będzie musiało powstać pomieszczenie socjalne, a najgorzej może być z liniami lokalnymi.

Autobus Czerwon
Posty: 3244
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sty 2022, 10:48

ashir pisze:
23 sty 2022, 7:30
Autobus Czerwon pisze:
22 sty 2022, 23:02
Nie wiem, ale raczej miasto powinno się wstydzić że dopiero rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury (!) ucywilizuje tę kwestię w 2022 roku (!!) w stolicy kraju znajdującego się w Unii Europejskiej (!!!). Szkoda tylko jeszcze że nie określili długości postoju na krańcu z socjalem, bo znając ZTM, będzie tak super jak na 521 w DS - 8 minut postoju na Szczęśliwicach, gdzie jest cały pusty peron, ekspedycja z pełnym socjalem i sklepy obok pętli, a 28 minut na Falenicy gdzie nie ma nic :D Ciekawie jest też na 164 - zaledwie kilka (chyba 4) minut postoju na EC Siekierki gdzie jest Toi-toi i dwadzieścia kilka minut na Kępie Okrzewskiej gdzie nie ma nawet tego "luksusu".
Zlikwidowali sklep w Falenicy?
Nie funkcjonuje w soboty i niedziele, a w dni robocze problem nie występuje, bo długie (pow. 20 minut) postoje są na obu krańcach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26359
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2022, 11:05

W dni wolne dorzucenie brygady nie powinno być problemem (choć długie postoje 521 to powinno realizować na krańcu WIATRACZNA, a krańca SZCZĘŚLIWICE to nie powinno być wcale...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

alojz
Posty: 2470
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 23 sty 2022, 11:32

Jednym z rozwiązań będzie to, że kierowcy będą zjeżdżać na przerwy do pobliskich szkół, urzędów, zakładów pracy, które za drobną opłatą takie pomieszczenie udostępnią. W skrajnych przypadkach zjazd do zajezdni.
Albo np. zmiana systemu pracy:
-kierowca 1 - godz. 6-10 i 14-18,
-kierowca 2 - godz. 10-14 i 18-22.

Możliwości jest mnóstwo, będzie kombinowanie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24262
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2022, 11:56

180 minut do toalety, to mniej niż 6-10. Poza tym taki przerywany system czasu pracy to dodatkowe koszty - jakieś 25%.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2470
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 23 sty 2022, 12:07

Toalety to dużo mniejszy problem niż pomieszczenie socjalne. Wystarczy stacja benzynowa, sklep itp...

Autobus Czerwon
Posty: 3244
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sty 2022, 13:07

Glonojad pisze:
23 sty 2022, 11:05
W dni wolne dorzucenie brygady nie powinno być problemem (choć długie postoje 521 to powinno realizować na krańcu WIATRACZNA, a krańca SZCZĘŚLIWICE to nie powinno być wcale...)
Tu nawet nie ma potrzeby dołożenia brygady, wystarczyłoby zrobić krótki postój w Falenicy i długi na Szczęśliwcach. Można to zrobić praktycznie bezkosztowo.
alojz pisze:
23 sty 2022, 12:07
Toalety to dużo mniejszy problem niż pomieszczenie socjalne. Wystarczy stacja benzynowa, sklep itp...
Wg. rozporządzenia toaleta dla kierowcy musi mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2831
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 23 sty 2022, 13:39

W Wrocławiu bardzo fajne są nowe mini punkty socjalne, które mają mniej więcej 10m2, a tam jest: Ubikacja, ciepła woda, prąd, czajnik, jakieś krzesła, stolik itp.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67115.html
W Warszawie coś takiego powinni postawić np na Nowodworach czy Gwiaździstej. Uważam, że wszystkie punkty socjalne w Warszawie powinny należeć do miasta, a operatorzy powinny się do nich dokładać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

mb112
Posty: 640
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 sty 2022, 14:07

vernalisadonis pisze:
23 sty 2022, 13:39
W Wrocławiu bardzo fajne są nowe mini punkty socjalne, które mają mniej więcej 10m2, a tam jest: Ubikacja, ciepła woda, prąd, czajnik, jakieś krzesła, stolik itp.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67115.html
W Warszawie coś takiego powinni postawić np na Nowodworach czy Gwiaździstej. Uważam, że wszystkie punkty socjalne w Warszawie powinny należeć do miasta, a operatorzy powinny się do nich dokładać.
W tekście jest że 14 m2, nie 10m2, ale to szczegół.
Jak najbardziej powinny powstawać takie obiekty, i to na mniejszych pętlach, takich z 1-2 liniami. Na większych powinny być większe.
Nie rozumiem, dlaczego w ogóle obecnie w Warszawie olano ten temat. W relacji do całości kosztów funkcjonowania komunikacji takie zaplecze socjalne to przecież znikome koszty.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24262
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2022, 14:52

Autobus Czerwon pisze:
23 sty 2022, 13:07

alojz pisze:
23 sty 2022, 12:07
Toalety to dużo mniejszy problem niż pomieszczenie socjalne. Wystarczy stacja benzynowa, sklep itp...
Wg. rozporządzenia toaleta dla kierowcy musi mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.
Można zawrzeć umowę na udostępnienie toalety gdy umieszczenie budynku z toaletą jest niemożliwe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 640
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 sty 2022, 15:22

Na większości krańców umieszczenie takiego domku jak w artykule czy przykładowo takiego jak obecnie na Starym Bemowie czy Niedźwiadku spokojnie jest możliwe. Na niektórych, gdzie jest np. centrum handlowe pewnie da się porozumieć z administratorem tego obiektu i wydzielić pomieszczenie socjalne, toalety wiadomo że tam są. Pytanie czy da się coś takiego wydzielić, jak jest sama stacja benzynowa (np. Ursynów Płn.).
Patrząc na szybko, to może w paru miejscach dałoby się wynająć lokal w istniejącym budynku (np. Bokserska) ale może się okazać, że takich miejsc nie ma za dużo i że prościej postawić ekspedycję. Każdy przypadek będzie trochę inny.

No w każdym razie miasto powinno wreszcie poważnie potraktować temat, który przez lata olewano, a nie starać się go omijać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24262
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2022, 15:38

Czasami podstawienie takiego domku jest niemożliwe z powodu zapisów MPZP albo obostrzeń konserwatorskich. I wtedy będzie już duży kłopot co z tym zrobić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1234
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 23 sty 2022, 16:01

Święte słowa. Np. na takim Placu Piłsudskiego czy Pl. Trzech Krzyży na to nie ma szans. Pozostaje umowa na korzystanie z toalet w pobliskich instytucjach. Na Pl. Trzech Krzyży kierowcy czasami korzystają z WC w Sheratonie, ale to się odbywa na tzw. krzywy ryj.
Nie wiem, czy hotel zgodziłby się oficjalnie na taki deal. Jeszcze gorzej jest chyba na Pl. Piłsudskiego: pętla mała, postoje siłą rzeczy krótkie, więc zanim kierman poleci i wróci np. z takiego Europejskiego, Bristolu czy Victorii to potrzeba chyba z 15 min. A na takie postoje chyba nie ma miejsca.

ODPOWIEDZ