Pętle autobusowe i tramwajowe
Moderator: Wiliam
A to super. Nie wiedziałem.
Kiedyś mieli oficjalnie załatwione, była umowa między mza a hotelem, ale hotel odmówił kontynuacji po tym jak co poniektórzy nie potrafili w sposób cywilizowany korzystać, tak samo było w instytucie głuchoniemych obok pętli.
Także załatwienie miejsc gdzie można po ludzku odpocząć i załatwić swoje potrzeby to jedno, a to że są elementy które nie potrafią się tam zachować to drugie.
Faktycznie, niezgodności z mpzp mogą być, przykładowo sprawdziłem:
- Nowe Włochy - tu w ogóle pętla jest docelowo w innym miejscu, obecna jest częścią terenu MW(U) (zabudowa mieszkaniowa z usługami) i nie przewidziano żadnej zabudowy w obecnej lokalizacji, a nawet nie dopuszcza się zabudowy tymczasowej;
- Młynów - tu pętla obecnie się dopiero przenosi do lokalizacji przewidzianej w mpzp, ale określonej tylko jako "przystanek końcowy autobusowy", nie będącej zresztą osobnym wydzieleniem terenowym ale stanowiącym część drogi, i też nie przewidziano tu zabudowy;
- Gwiaździsta - tu w ogóle jest jakiś stary plan z bardzo ogólnymi zapisami, który w ogóle raczej nie przewiduje pętli w tym miejscu;
ale
raczej można by stawiać te domki na zgłoszenie, bez pozwolenia na budowę, wtedy nie trzeba się przejmować zgodnością z mpzp. A skoro miasto będzie samo sobie to zgłaszało, to raczej nie powinno samo sobie odmówić... Oczywiście może się zawsze przypieprzyć wojewoda, ale skoro jest to realizacja rozporządzenia, które wprowadziła jego ekipa, to nie jest zbyt logiczne aby to robił (choć oczywiście też wiadomo, że na logikę w takich przypadkach często nie ma co liczyć)...
Obostrzenia konserwatorskie to raczej nieliczne lokalizacje głównie w centrum typu właśnie Pl. Trzech Krzyży, Pl. Piłsudskiego, Mariensztat itp.
I jeszcze jedna rzecz: te 250 m odległości to nie jest tak bardzo mało (2-4 minuty spaceru, jak trzeba przechodzić przez jakieś światła to nawet więcej) - to daje spore możliwości poszukiwań takiego lokalu w istniejących budynkach, chociaż wiadomo, że jak będzie to faktycznie prawie 250m, a jeszcze dodatkowo nie na parterze, to trzeba będzie przewidzieć odpowiednio dłuższe postoje na pętli (i w niektórych przypadkach pewnie zapewnić miejsce zaparkowania zamkniętego pojazdu i możliwość jego omijania).
Według artykułu Transinfo z grudnia na pętli Ostroroga ma być zapewnione zaplecze sanitarne. A pętla Nowe Włochy to gdzie ma się w takim razie przenieść?mb112 pisze: ↑23 sty 2022, 23:21Faktycznie, niezgodności z mpzp mogą być, przykładowo sprawdziłem:
- Nowe Włochy - tu w ogóle pętla jest docelowo w innym miejscu, obecna jest częścią terenu MW(U) (zabudowa mieszkaniowa z usługami) i nie przewidziano żadnej zabudowy w obecnej lokalizacji, a nawet nie dopuszcza się zabudowy tymczasowej;
- Młynów - tu pętla obecnie się dopiero przenosi do lokalizacji przewidzianej w mpzp, ale określonej tylko jako "przystanek końcowy autobusowy", nie będącej zresztą osobnym wydzieleniem terenowym ale stanowiącym część drogi, i też nie przewidziano tu zabudowy;
- Gwiaździsta - tu w ogóle jest jakiś stary plan z bardzo ogólnymi zapisami, który w ogóle raczej nie przewiduje pętli w tym miejscu;
ale
raczej można by stawiać te domki na zgłoszenie, bez pozwolenia na budowę, wtedy nie trzeba się przejmować zgodnością z mpzp. A skoro miasto będzie samo sobie to zgłaszało, to raczej nie powinno samo sobie odmówić... Oczywiście może się zawsze przypieprzyć wojewoda, ale skoro jest to realizacja rozporządzenia, które wprowadziła jego ekipa, to nie jest zbyt logiczne aby to robił (choć oczywiście też wiadomo, że na logikę w takich przypadkach często nie ma co liczyć)...
Obostrzenia konserwatorskie to raczej nieliczne lokalizacje głównie w centrum typu właśnie Pl. Trzech Krzyży, Pl. Piłsudskiego, Mariensztat itp.
-
- Posty: 5805
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tylko przypomnę, że Bokserska miała budynek ekspedycji i toaletę. Podziemną, wewnątrz starej pętli.
miłośnik 13N
Bliżej PKP Ursus Północny:
https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp/dan ... 5_plan.pdf
Kiedyś pewnie będzie to miało sens, jak powstanie więcej bloków i docelowy układ drogowy na zachód od Al. 4 VI, ale jeszcze nie teraz na pewno.
-
- Posty: 5805
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Podejrzewam że zawsze miały tylko nie były one eksponowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Ano właśnie. Pierwotny termin miał być w grudniu. W październiku wyglądało na ostatnią prostą. Możemy chociaż oszacować ile jeszcze potrwa płacz na 106 i 136 przy jakimkolwiek stadzie? Mieszkam w tym rejonie i mimo że pozornie tracę bo zacznę wsiadać na przelotowym zamiast krańcu nie mogę się doczekać aż w końcu będzie na tych liniach normalna krawędź do sensownych postojów i nieprzeszkadzająca 103.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Powracam do ostatniego tematu, jak się ma budowa pętli na Ostroroga?
- AdamKlocusky
- Posty: 570
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Na mój chłopski rozum pozostaje wylanie asfaltu, dokończenie prac brukarskich w kilku miejscach i ogarnięcie infrastruktury przystankowej (ładowarki, wiaty itp.):Yelonker pisze:Powracam do ostatniego tematu, jak się ma budowa pętli na Ostroroga?
https://imgur.com/a/8fg9C6Y
Pewnie z podłączaniem ładowarek będzie największy kłopot
Ostatnio przejeżdżałem koło nowej pętli i widziałem, że wszystko już gotowe. Kiedy mają być odbiory? Jest szansa na to, że od 1.07. pętla ruszy?